Dreambox heb geen root toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 2.334 views

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Sinds enige tijd heb ik een dreambox: ik heb een dreambox 500-c, en ik ben sinds gisteren achtergekomen dat er veel verschillende mod mogelijkheden zijn, maar de man waarvan ik de dreambox heb gekocht, heeft het default wachtwoord van de dreambox lopen veranderen. (Ik betaal deze man trouwens 100 euro per jaar, omdat hij zegt dat hij mij anders af gaat sluiten of iets dergelijks en dat ik dan geen tv meer kan kijken via mijn dreambox.)

Ik heb dan ook de volgende vragen:
1.Betaalt er jullie ook een abonnement bij iemand zodat je toegang hebt tot de unlockte content via de ziggo kabel?(ik weet niet of ik hier een vraag over mag stellen, als dat niet mag: Gelieve deze vraag te negeren!)
2. Hoe kan ik mij dreambox nu unlocken, zodat ik deze ook over mijn netwerk kan gebruiken en ook op mijn pc naar de dreambox content kan kijken?

Ik heb dus geen ftp toegang tot mijn dreambox, tuxbox folder is leeg op mijn dreambox, ik kan geen content downloaden van de gemini server via het blue panel en ik heb ook alleen maar een gewone ethernet cat6 kabel en niet die send/receive ethernet kabel die nodig is om de dreambox op mijn pc aan te sluiten.

Ik heb de volgende methode geprobeerd;

1.cmd>telnet 192.168.254.xxx (de ip van mijn dreambox): maar dan krijg ik de melding dat er telnet geen geldig command is in windows 7.
2.ik heb een share folder gemaakt op mijn pc voor iedereen op het netwerk> heb daar een password unlocker in gedaan> ben daarna via automount deze file op de dreambox proberen te bereiken, maar dat lukt niet. Heb het via deze tutorial gedaan: http://www.satlover.com/f...s-password-protected.html. Maar bij de 5e stap gaat het mis: ik heb geen dropdown menu met 'cifs'. Alleen maar met rw en root..... nog iets

Nu nog een paar andere vragen:

1. Wat is de beste software om op de dreambox te draaien? Ik draai nu Enigma en gebruik volgens mij ook Gemini, maar ik heb geen flauw idee wat dat is??
2. Verlies ik de mogelijkheid om tv te kijken via de dreambox als ik bijvoorbeeld OpenPLI ga gebruiken als mijn standaard software op de dreambox?
3. Is het mogelijk om ook digitale tv te kijken via de dreambox: ik gebruik nu een aangesloten analoge kabel aan mijn dreambox, omdat de boxen voor digitale tv van Ziggo gewoonweg te duur zijn, maar zou graag wel willen overstappen naar digitale tv...

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
moh.moh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:36:
(Ik betaal deze man trouwens 100 euro per jaar, omdat hij zegt dat hij mij anders af gaat sluiten of iets dergelijks en dat ik dan geen tv meer kan kijken via mijn dreambox.)
Dit lijkt mij niet helemaal zuiver....

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ten eerste, waarom zou je je laten chanteren door die man? Ik zou eerst maar es nagaan of het klopt wat die man zegt, en misschien aangifte doen, want dit lijkt me gewoon strafbaar

Ten tweede: fix je titel, dit doet pijn aan m'n ogen.

Hier komt iets hips te staan

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Als je 100 euro per jaar aan een vage knakker betaalt, dan kun je toch veel beter eenmalig 80 euro voor een ontvanger neerleggen?

Of mis ik iets wat de Dreambox kan en zo'n ontvanger niet...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18
Card sharing voor Ziggo misschien?

Telnetclient in Windows 7 moet je trouwens aanzetten.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

StM

Card sharing dus :)

Moet je zelf maar een abbo afsluiten. Op het moment dat je hem nu gaat flashen ofzo ben je wel je card share kwijt.
zwippie schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:40:
Als je 100 euro per jaar aan een vage knakker betaalt, dan kun je toch veel beter eenmalig 80 euro voor een ontvanger neerleggen?

Of mis ik iets wat de Dreambox kan en zo'n ontvanger niet...
Als je weet waar je mee bezig bent kan je ENORM veel met die dreamboxen, veel meer als met de gemiddelde ontvanger. Moet je alleen wel netjes voor je abbo betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 02-02-2012 12:48 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

EdVe schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:42:
Card sharing voor Ziggo misschien?

Telnetclient in Windows 7 moet je trouwens aanzetten.
Cardsharing is, neem ik aan, het delen van één Ziggo abonnement op verschillende adressen? Dus je bespaart jezelf (12 * 16,95) - 100 = 103,40 euro per jaar door illegaal bezig te zijn. Geweldig... :/

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

3. Is het mogelijk om ook digitale tv te kijken via de dreambox: ik gebruik nu een aangesloten analoge kabel aan mijn dreambox, omdat de boxen voor digitale tv van Ziggo gewoonweg te duur zijn, maar zou graag wel willen overstappen naar digitale tv...
Of het mogelijk is weet ik niet, maar je hebt al een 2e hands Humax Decoder voor een euro of 50, en een met HDD-record mogelijkheid voor 100-150 denk ik, en daarmee kan je ook zelf .ts videos uploaden en downloaden via ftp.

Ook kan je Anysee DVB-C ontvanger kopen voor je computer, is rond de 100 euro, werkt simpel via USB en in mijn geval gewoon met Windows MCE

Hier komt iets hips te staan

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Beste tweakers,

Sinds enige tijd heb ik een dreambox: ik heb een dreambox 500-c, en ik ben sinds gisteren achtergekomen dat er veel verschillende mod mogelijkheden zijn, maar de man waarvan ik de dreambox heb gekocht, heeft het default wachtwoord van de dreambox lopen veranderen. (Ik betaal deze man trouwens 100 euro per jaar, omdat hij zegt dat hij mij anders af gaat sluiten of iets dergelijks en dat ik dan geen tv meer kan kijken via mijn dreambox.)

Ik heb dan ook de volgende vragen:
1.Betaalt er jullie ook een abonnement bij iemand zodat je toegang hebt tot de unlockte content via de ziggo kabel?(ik weet niet of ik hier een vraag over mag stellen, als dat niet mag: Gelieve deze vraag te negeren!)
2. Hoe kan ik mij dreambox nu unlocken, zodat ik deze ook over mijn netwerk kan gebruiken en ook op mijn pc naar de dreambox content kan kijken?

Ik heb dus geen ftp toegang tot mijn dreambox, tuxbox folder is leeg op mijn dreambox, ik kan geen content downloaden van de gemini server via het blue panel en ik heb ook alleen maar een gewone ethernet cat6 kabel en niet die send/receive ethernet kabel die nodig is om de dreambox op mijn pc aan te sluiten.

Ik heb de volgende methode geprobeerd;

1.cmd>telnet 192.168.254.xxx (de ip van mijn dreambox): maar dan krijg ik de melding dat er telnet geen geldig command is in windows 7.
2.ik heb een share folder gemaakt op mijn pc voor iedereen op het netwerk> heb daar een password unlocker in gedaan> ben daarna via automount deze file op de dreambox proberen te bereiken, maar dat lukt niet. Heb het via deze tutorial gedaan: http://www.satlover.com/f...s-password-protected.html. Maar bij de 5e stap gaat het mis: ik heb geen dropdown menu met 'cifs'. Alleen maar met rw en root..... nog iets

Nu nog een paar andere vragen:

1. Wat is de beste software om op de dreambox te draaien? Ik draai nu Enigma en gebruik volgens mij ook Gemini, maar ik heb geen flauw idee wat dat is??
2. Verlies ik de mogelijkheid om tv te kijken via de dreambox als ik bijvoorbeeld OpenPLI ga gebruiken als mijn standaard software op de dreambox?
Ik denk dat jij ff met de beste man moet gaan praten over wat je wilt gaan doen. Wellicht dat hij je wil helpen?

...en waarom?

• moh.moh
  • Niet online
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest: ik ben een echte nieuweling wat betreft de dreambox, dus ik heb geen idee wat ik moet.

Ik denk, weet het eigenlijk wel zeker, dat de beste man mij niet zal willen helpen, dus wil ik gewoon zelf toegang tot mijn dreambox krijgen zonder dat hij het te weten komt, gewoon door zelf het wachtwoord terug te zetten naar default, zodat ik de verschillende plugins kan gebruiken voor de dreambox. Dat was eigenlijk de hoofdvraag om heel eerlijk te zijn....

En voor een ieder die denk dat ik aan cardsharing doe, ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar ik heb wel gewoon een abonnement bij Ziggo lopen, dus is dat dan alsnog het geval (nogmaals ik ben nieuw met alles wat met de dreambox te maken heeft)

@EdVe, dank je wel, ik wist niet dat telnet in windows 7 standaard uitgeschakeld was.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

moh.moh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:09:
En voor een ieder die denk dat ik aan cardsharing doe, ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar ik heb wel gewoon een abonnement bij Ziggo lopen, dus is dat dan alsnog het geval (nogmaals ik ben nieuw met alles wat met de dreambox te maken heeft)
Ja je doet gewoon aan cardsharing. Jij betaalt die man 100 euro en maakt via het internet gebruik van zijn smartcard (hij shared(deelt) dus zijn smartcard) waardoor jij alle digitale zenders kan zien.
Jij hebt alle digitale zenders, maar betaalt er niet voor. Iets wat uiteraard niet legaal is.

Zodra jij root toegang hebt kan jij de wachtwoorden voor het cardsharen achterhalen en dat wil die man niet.
De enige wijze hoe jij root toegang krijgt is de box opnieuw flashen met een serial cable, maar dan wordt alles gewist en kan je ook geen digitale zenders meer zien.
1). Gemini enigma kan je vinden op de 'i have a dreambox' site. Het is gewoon een van de vele roms die je kan installeren. Welke software je wilt is afhankelijk van je wensen. Er zijn meerdere goede.
2). Ja
3). Jij kijkt nu al digitaal via je dreambox. De dreambox is een decoder voor digitale tv.
Digitaal en analoog komt door die zelfde coax kabel binnen. Met je dreambox kan je geeneens analoge zenders bekijken, er zit geen analoge tuner in.

En hoezo is een decoder duur, voor 100 euro heb je een SD decoder.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 02-02-2012 13:23 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:37
moh.moh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:09:

Ja je hebt een Ziggo abo het goedkoopste wat er is en kan toch alles zien dat betaal je de man 100 euro voor en dat heet dus cardscharing en uiteraard niet toegestaan.
Uiteraard gaat die man je het wachtwoord niet geven anders dan kun jij je hele familie en vrienden die ook in Ziggo gebied wonen en een Dreambox hebben al dan niet tegen betaling van beeld voorzien.

Je zegt dat je van niets weet maar dan weet je het nu je bent illegaal bezig.
Wil je er niets mee te maken hebben kun je hem overnieuw flaschen dan is de C lijn ook weg.

• moh.moh
  • Niet online
Ik zal hem dan waarschijnlijk gaan flashen, maar kan dat dan ook zonder dat ik root toegang heb??

• job

job

Serial cable kopen, aan je pc hangen en flashen maar, de benodigde software kan je vinden op de gemini site :).
Als je flashed, zorg er dan voor dat je je dreambox ook aangesloten hebt via utp aan je netwerk (dan duurt flashen een paar seconden ipv 20 minuten).

Je eigen rom erop flashen betekent dus wel dat je geen zenders meer kan kijken via die kerel zijn smartcard.
Je dan zel je eigen smartcard moeten kopen, activeren en hier een abonnement op moeten aanvragen.
Afhankelijk van welke zenders je allemaal wilt zien kost je dat 0 euro tot een paar tientjes per maand.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 02-02-2012 15:08 ]

• aart44
moh.moh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:25:
Ik zal hem dan waarschijnlijk gaan flashen, maar kan dat dan ook zonder dat ik root toegang heb??
Ja geen probleem als het goed is heb je bij een 500HD een usb kabel gekregen daar kun je de driver van installeren en flashen maar de handleiding staat hier,

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-500hd-informationsseite

Als je een IP nummer krijgt dan kun je via de browser flashen met de STOP methode, heb je de kabel ook niet nodig.
Je zegt nergens van te weten maar heb je toevallig van dezelfde man een Dreambox CLONE gekocht daar kan geen origineel image op moet je een gepatchte hebben, welke weet ik niet ligt er aan welke SIM kaart er in zit zijn 3 mogelijkheden Ferrari, Sim 2.01 team, Estar.

Verwijderd

hij heeft een 500-c dus maar dat terzijde. Ik zie een drama aankomen. Geen telnet ervaring en weinig kennis van dvb-c. Oplossing m.i. is houden dat ding en je geld afdragen (illegaal). Of een goede ontvanger kopen die doet wat jij wilt..... dit gaat niet lukken zonder kennis. Vraag desnoods info op de bekende fora voor satelliet tv.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 03:18

fynrd1

Fooled by Randomness

Goed ten eerste, jij betaalt hem 100 euro, heb je de kast dan ook op bruikleen?
Is het jou bezit dan eis jij je 100 euro terug en zoek je iemand anders.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• aart44
fynrd1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:06:
Goed ten eerste, jij betaalt hem 100 euro, heb je de kast dan ook op bruikleen?
Is het jou bezit dan eis jij je 100 euro terug en zoek je iemand anders.
Hij betaald aan een cardshare adres 100 euro voor een jaar beeld wat zou je te eisen hebben die 100 krijgt hij nooit meer terug natuurlijk.
En waarom een ander zoeken volgens de topicstarter werkt het en het wachtwoord krijgt hij niet dan kan hij bij de c-line en kan die zelf doorsharen.

• Robertus78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 19:26
Oei, oei, oei ....

Cardshare is hoe dan ook illegaal zoals de voorgangers al hebben uitgelegd. Aangezien jij een nieuweling bent en niet goed weet wat hij doet en nog eens zelf een abbo heeft weet ik bijna zeker dat deze aardige man waar jij aan betaald jouw Dreambox zo heeft ingesteld dat jij jouw officiële kaart onbewust aanbied aan deze man. Je kan het vergelijken als p2p netwerk van allemaal kaarten. De kans is dus aanwezig dat jij zonder dat je het weet en misschien zonder je wilt illegaal meewerkt.

Ik raad je aan om deze man nooit meer te betalen en je flink in te gaan lezen op sat fora ( daar is deze ontvanger populair en veel info over te vinden ). Je kan je box weer van jezelf maken en ik weet zeker dat je dat leuk gaat vinden ( echte hobby ontvangers! ). Voor de fora even googlen. Maar ga weg bij die oplichter!!!!!

• moh.moh
  • Niet online
Ten eerste DANK JULLIE WEL VOOR ALLE REACTIES

Ik begrijp nu dat deze gozer iets illegaals doet, maar loop ik nu gevaar ofzo bij Ziggo, want zoals Robertus78 zegt, doe ik nu aan een soort p2p. Moet ik dan aangeven dat ik hier gebruik van heb gemaakt en dan hopen dat ze mij vergeven :? of moet ik gewoon niks zeggen en dan kastje gewoon flashen?

@aart44: Waar zou ik info moeten vinden over deze STOP methode het ip weet ik namelijk gewoon wel:
Expert setup>Communication Setup en daar kan je gewoon het ip aflezen. Dus dan zou ik de STOP methode wel kunnen gebruiken.

En is er een fail save bij de dreambox, dus als ik de flash verpest, kan ik dan nog ergens op terugvallen of ben ik gewoon mijn geld kwijt: ik kan immers niet meer bij de beste man aankloppen, omdat ik hem niet meer ga betalen! :( Ik zou wel een back-up willen maken van mij huidige situatie, ik denk dat ik de decoder software op de dreambox gewoon kan verwijderen? Ze zijn erop geinstalleerd als plugins....

Maar daar moet ik dus weer root toegang voor hebben, dus weten jullie niet of ik tuxbox? er ook op kan krijgen zonder root toegang en download toegang tot de gemini server?

**Ik moet er ook nog bij vermelden dat de dreambox ook vooral een gebruiksvoorwerp is voor mijn ouders dus wat ik de beste manier dat ik hem weer netjes/snel en gemakkelijk weer officieel up en running heb!

• Robertus78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 19:26
Ik zou me niet druk maken, Ziggo is niet actief in het opsporen van cardshare activiteiten ( wat niet is kan altijd komen ). Dat wil niet zeggen dat ze niet geïnteresseerd zouden zijn in je verhaal.

Dit zou ik doen; ik zou de beste man bellen dat je alle gegevens van je Dreambox wilt hebben en als hij deze niet wil geven zeg je gewoon naïef dat je dan de klantenservice van Ziggo om info gaat vragen of Dream Multimedia ( ik vermoed dat je een clone hebt, dus ook die zullen geïnteresseerd zijn ;) ). Ik vermoed dat hij dan zo om is ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Robertus78 op 02-02-2012 22:07 ]

• job

job

moh.moh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:09:
Ten eerste DANK JULLIE WEL VOOR ALLE REACTIES

Ik begrijp nu dat deze gozer iets illegaals doet, maar loop ik nu gevaar ofzo bij Ziggo, want zoals Robertus78 zegt, doe ik nu aan een soort p2p. Moet ik dan aangeven dat ik hier gebruik van heb gemaakt en dan hopen dat ze mij vergeven :? of moet ik gewoon niks zeggen en dan kastje gewoon flashen?
Robertus78 heeft het over het geval dat jij je eigen smartcard er in hebt zitten. Is dat het geval?
En is er een fail save bij de dreambox, dus als ik de flash verpest, kan ik dan nog ergens op terugvallen of ben ik gewoon mijn geld kwijt: ik kan immers niet meer bij de beste man aankloppen, omdat ik hem niet meer ga betalen! :( Ik zou wel een back-up willen maken van mij huidige situatie, ik denk dat ik de decoder software op de dreambox gewoon kan verwijderen? Ze zijn erop geinstalleerd als plugins....
Je kan een backup maken van de huidige rom. Zie de website van gemini.
**Ik moet er ook nog bij vermelden dat de dreambox ook vooral een gebruiksvoorwerp is voor mijn ouders dus wat ik de beste manier dat ik hem weer netjes/snel en gemakkelijk weer officieel up en running heb!
Ik snap eigenlijk niet waarom jij 100 euro per jaar betaalt om je ouders illegaal van digitale tv te voorzien?
De nette en snelle manier is om:
- een smartcard te halen in de winkel
- deze smartcard activeren
- een abonnement kiezen met de zenders die je ouders willen zien
- je dreambox flashen (mocht je dit lukken) of een nieuwe decoder kopen (<100 euro).

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:33

D_V

zwippie schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:46:
[...]

Cardsharing is, neem ik aan, het delen van één Ziggo abonnement op verschillende adressen? Dus je bespaart jezelf (12 * 16,95) - 100 = 103,40 euro per jaar door illegaal bezig te zijn. Geweldig... :/
Ga er maar vanuit dat je bij cardsharing alles kunt kijken, dus inclusief sport1 + eredivisielive (samen zo'n 23 euro erbovenop) erotiek (nog eens 12 euro erbovenop) en alle buitenlandse zenders (het hindi-pakket kost geloof ik alleen al 25 euro).

• aart44
moh.moh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:09:

@aart44: Waar zou ik info moeten vinden over deze STOP methode het ip weet ik namelijk gewoon wel:
Expert setup>Communication Setup en daar kan je gewoon het ip aflezen. Dus dan zou ik de STOP methode wel kunnen gebruiken.
De link naar de STOP methode heb ik je al gegeven maar is in het Duits, je moet eerst een image downloaden wat je er op wilt zetten voor de DM500 HD.
Waarschijnlijk heb je op marktplaats of in Beverwijk die Dreambox gekocht dan is het vaak een Chinese clone daar kun je dus geen gewoon image opzetten.
Je moet de stroom er eens afhalen als hij uit staat en na een paar seconden er weer opzetten als hij opstart komt er iets in het scherm te staan Sim 2.01 team, of Ferrari team of E-star en de bootloader of je moet zeker weten dat het een echte is dan kan ieder image er op.
Image kun je vinden als het geen clone is bij de makers dus voor Open PLI of een ander even Googlen

De STOP methode in het kort DHCP in de box aanzetten dus geen vast IP stroom er helemaal af knop aan de voorkant indrukken stroom er weer op je krijgt dan STOP in het beeld met een IP nummer dat in je browser invoeren en het image aanwijzen maar kijk maar naar de plaatjes bij de Dreammultimedia link "Firmwareupdate über Browser" het wijst vanzelf.

Zal proberen nog een paar vragen te beantwoorden uit je eerste bericht,
1.De beste software bestaat niet en voor een Dreambox 500HD is het altijd Enigma2 wel is er verschil in image makers daar zijn er wel 30 van de enige Nederlandse is PLI dan heb je Gemini, Oozoon, Newenigma, Nemesis en ga zo door.
2. Ja als je de box gaat flashen met een image van Open PLI staat er een schoon image op en is je c lijn weg je kunt dus alleen de ongecodeerde zenders kijken.
3. volgens mij is die al ergens beantwoord de Dreambox is een digitale ontvanger en je hebt een coax kabel met digitaal en analoog signaal je kijkt dus met de Dreambox digitaal.

Je kunt ook je box zo laten dan kun je TV kijken zolang als het duurt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als ik het topic zo even snel doorlees komen er toch behoorlijk wat connecties naar illegale dingen voor die we op GoT niet toestaan. Om die reden sluit ik dit topic dan ook.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.