veel lagere downloadspeed bij draadloos

Pagina: 1
Acties:

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 17:27
Ik heb sinds kort een 100/100 abo van KPN glasvezel.

Bij speedstest.net op een pc (bedraad internet) geeft hij wel ongeveer 100 Mbps aan

Bij mijn draadloze laptop (een meter van het uitzendpunt af) geeft hij echter maar ongeveer 30 Mbps aan, ik snap dat het draadloze minder snel gaat dan het bedraade.
Maar als ik bij de eigenschappen van mijn netwerkkaart kijk, staat er een snelheidmogelijkheid van 65 Mbps.

Hoe kan dit verschil (30 ~ 65) zo groot zijn? of betekend dit dat de experia box gewoon niet hogere donwload snelheid kan uitzenden?

Verwijderd

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens, deze vraag komt dagelijks wel een keer voor en daarom is er een hele mooie bron vol met tips en uitleg waarom je snelheid waarschijnlijk niet omhoog zal gaan.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
Duplex; 65Mbps half-duplex. Hier blijft dus theoretisch 32.5Mbps full-duplex van over.

Je kan dus maximaal met de helft van de aangegeven link-speed downloaden.

• Kasper
ik ben een beetje in de eigenschappen van de netwerkkaart gaan veranderen, nu staat er dat er 135 Mbps
heb 20hz naar AUTO veranderd

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik snap niet waarom je überhaupt dat soort instellingen vast wil zetten op je netwerk kaart. Je kunt ze het beste op je router instellen en de netwerk kaart alle instellingen van de router over laten nemen(zoals dit standaard gebeurt)

• Kasper
dat stond standaard zo ingesteld op de netwerkkaart. ik zie nu wel aanzienlijk verschil nu ik het veranderd heb in auto
Pagina: 1