Catalyst install zorgt voor zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07-2025
Hallo tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een HD 6850 van Club3D met een dvi-poort naar een vga-poort van mijn beeldscherm gekoppeld, en ik heb een ernstig probleem. Ik heb net windows opnieuw geïnstalleerd, dus ga uit van een fresh install met al wel alle updates er op. Als ik vervolgens CCC installeer kom ik langs POST, langs het windows logo en vervolgens wordt het scherm zwart (niet uit) en zie ik niet eens een muis, dus geen Black screen of death, wat een bekend probleem is. Als ik er iets over op probeer te zoeken kom ik nergens. Ik kreeg het probleem toen ik mijn videokaartkoeler heb vervangen. Kan ik nu een nieuwe videokaart kopen?..

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
Krijg je wel beeld in veilige modus? Probeer eens alleen de display drivers te installeren van de videokaart, dus zonder CCC.

• Cageman
Ja ik krijg beeld in veilige modus, als ik "Use last known good configuration" gebruik werkt het ook. Hoe download ik alleen de drivers zonder ccc? (Videokaart: Club3D HD 6850 Coolstream edition, Win7 64bit)

EDIT: sorry dat ik bij deze stap al hulp vraag, maar had het al geprobeerd, vandaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Cageman op 02-02-2012 11:33 ]

• tommes112
Deze kon je downloaden op de AMD website onder het kopje "individual downloads" maar het ziet er een beetje leeg uit :S. Mocht je ergens alleen de display driver tegenkomen. Verwijder dan eerst alle ATI gerelateerde drivers in veilige modes met behulp van Driver-Sweeper http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Kijk ook nog voor de zekerheid of de koeler goed is gemonteerd.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Normale drivers pakken, niet de automatische install gebruiken maar zelf kiezen welke dingen je wilt installeren.

Vink dan gewoon ALLES uit behalve de Display Drivers en installeren maar.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Cageman
Koeler is goed gemonteerd, ik krijg prima temperaturen (+-25 C) en ik zie de RPM. Ik zal driversweeper proberen. Maar hoe zorg ik er dan voor dat ik wel de driver heb? (heb hem natuurlijk nodig voor games en resolutie).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je beeldscherm? En dat is?

Iets zegt me dat NA het Windows Logo de driver geladen wordt en er mogelijk een default-resolutie wordt toegepast en dat deze mogelijk hoger is dan de resolutie of refresh-rate van je beeldscherm.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cageman
Bij mijn install van CCC heb ik nooit de kans gekregen iets te kiezen. Waar haal je die installer vandaan?

• Cageman
Samsung Syncmaster 206BW res. = 1680x1050. Dacht ik ook al, maar dan zegt het scherm daar toch iets van?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cageman schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:43:
Samsung Syncmaster 206BW res. = 1680x1050. Dacht ik ook al, maar dan zegt het scherm daar toch iets van?
Aanname?

Volgens mij kan je in Safe Mode gewoon instellen dat de driver op 800x600 moet starten de volgende keer; kan je in ieder geval zien of Windows netjes doorstart.

Kan je trouwens Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken i.p.v. meerdere replies?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2012 11:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

Croga

The Unreasonable Man

Persoonlijk denk ik eerder dat Catalyst er van uit gaat dat je primaire scherm op een andere aansluiting zit. Met mijn 5830 heb ik dat probleem ook gehad. Heb je al eens geprobeert je scherm op een andere aansluiting van de videokaart te hangen?

• Cageman
@MAX3400

Is goed, zal ik proberen. Dankjewel voor je hulp.

Sorry, ik dacht dat mijn vorige reply nog voor jouwe was.

@Croga

Dankjewel voor de suggestie, zal ik ook proberen. Probleem is echter dat ik een VGA kabel heb met een DVI adapter. Ik zal wat spulletjes meenemen en uitproberen of dat helpt.

EDIT: Het gaat trouwens wel om een werkende pc die na een nieuwe koeler niet meer werkt. Deze oplossingen zijn volgens mij bedoeld voor een nieuwe installatie toch? Heeft iemand nog ideeën waar het aan kan liggen? Of is dan de enige mogelijkheid dat ik iets beschadigd heb tijdens het vervangen?

[ Voor 32% gewijzigd door Cageman op 02-02-2012 14:28 ]

• tommes112
Ik denk dat je kan uitsluiten dat je iets hebt beschadigd aan je kaart aangezien hij gewoon beeld geeft in veilige modus :)

• Cageman
Dat hoopte ik al, dat is heel heel heel fijn om te horen. Ik ga nu beginnen met de suggesties proberen.

EDIT: Hoe kan ik de resolutie aanpassen in safe mode?

[ Voor 21% gewijzigd door Cageman op 02-02-2012 17:35 ]

• Cageman
Ik heb alles geprobeerd wat er hierboven staat, heeft iemand nog een idee?

[ Voor 92% gewijzigd door Cageman op 02-02-2012 18:28 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
Start de Computer is op door voor windows opstart op F8 te drukken zodat je een keuze menu krijgt.

Kies vervolgens voor VGA Modus inschakelen, en druk op enter en kijk of je in Windows komt met de basic 800x600 Resolutie.

Kom je dan niet in Windows en blijft je scherm nog steeds zwart, dan is er nog iets met je drivers aan de hand.
Doet hij het wel in Veilige Modus ?.

"Mek mompeld ook iets over 206BW en 205BW's die dood gaan door condensator problemen en naar XX minuut zwart blijven of uitvalen"

• Cageman
Mektheb schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:28:
Start de Computer is op door voor windows opstart op F8 te drukken zodat je een keuze menu krijgt.

Kies vervolgens voor VGA Modus inschakelen, en druk op enter en kijk of je in Windows komt met de basic 800x600 Resolutie.

Kom je dan niet in Windows en blijft je scherm nog steeds zwart, dan is er nog iets met je drivers aan de hand.
Doet hij het wel in Veilige Modus ?.

"Mek mompeld ook iets over 206BW en 205BW's die dood gaan door condensator problemen en naar XX minuut zwart blijven of uitvalen"
'
Ook al geprobeerd. Dan krijg ik een scherm gevuld met horizontale blauwe balken. Ik weet dat er iets met mijn drivers aan de hand is, dat is het probleem inderdaad. Als ik Catalyst installeer werkt het niet meer. Ik heb trouwens ook geprobeerd in veilige modus de driver de deinstalleren van het scherm. Als ik dat doe ben ik terug bij stap 1: een werkende pc zonder beeldscherm driver.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
Cageman schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:31:
[...]

'
Ook al geprobeerd. Dan krijg ik een scherm gevuld met horizontale blauwe balken. Ik weet dat er iets met mijn drivers aan de hand is, dat is het probleem inderdaad. Als ik Catalyst installeer werkt het niet meer. Ik heb trouwens ook geprobeerd in veilige modus de driver de deinstalleren van het scherm. Als ik dat doe ben ik terug bij stap 1: een werkende pc zonder beeldscherm driver.
Juist, dan is er dus iets niet goed met de Catalyst driver.
Ik zou bijna zeggen zet Windows er opnieuw op en installeer dan je driver, maar dat is ook weer "te ben ik bang"

Kan je eventueel een oudere versie proberen ?, en misschien Framwork 3.5 etc opnieuw te installeren. ( gebruikt hun control centre geloof ik )

• Cageman
Mektheb schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:32:
[...]

Juist, dan is er dus iets niet goed met de Catalyst driver.
Ik zou bijna zeggen zet Windows er opnieuw op en installeer dan je driver, maar dat is ook weer "te ben ik bang"

Kan je eventueel een oudere versie proberen ?, en misschien Framwork 3.5 etc opnieuw te installeren. ( gebruikt hun control centre geloof ik )
Ik ga nu alles wat ik kan bedenken installeren. Directx, framework, etc. Kom er straks op terug. Ik dacht indd al aan windows opnieuw installeren, daarom heb ik een DVDtje meegenomen. Dat doe ik als ik zeker weet dat ik niets anders kan. Heb zelfs nog een oude 9600 gt mee..

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 09:56

chrisros

I turn coffee into code

ik heb hetzelfde probleem met mijn 6950, heb er een soort van oplossing voor gevonden, na opnieuw opstarten beeldscherm kabel er ui en na 5 sec er weer in doen, meestal vindt hij 'm dan

• Cageman
chrisros schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:37:
ik heb hetzelfde probleem met mijn 6950, heb er een soort van oplossing voor gevonden, na opnieuw opstarten beeldscherm kabel er ui en na 5 sec er weer in doen, meestal vindt hij 'm dan
Als ^ niet werkt, probeer ik dat ook even, dankje.

EDIT: zucht.. werkt allebei niet. ik kon eigenlijk niet meer verzinnen dan directx en .net 4, dus heb die allebei geinstalleerd. ook even de kabel opnieuw er in gedaan. geen resultaat. zit momenteel dus in safe mode met een pc die niet werkt. Laat asjeblieft iemand nog een idee hebben. als ik over 15 min niets heb probeer ik een nieuwe install.

Heb windows nieuw geinstalleerd en de driver geprobeerd. Zelfde probleem. Ik heb geen flauw idee meer, ben nu windows update aan het draaien. Het MOET toch wel aan een kapotte videokaart liggen of heb ik dat mis?

[ Voor 46% gewijzigd door Cageman op 02-02-2012 20:41 ]

• Cageman
Ik maak even een nieuw bericht, omdat ik toch nog steeds met dit probleem zit. Ik heb nu een werkende 8.70 driver geïnstalleerd, maar heb geen aero, geen goede resolutie enz. Ook verwacht ik niet dat nieuwere games er op gaan werken. Hoe krijg ik vanaf hier een goede versie van Catalyst op mijn pc zonder dat ik zwarte schermen zie?

• tommes112
Dan lijk het me dat het niet echt een werkende driver is. Heb je de mogelijkheid om je videokaart in een ander systeem te testen? En had je een nieuwe Windows install al geprobeerd?

• Cageman
tommes112 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:53:
Dan lijk het me dat het niet echt een werkende driver is. Heb je de mogelijkheid om je videokaart in een ander systeem te testen? En had je een nieuwe Windows install al geprobeerd?
Ik heb windows 2 keer vers geïnstalleerd en de volgende drivers geprobeerd:

11.12
11.11
9.10
9.8
9.7
9.6
8.11
8.9
8.7

Ouder kon ik niet vinden. Het is opgegeven. Ik heb netjes de oude koeler er op gezet en met garantie terug gestuurd.

EDIT: had trouwens niet de mogelijkheid om een ander systeem te testen, maar de Nvidia GT 9600 werkt wel perfect. Heb ik nu als tijdelijke oplossing voor hoe lang de 6850 weg blijft.

EDIT: Dit zal waarschijnlijk niemand meer zien, maar ik heb mijn nieuwe 6850 en hij werkt perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door Cageman op 29-02-2012 10:25 ]

Pagina: 1