Toon posts:

Sitecom Home Storage Center

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,

Ik heb sinds kort een Home Storage Center
Nu ben ik heer blij mee en heb ik hem al vol met bestanden gezet
nu wil ik alleen dat als ik op mijn werk ben dat ik ook bij die bestanden kan.
Hoe kan ik dit doen?

Ik heb een tele2 modem staan en daar aan vast zit mijn sitecom router
mijn computers en nas staan aangesloten op de router.

Wat moet ik op de nas instellen?
en moet ik portforwarden?
en zo ja... hoe? :P

bvd

Roy ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk hoopte ik op een antwoord waar ik wel wat aan heb.

Aangezien ik niet dagelijks achter mijn computer zit en niet alles van computers af weet zoals de vele hier
en het openen van bestanden op externe locaties niet in de gebruikershandleiding staat
hoopte ik dat iemand die er ook 1 heeft misschien mij snel kon helpen...

De zoek functe etc heb ik al lang gebruikt...
En die meneer maandag in de winkel maar zeggen.... als je er niet uitkomt zijn er altijd mensen op tweakers die je willen helpen...

ben benieuwd of er iemand is die me kan helpen met goed links voor tuturials of zegt waar ik het in moet zoeken
Ik denk namelijk zelf al dat het met de FTP functie te maken heb

• MAX3400

MAX3400

Ik ken dit type NAS niet maar het lijkt me zinvol om inderdaad via FTP te werken tenzij je geen username/password kan instellen op dat ding. Dus niet dat je zometeen een portforward gaat instellen en dat de hele wereld via admin/admin bij jouw NAS kan.

Mogelijk, maar wederom ken ik het NAS niet, zou je een portforward kunnen maken die niet veel mensen raden bijvoorbeeld: intern port 21 voor FTP maar extern port 9321 waardoor je dus van werk zou moeten FTPen naar ftp://jouwexterneadres:9321

Als meneer van computerwinkel meeleest: doe eens niet ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MAX3400 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:10:
Mogelijk, maar wederom ken ik het NAS niet, zou je een portforward kunnen maken die niet veel mensen raden bijvoorbeeld: intern port 21 voor FTP maar extern port 9321 waardoor je dus van werk zou moeten FTPen naar ftp://jouwexterneadres:9321
Dat kan natuurlijk, maar zou ik niet als 'beveiliging' doen. Security through obscurity is een slecht idee. Met een poortscan kom je er alsnog snel genoeg achter als je wilt.

• MAX3400

MAX3400

TERW_DAN schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:14:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar zou ik niet als 'beveiliging' doen. Security through obscurity is een slecht idee. Met een poortscan kom je er alsnog snel genoeg achter als je wilt.
Helemaal mee eens; daarom gaf ik ook aan dat admin/admin een slecht idee is (namelijk default op dit device) en dat er gewoon even in de handleiding gekeken kan worden hoe men de FTP-server configureert incl. user authentication.

Hoe/of dan een poortje naar buiten komt, is de laatste van de zorgen ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Precies. Een poort naar buiten heb je toch altijd (als je hiervoor kiest niet de standaard poort te gebruiken, prima), maar je hebt inderdaad wel wat security nodig zoals je zegt.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat niet gewoon ergens in de manual staat als het mogelijk is.

• MAX3400

MAX3400

TERW_DAN schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:18:
Precies. Een poort naar buiten heb je toch altijd (als je hiervoor kiest niet de standaard poort te gebruiken, prima), maar je hebt inderdaad wel wat security nodig zoals je zegt.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat niet gewoon ergens in de manual staat als het mogelijk is.
Staat niet in de manual; de online PDF besteedt 75% van 1 A4-tje aan FTP-instellingen en dat is het. Had misschien in de topicstart vermeld moeten staan maar het probleem van topicstarter is dat het "te moeilijk" is om portforwarding te regelen. Ook bij gebrek aan duidelijker info over het modem en router, is er weinig zinnigs verder toe te voegen of te hinten om een oplossing te realiseren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Tele2 modem (en daar zit een wifi router in)
daar aan vast heb ik een Sitecom 300 N gigabitrouter XR
De standaard gebruikersnaam admin/admin kan ik aanpassen

Stel dat ik wel voor port forward kies en admin/admin aanpas
moet ik dan die portforward instellen op het tele2 modem? of mijn router? of beide?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je zowel de router als de modem als router fungeren? Want dan moet je de poorten in beide forwarden (en dat maakt het er niet makkelijker op). Toen ik zo'n config had liggen voor m'n ADSLlijn heb ik de modem in bridgemodus gezet en de router het werk laten doen, toen was het een fluitje van een cent en werkte het ook daadwerkelijk.
Pagina: 1