Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ip naar domein?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten hoe ik alleen domein namen van een ip adres kan opvragen.
Dit lukt wel via websites zoals http://www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/.

Maar kan dit niet makkelijker? Als ik nslookup doe krijg ik alleen de naam van de host te zien

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024

Verwijderd

Topicstarter
Ja is er niet zo een functie ingebouwd in windows ofzo? Waarom kan het alleen via zo een website?? Dat snap ik niet van DNS....

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
DNS is opgebouwd om de naam om te zetten naar een nummer; de naam is uniek, het nummer kan oneindig vaak voor komen.

De structuur reflecteert dat: Je zoekt eerst op wie .nl afhandelt, daaraan vraag je wie de DNS van trolloos.nl afhandelt en aan die server vraag je weer of hij weet waar je www.trolloos.nl kunt vinden.

Andersom kun je wel opvragen wat de ingestelde naam voor 1.2.3.4 is, maar alleen de eigenaar van dat IP-adres kan dat instellen, terwijl de hele wereld een A-record kan maken dat naar 1.2.3.4 wijst.

Om dus alle namen te vinden die naar 1.2.3.4 wijzen zou je dus alle DNS-servers op de hele wereld af moeten gaan; dat is dus geen doen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wikipedia heeft er een heel stuk over: Wikipedia: Reverse DNS lookup

Verwijderd

Topicstarter
@Paul maar waarom werkt de site die ik heb gegeven dan juist wel?

@Woutertje dat beantwoord mijn vraag niet

• Paul
Omdat die site actief op zoek gaat en zelf al aangeeft niet compleet te zijn :)
Data is gathered from search engine results, which are not guaranteed to be complete

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

nslookup?

EDIT: Verkeerd gelezen xD

[ Voor 66% gewijzigd door Beatboxx op 03-02-2012 18:01 ]

• Paul
Beatboxx: nslookup is een tooltje om queries te doen naar een DNS-server, maar dat had je met Google ook wel kunnen vinden :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Met nslookup -type=PTR ipadres moet dit gewoon kunnen mits het ptr record is ingevult.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10

lordsnow

I know nothing

Start
Uitvoeren
Type: nslookup www.digg.com
Enter

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 13:36
ping -a <ip>
(vanuit commandprompt) doet het ook

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Technisch gezien is dit gewoon niet mogelijk, er kunnen meerdere domeinen aan 1 ip worden gekoppeld, sterker nog er kunnen chinese domeinen aan een nederlands ip adres worden gekoppeld zonder dat de host (die het ip heeft) het weet.

Je tikt bijvoorbeeld een chinese url in, staat dit domein niet in de lokale dns dan vraagt deze het aan de provider, staat het domein niet in de cache van de provider dan vraagt deze het aan het toplevel domein welke pc deze gegevens bevat, hier is een tabel van wie wat beheert, daarna krijg je van de uiteindelijke dns server die het domein beheert het ip terug en deze wordt dan terug gestuurd. Domeinen zijn ook land gebonden terwijl ip adressen meer willekeurig worden verdeeld (niet helemaal).

Helaas is dit maar 1 richtings verkeer, je kunt opzoeken bij welk ip adres zo een domein hoort. Maar er is dus geen lijst van domeinen die aan een ip gekoppeld zijn. Omdat de domeinen door veel verschillende hosts worden beheerd is er dus geen algemeen ingangspunt om het andersom te kunnen gebruiken.

Natuurlijk kun je via google of iets dergelijks alle websites afzoeken en daarvan de ip adressen opvragen, echter is dit erg veel data en up-to-date houden is vrijwel onbegonnen werk elke dag komen er extreem veel domeinen bij en gaan er weer weg.

Vandaar dat er ook veel domein namen naar the pirate bay verwijzen terwijl deze maar 4 ip adressen in gebruik heeft (om maar even een recent voorbeeld te geven). De domein namen worden beheerd door dns servers van verschillende landen en de ip adressen worden beheerd door de hoster van the pirate bay.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt niet voor een IP-adres opvragen welke DNS records er allemaal naar verwijzen zonder alle domeinen ter wereld te bevragen.

Ik kan in de DNS voor de domeinen die ik beheer namelijk op elk moment een record toevoegen met een verwijzing naar een willekeurig IP-adres.

Reverse DNS gaat je hier niet helpen, aangezien er per IP-adres maar één PTR record is dat er toe doet: dat van de eigenaar van het IP-adres.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1