Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een hele tijd bezig maar ergens gaat het bij onderstaande fout:

Situatie schets:
Een bak met Server 2008r2 dhcp dns ad en exchange 2010.

hier zitten 2 netwerkkaarten in met de config

(fictief)
nic 1 (internet ingang) 192.192.191.192
Nic 2 (voor lokaal) 10.10.10.10

Nu zit ik met hetvolgende
Exchange draaid verder naar behoren kan mailen en gemaild worden,
ook kan ik extern naar OWA met behulp van IPadres/owa.

Nu wil ik dit natuurlijk iets netter hebben door in te typen mail.domeinnaam.nl
nu heb ik dus bij hostnet alle a records aangepast naar mijn eigen ip. dit staat nu goed.

Dan maak ik op mijn bak een dns aan met A record naar mijn nic 2 met mail.domeinnaam.nl
maar dat pakt die niet.

Ik heb al op google gezocht maar alle hits die ik krijg hebben geen antwoord op mijn vraag.
Waar ga ik fout?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mail record is een MX record op je DNS server.die moet je nog aanmaken.

Zie: Wikipedia: MX-record

[ Voor 53% gewijzigd door Frostbite op 02-02-2012 08:58 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 13:30
Waar gaat het mis eigenlijk ?

Als je naar mail.domeinnaam.nl gaat is het dan de bedoeling dat hij direct OWA opent
of gewoon de machine moet openen en als het ware het IIS welkom scherm weergeeft ?

Of kan je al uberhaupt niet naar het adres toe ?

En als je een nslookup doet op het subdomein ? Gaat die wel goed ?

Richard

Verwijderd

Topicstarter
Ja ind als ik naar mail.domeinnaam.nl ga dat die naar de OWA moet gaan.

Ik wil dus ind niet dat ik mijn ip in moet typen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Dit heeft niks met MX-records te maken, dit is een IIS-instelling :) MX-records bepalen waar e-mail voor een domein naartoe moet.

Waarom hangt die machine rechtstreeks aan het internet? He kan, maar het wordt zo goed als nooit gedaan :)

Voor wat betreft het probleem: http://192.192.191.192/owa werkt, maar http://mail.domeinnaam.nl gaat fout? Wat doet die laatste? Krijg je een foutmelding?

Sowieso mist dan /owa achter je URL, die moet je dus zelf nog er achter typen, of redirecten. Je hebt een paar opties, je kunt de index.htm van de default site aanpassen dat deze je redirect naar /owa of je kunt IIS aanpassen dat je een 301, 302 of 307 stuurt met de goede URL.

Als je de default website verder niet gebruikt kun je in de IIS Manager de Default Web Site openen, naar 'HTTP Redirect' gaan, 'Redirect requests to this destination' -> https://mail.domeinnaam.nl/owa -> Only redirect requests to content in this directory -> Permanent (301).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet alleen in de IIS een instelling aanpassen dat hij daar naar moet doorverwijzen

• Paul
Ik zou zeggen, probeer het? ;) Je geeft erg weinig info over wat er wel gebeurt / waarom je vindt dat het niet werkt, dus wij zijn ook maar aan het gokken wat er is :P

Edit: Ah, yup, wat Kippenijzer hieronder zegt ook :) Je A-records bij Hostnet (op internet dus) moeten naar je externe IP. Wel kun je split-DNS gebruiken om zo op je LAN wel naar het interne adres te wijzen.

[ Voor 38% gewijzigd door Paul op 02-02-2012 09:35 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

En als je vanaf internet erbij probeerd te komen zal het niet werken als het A record naar het interne IP op NIC2 verwijst.

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik invoer mail.domeinnaam.nl dan krij ik ind de error site niet gevonden en gaat door naar hostnet site terwijl mijn a records aangepast zijn bij hostnet.

en als ik gewoon mijn websitenaam invul gaat deze na lang laden door naar: Deze pagina kan niet worden gevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 09:40 ]

• Paul
Zit je nu achter een lokale PC (ten opzichte van de server) of benader je de server via internet?

Wat voor IP krijg je terug als je vanaf je werkstation in een Command Prompt 'ping mail.domeinnaam.nl' doet?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 13:30
Probeer is een nslookup op de domeinnaam, waarschijnlijk is de IP aanpassing of nog niet door gevoerd.
(Sommige hosts doen hier 24 uur over)

Of er is iets mis met het A record. (Verkeerd IP bijv.)

Of je eigen DNS server stuurt het niet lekker door.

Richard

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op het werl zal vanavond eens kijken wat ik terug krijg.

Het is al meer dan 24u geleden ingesteld dus dat zal wel moeten lopen lijkt me
Pagina: 1