bootcamp + parallels + windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
Ik heb een mac mini met Lion geinstalleerd en nu wil ik hierop windows 8 zowel in bootcamp als parallels hebben zoals in dit artikel beschreven voor windows 7.

Ik heb via Bootcamp assistend het systeem klaargemaakt voor windows 8, windows 8 gebrand en de installatie gedraaid.

Het systeem start nu standaard op naar windows 8, tenzij ik ALT inhoud tijdens de boot. Dan krijg ik een bootmenu. Niet handig, wel overkomelijk.

Nu ga ik terug naar Mac Os en draai parallels in de hoop dat deze mijn windows 8 installatie herkend, maar die ziet niks. De enige opties die ik krijg zijn: Install from disc, copy/migrate from pc. Iig niet wat ik in het artikel zie.

Hoe kan ik zorgen dat parallels mijn installatie herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
arjandijk162 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:09:
Het systeem start nu standaard op naar windows 8, tenzij ik ALT inhoud tijdens de boot. Dan krijg ik een bootmenu. Niet handig, wel overkomelijk.
Dit kan je aanpassen, als je in je Windows de bootcamp instellingen opent (bij Windows 7 staat die in je taskmanager) dan kan je instellen dat standaard OSX opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Xfix schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:16:
[...]

Dit kan je aanpassen, als je in je Windows de bootcamp instellingen opent (bij Windows 7 staat die in je taskmanager) dan kan je instellen dat standaard OSX opstart.
helaas werken die tools niet goed in windows 8, maar heeft iemand ervaring met windows in zowel parallels als bootcamp te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
In Mac OS X kun je naar System Preferences -> Start-up Disk -> Juiste installatie selecteren en dan start hij daar voortaan automatisch van op.

Ik heb een tijdje geleden Bootcamp gebruikt en als ik in Mac OS werkte met VMware Fusion de bootcamp partitie gebruikt. Het werkte opzicht goed, alleen begon Windows elke keer te zeuren over de activatie-code omdat de hardware veranderd was.

Edit: hij werd automatisch herkend, ik heb geen ervaring met hem laten herkennen.

[ Voor 9% gewijzigd door Grootstyr op 02-02-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb vmware nog niet geprobeerd, is een poging waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke Parallels versie gebruik je?
Je zou als het goed is de Bootcamp Partitie moeten kunnen zien