Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:18
Ik wil graag een Android afstandsbediening voor mijn pc, alleen voor muziek.
Onze muziek en films staan op de WHS (Windows Home Server).
We hebben een computer aan de tv gekoppeld (via surround versterker met hdmi)
Als we film kijken staat de tv natuurlijk aan en gebruiken we een draadloos toetsenbord als afstandsbediening; prettig en geen probleem.
Maar als we gewoon lekker muziek willen luisteren, willen we de tv liever niet aanzetten, alleen maar de versterker en (zuinige) pc.
Maar om muziek uit te zoeken en af te spelen moet de tv in zijn functie als monitor natuurlijk wel aan staan anders zien we niet wat we doen :)
Ik zou graag een afstandsbediening willen met een display waarop de muziekbestanden te zien zijn.
Dat moet toch mogelijk zijn op onze android tablet.
Muziek uitzoeken door door de mp3-bestanden te “bladeren”, selecteren, afspelen…
Zonder dat de tv als monitor aangaat.

Ik heb al wat geëxperimenteerd met xbmc maar dat beviel op sommige vlakken niet helemaal goed.
Weet iemand misschien een goed alternatief?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor MediaPortal heb je een plugin, genaamd WiFiRemote, waarmee je met een telefoon een vrij kale interface krijgt en zo kan bladeren door je bestanden, en dus ook muziek en films kan starten.

Mij lijkt die plugin niks, want ik zoek meer iets in een strakke interface, voor een tablet, en het ziet er naar uit dat die plugin echt puur voor telefoons gemaakt is.

Wellicht heb je daar iets aan?

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 02-02-2012 12:12 ]

Ey!! Macarena \o/

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:18
Dank je wel.
Ga ik eens mee aan de slag.
't Is de grote "concurrent" van xbmc geloof ik, ben benieuwd.
Ik vind trouwens een strakke interface ook wel juist heel mooi, maar wat is precies een strakke interface en wat is GEEN strakke interface?