Te grote PowerPoint 2010-documenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25
Sinds afgelopen zomer gebruiken we bij mijn werk Office 2010, alleen hebben we met PowerPoint het probleem dat bestanden echt 50 mb kunnen worden, er zitten geen plaatjes in alleen maar grafieken, elke keer als je een grafiek er bij plaatst wordt het document bijna een mb groter, stel je plakt de grafiek als plaatje dan is er geen probleem maar als het uit Excel plakt dan wordt het dus zo groot, heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe we dit kunnen oplossen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Paste as enhanced metabestand, dan neem je niet de volledige spreadsheet mee.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Shabbaman schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:31:
Paste as enhanced metabestand, dan neem je niet de volledige spreadsheet mee.
dit is volgens mij het zelfde door het te plakken als een afbeelding ? dan is het niet meer mogelijk om de waarde te veranderen omdat het geen excel kenmerken meer heeft

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Het is niet hetzelfde, maar het lijkt wel bijna hetzelfde :) Enhanced metafiles kan je beter schalen. Je kan de inhoud alleen niet wijzigen. Ik ga niet voor jou bepalen of je dat überhaupt zou moeten willen doen in Powerpoint, maar het nadeel van de methode die jij gebruikt is dat je de achterliggende data ook meeneemt. Wat je zou kunnen proberen is om de oorspronkelijke tabel als waarden te plakken in een leeg spreadsheet en die data dan naar Powerpoint copypasten. Op die manier ben je in ieder geval alle formules en verwijzingen kwijt, waardoor de omvang van het bestand beperkt wordt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PowerPoint is natuurlijk niet de beste tool om tabellen grafieken uitgebreid aan te passen, maar insluiten van hele sheets is in jouw geval inderdaad ook overdreven... Of plak idd als 'domme tekst plaatje' in PPT. Sja, ik zou zeggen: loop zelf de diverse "plak"-methoden langs en bepaal wat voor jou acceptabel is. En let op het substantiele verschil tussen .ppt en .pptx.

offtopic:
Let ook op het verschil MmBb. Er passen 8 miljard dergelijke PowerPoint-bestanden op een USB-stick van 50MB... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 02-02-2012 15:55 . Reden: O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

barrymel schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:30:
heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe we dit kunnen oplossen ?
Mogelijk, maar dat is puur theoretisch, heeft iemand in het management en in overleg met ICT, het stratiegisch-technische plan opgevat om de functionaliteit "Presentaties maken" onder te brengen in Office 2010 en dan met name PowerPoint.

Dus, als je nu regelmatig problemen ondervindt met grootte van bestanden en dergelijke, waarom dit niet gewoon aankaarten in het bedrijf zelf?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
We hebben pas allemaal nieuwe templates en huisstijl dingen die voor PowerPoint, Excel en Word gemaakt zijn dus het moet hier mee gaan werken :)

nu ben ik er bij 1 gebruiker achter gekomen dat het wel goed gaat en die drukt gewoon op ctrl+v om te plakken dus geen plak manier kiezen

het gaat om excel grafieken en niet excel tabellen

ik zie niet 123 een verschil tussen deze 1e gebruiker er de rest van de gebruikers

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Grafieken: oh ja O-) Zeker voor grafieken zou ik geen 'actieve' grafiek willen plakken, juist een plaatje (en dat dan al png of inderdaad vectortekening).
elke keer als je een grafiek er bij plaatst wordt het document bijna een MB groter
Bedoel je dan overigens letterlijk elke keer, dus ook als je een nieuwe Excel-sheet maakt, die vult met 2 kolommen van ieder 3 getallen en daar een grafiek van maakt, of gaat het om Excel-sheets van vele tabbladen en tienduizenden regels per blad? Als dat eerste is er wel wat raars aan de hand. Als dat tweede:

Onder geavanceerde opties kan je een en ander instellen qua (default) plak-gedrag. Misschien staat daar wat anders bij de gebruiker (er van uitgaande dat patchlevels gelijk zijn enje dezelfde actie probeert van/naar dezelfde bestanden). En zoals gezegd: vergeet niet dat .pptx veel kleiner kan zijn dan ppt (wegens de compressie).

Juist ook vanwege het verschillende gedrag per gebruiker: probeer de resultaten van de verchillende plak-acties en in andere posts gegeven tips even uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1