Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor onze telefonie.

Wij hebben een stuk of 30 medewerkers met smartphones (iPhone en Android) en een telefooncentrale met 20 lijnen en gigasets.
Nu loopt iedereen met 2 telefoons door het pand.
Wat wij zouden willen is dat iedereen alleen zijn/haar smartphone heeft, en dat daar direct vaste nummers op binnenkomen en dat ermee over het vastnet gebeld kan worden (voip?). Ook zal het mogelijk moeten zijn om er intern mee te bellen.
Idealiter komt ook de het werktelefoonnummer binnen als een medewerker op locatie is, en als een medewerker ermee belt, dat dan het vaste nummer als CallerID meekomt.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is zelf een VOIP server te draaien, waar nummers vanaf de vaste centrale aan gekoppelt worden. En of dit met smartphones goed mogelijk is, of misschien nog erg buggy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jij bent op zoek naar "Unified Communications"; voldoende leesvoer over te vinden op de bekende sites ;)

Oh, en voordat je rond gaat kijken; budget!

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2012 11:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 14:32
Ik denk dat je 3CXPhone nodig hebt? [iOS en Android app] Je kan dan bijvoorbeeld met AsteriskNOW de voip centrale draaien.

[ Voor 57% gewijzigd door Bas. op 02-02-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Bas. schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:20:
Ik denk dat je 3CXPhone nodig hebt? Je kan dan bijvoorbeeld met AsteriskNOW de voip centrale draaien.
Je zou natuurlijk ook 3cx kunnen overwegen wanneer je de 3cx phone gebruikt ;)

Let wel op, je hebt nu gigasets die waarschijnlijk op meerdere zenders werken door je pand (roaming) met wifi is dat niet zo vanzelfsprekend dat zoiets ook werkt.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Thanks, Ben een eind in de goede richting nu. We gaan testen :)