Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe video's embedden

Pagina: 1
Acties:

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Naar aanleiding van dit artikel:

nieuws: 'Android-smartphone van bamboe later dit jaar te koop'

Wat is het redactiebeleid omtrent embedden van externe video's bij nieuwsberichten? Momenteel is het zo dat er soms nieuwsartikelen verschijnen waarbij het bijbehorende filmpje overgezet is naar de videohosting van tweakers "zelf" (nouja, StreamOne) , maar in dit geval is het filmpje geëmbed. Hierdoor is er uiteraard wel het gevaar dat de originele video down gaat terwijl het T.net artikel nog up is wat resulteert in "halve" nieuwsartikelen, indien het filmpje een belangrijke begeleidende rol speelt.

edit: Ik begrijp uiteraard dat er soms technische of copyright restricties zijn. Ik ben slechts benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door afraca op 02-02-2012 12:24 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
afraca schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:23:
Naar aanleiding van dit artikel:

nieuws: 'Android-smartphone van bamboe later dit jaar te koop'

Wat is het redactiebeleid omtrent embedden van externe video's bij nieuwsberichten? Momenteel is het zo dat er soms nieuwsartikelen verschijnen waarbij het bijbehorende filmpje overgezet is naar de videohosting van tweakers "zelf" (nouja, StreamOne) , maar in dit geval is het filmpje geëmbed. Hierdoor is er uiteraard wel het gevaar dat de originele video down gaat terwijl het T.net artikel nog up is wat resulteert in "halve" nieuwsartikelen, indien het filmpje een belangrijke begeleidende rol speelt.

edit: Ik begrijp uiteraard dat er soms technische of copyright restricties zijn. Ik ben slechts benieuwd.
Die copyrightrestricties zijn 99% van de tijd de reden daarvoor. Als wij niet de auteursrechten op een video bezitten óf we redelijkerwijs kunnen aannemen dat de auteursrechthebbende geen bezwaar maakt (in het geval van promofilmpjes, bijvoorbeeld) hosten we het zelf. In andere gevallen embedden we; hetzelfde geldt als we de video niet op een andere manier kunnen tonen, bijvoorbeeld omdat deze niet te rippen is.

Ik ben helemaal geen stagiair

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

ot:
"zelf" (nouja, StreamOne)
StreamOne levert de technologie; de hosting doen wij wel degelijk zelf ;)

Intentionally left blank

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Joost, was die volledige quote nou echt nodig? :+ Maar thanks voor het antwoord.

Crisp, ah ja, my bad.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB