Geen nummerherkenning KPN Internet & Bellen

Pagina: 1
Acties:

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
Beste medetweakers,

Ik (mijn ouders) zitten met het volgende probleem. Recent hebben mijn ouders namelijk een Siemens Gigaset C470IP (internationale versie) aangeschaft, om zo gebruik te kunnen maken van Voip telefonie. Daarnaast hebben we hier thuis de beschikking over een Siemens C380 telefoon (NL versie, geen speciale voip telefoon).

Momenteel is de Siemens C470 IP gekoppeld door middel van het basisstation aan de KPN Internet & Bellen modem, namelijk de TG789VN. Hoe alles nu precies is ingesteld, geen idee, maar beide telefoons werken goed. De Siemens C380 is nu volgens mij gewoon verboden door middel van het connecten met het basisstation van de C470 IP aangesloten op het modem.

Nu het probleem, beide telefoons laten niet zien wie er belt. Nu denk ik dat dit ligt aan het feit dat de C470 IP een internationale versie betreft, en deze aldus niet geschikt is voor nummerweergave van Nederlandse KPN lijnen. De Siemens C380 moet dit naar mijn mening echter wel kunnen (heeft dit ook altijd gedaan voordat we KPN Internet & Bellen kregen).

Is het, in andere woorden, mogelijk om de C380 als primaire telefoon te gebruiken met ons modem (zodat we nummerherkenning krijgen), en de C470 IP te gebruiken als secundaire telefoon, gekoppeld aan het basisstation van de C380 (nu is de situatie andersom)?

Alvast bedankt. Omdat ik niet zeker wist of dit topic hier op z'n goede plaats is, mag hij uiteraard verplaatst worden, maar een snelle zoekopdracht wees uit dat hier meer vragen over o.a. Voip worden gesteld :).

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Reset je toestel eens, als nummer weergave bij jou niet werkt dan is het waarschijlijk het toestel.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
Uthog schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:26:
Reset je toestel eens, als nummer weergave bij jou niet werkt dan is het waarschijlijk het toestel.
Het ligt ook aan het toestel, maar omdat ik weet dat de C380 wel een Nederlandse versie betreft (met nummerherkenning), vroeg ik me dus af of ik het zo kon verbinden met elkaar dat de C380 als primaire telefoon fungeert (met nummerherkenning), en de C470 IP als secundaire telefoon.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat zegt de handleiding over het eventueel koppelen? want volgens mij werkt dit niet omdat de 1 zoals je al zei internationaal is en de ander Nederlands.