[Narrowcasting]Wat is er allemaal nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 00:11

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Beste,

Voor een nieuw project heb ik de taak gekregen om eens te kijken naar welke opties er beschikbaar zijn voor het bekende 'narrowcasting' (wellicht voor jullie bekend).

Nou is mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig wil ik dit mogelijk maken binnen een bedrijf? Buiten de nodige tv schermen om.

Qua software had ik de volgende opensource software al opgespoord:

Mediamosa
Resourcespace
EnterMedia
XIBO
Wallplayer

En van dit lijstje sprak xibo, resourcespace en entermedia mij wel aan.

Natuurlijk zal ik ook een server nodig hebben, en ook clients.. Maar zouden er ook tv's zijn die direct via de ethernet poort verbinding kunnen maken met de server?

Ik heb zelf enige kennis van servers, php/mysql, unix, iis, enz.. Maar nou hebben ze me op een Franse tour gezet (onbekend voor mij, nieuw terrein. Kortom even uitvogelen hoe en wat).

Wellicht dat iemand hier mij wat meer informatie over dit onderwerp kan verschaffen en hoe ik dit uiteindelijk aan zou moeten pakken?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

venigo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:09:
Natuurlijk zal ik ook een server nodig hebben, en ook clients.. Maar zouden er ook tv's zijn die direct via de ethernet poort verbinding kunnen maken met de server?
Ja, je hebt speciale tv's die een ingebouwde computer hebben, specifiek voor dit doel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:13:
[...]

Ja, je hebt speciale tv's die een ingebouwde computer hebben, specifiek voor dit doel.
Bedankt voor het antwoord, weet je toevallig ook wat voor tv's dit zijn? Welk type Samsung/Sony/LG/Noem maar op dit zouden zijn?

En wat voor infrastructuur zou ik moeten gebruiken? Neem aan, server > client > schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Top!

Verder wat zou ik kunnen gebruiken als server? (welke geschikt is voor dit doel) Ik wil graag toegang verlenen tot externe gebruikers..

Daarnaast welke software zouden jullie aanraden om te gebruiken voor het betwiste narrowcasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb dat een keer met Scala gedaan maar dat is wel stervens fucking duur... Meer ideeën heb ik niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Oké, kosten zijn niet zo'n probleem al denk ik dat ResourceSpace dezelfde nodige opties biedt welke ik nodig heb. Daarnaast wil ik graag ook gebruik maken van de genoemde lfd schermen.

Server staat er al enkel wie kan me verder helpen met wat meer informatie over hoe en wat? Kan ik de schermen zo aan de server hangen en het instellen?

Edit:

Waar kan ik trouwens deze lfd schermen met en ingebouwde controller verkrijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door venigo op 02-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
venigo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:34:

Server staat er al enkel wie kan me verder helpen met wat meer informatie over hoe en wat? Kan ik de schermen zo aan de server hangen en het instellen?
Ik neem aan dat dat gewoon in de handleiding van zo'n scherm staat? Een dergelijk scherm zal ook wel niet bij de MediaMarkt verkrijgbaar zijn, maar bij een speciaalzaak, waar ze je ongetwijfeld goed te woord kunnen staan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 03-02-2012 08:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Wat ik me wel afvraag.. Waarom valt er maar bar weinig over dit item te vinden? Geen enkele howto, geen info, kortom bar weinig. Wellicht dat iemand een mooi artikel heeft? Wat het betekend, welke bedrijven het kunnen realiseren en software is er genoeg.

Is het zo'n appeltje eitje dan? Server > Client > Scherm, of met zo'n lfd: Server > Scherm?

Verder weet iemand een speciaal zaak omgeving Brabant te zitten? (Pm is ook prima)

Bvd.

Edit:

Zat dus met de software verkeerd.. Wat ik dus nodig zou moeten hebben is XIBO, of Concerto of een variatie daarop. Enkel ik vraag me af of ik het dan met een lfd scherm kan linken? Verder is er niet veel beschikbaar qua software.. Wel lees ik iets over een Joomla! plugin?

[ Voor 24% gewijzigd door venigo op 04-02-2012 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Algoed even om het lange draadje kort te maken..

http://www.samsung.com/us...y-solutions/LH46CBTLBB/ZA
Ik kan op dit scherm neem ik aan een client installeren? (Built-in PC).

Dus wat ik nu als opstelling in gedachte heb.

- Xibo Server.
- Een aantal 460UTN-B schermen met de Xibo client erop.
- Draaien maar.

Ik neem aan dat dit gaat werken?
Pagina: 1