netwerkaart prijzen en verschil

Pagina: 1
Acties:

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Topicstarter
wat is nu het verschil tussen een 3 com 10/100 kaart of een realtek 10/100 kaartje behalve dat je voor de 3 com vaak 100 piek meer neerlegt?

betaal je alleen nu voor het merk of zit er echt kwaliteitsverschil in?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Je processor wordt minder belast en je hebt levenslange garantie op 3com

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verschil merk je pas goed als je gaat proberen een kloontje te installeren in een server. Drivers werken vaak niet of niet goed.
Voor huis-tuin-en-keuken is er inho niet zo veel op tegen om kloontjes te gebruiken.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

3Com heeft levenslange garantie. Voor de rest maakt het niet zoveel uit (in kleine netwerken dan).

Voor een 3Com kaart betaal je 200 piek, en een kloon hooguit 50 piek. Dus als de gemiddelde levensduur op 5 jaar zit, dan kun je 20 jaar vooruit.

Verwijderd

Hmm 3 Com... lelijke dingetjes zijn dat zeg. tsss... Wij (bedrijf netwerk met plus minus 750 clients) gebruiken groten deels allemaal Intel netwerk kaarten (Intel Pro 100 VM).

# com gaf een aantal problemen. Trouwens thuis gebruik ik grotendeels allemaal realtek kaarten (LevelOne) hier over ben ik zeer te vreden. Had ook een keer een client thuis met 3com deze gaf weer een aantal rare netwerk problemen met dataverlies over lijn e.d.

Maar ja dat kunnen natuurlijk ook incidenten zijn.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Op vrijdag 23 maart 2001 17:00 schreef Halon 1202 het volgende:
# com gaf een aantal problemen.
Volgende keer shift niet ingedrukt houden als je een 3 wilt hebben ;).

Verwijderd

Ach ja, de ene vind die goed, de andere juist weer die. Ik vind 3Com persoonlijk mooie degelijke en makelijke kaartjes. Zou alleen niet aan moeten denken dat ik die 3Com's zelf zou moeten betalen, echt oplichterij.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Topicstarter
als ik het dus goed begrijp is het nergens voor nodig dus om zo'n 3 com kaartje te koepen

ben ik ff blij dat ik 2 10/100 realtek kaartjes heb van 34 piek de stuk :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:00 schreef Halon 1202 het volgende:
...
Had ook een keer een client thuis met 3com deze gaf weer een aantal rare netwerk problemen met dataverlies over lijn e.d.

Maar ja dat kunnen natuurlijk ook incidenten zijn.
Hummhh boeiend..
thuis hier heb ik een aantal computers op (nog steeds :) ) coax. De machines waar ik 3Com in heb geprobeerd hadden ook onverklaarbaar dataverlies zolang ze onde Win98/95 moesten draaien.

Maar een klein Novell servertje ging perfect, en soms ging van NT naar Nt wee wel oed.

hummffhh... nu dus el cheapo realtek, winbond e.d.... maar ik geb wat anders over Realtek gemerkt.

Ze gaan over hun nek van I/O spanning over de 3.30 volt. Asus P5A b.v. heeft 3,45 -> geeft wat problemen.

Deze machine is een KT7-RAID+Duron. Dat gaat redelijk, maar toch schort er iets..
Als ik de I/O voltage omhoog zet voor systeem stabiliteit, gaat de Netwerk kaart steeds slechter werken...

Toch maar es naar een Intel met hubje op UTP.. tsjah..
:Y)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

XIRCOM...

Beter dan 3com want gaat minder snel kaduuk en veel minder problemen. verder super ondersteuning. Maar een clone is leuk als je graag naar systeembeheer waggelt om daar een half uur te proberen je problemen op te lossen. Vaak vage drivers en firmware updates om de 3 maanden terwijl dat om de drie dagen zou moeten zijn. Leg een paar tientjes meer weg en bespaar je de frustraties.
You can thank me later :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Inderdaad is 3Com een goed merk (met levenslange garantie) maar net als wat voorgangers ben ik beter af met Intel :). Bobeer een Pro 100+ Management adapter, kost je 150,- maar veel en veel beter als al de taiwaneese troep |:(.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
hoezo om de 3 dagen firmware en drivers enzow?

ik heb in mijn bakkie een realtek kaartje uit 1998 [coax netwerk] ding word meteens gevonden als je windows erop zet. doet het perfect. nooit probleman mee gehad. en processorgebruik...... hedendaagse processoren zijn toch zo snel? pff... ik merk er echt niks van als ie op full-speed draait. wel een keer een benchje gedaan. mn q3 fps gingen van 65 naar 55 frames. kan ik me niet druk om maken. ALS ik ooit nog een keer een 100mbit [of gigabit. wie weet] netwerkje aanleg hier kies ik denk ik voor de snelste pc voor een intel kaart. die zijn ook niet zo verschrikkelijk duur. maar in de anderen komen gewoon el-cheapo realtekjes.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

3Com kaartjes zijn geniaal.. Ze worden door elk OS zonder meer ondersteund, dus je ramt die kaart erin en het werkt. Ze hebben zelf door dat ik graag 100Mbit full duplex wil, itt tot die brakke realtek kaarten waar je dat ik 20voud moet indienen bij de driver in de hoop dat ie ook daad werkelijk 100Mbit full duplex gaat doen.

Verder zijn die dingen razendsnel, in geen enkele pc configuratie problemen, etc.. Heerlijk spul.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
Op zaterdag 24 maart 2001 10:01 schreef Burat het volgende:
Ze hebben zelf door dat ik graag 100Mbit full duplex wil, itt tot die brakke realtek kaarten waar je dat ik 20voud moet indienen bij de driver in de hoop dat ie ook daad werkelijk 100Mbit full duplex gaat doen.
dan doe je toch wat fout denk ik.

Verwijderd

Mhh inderdaad,
Xircom was ik bijna vergeten...

Maar het punt is een beetje dat netwerkkaarten bij de meeste leveranciers 3Com of Taiwaneesje (Realtek) is.

Voor een beetje keus moet je naar Inmac of dergelijken, en echt goedkoop zijn die nou ook weer niet...

/edit
oeps sorry. Ik zal geen bannertjes weer doen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
Zelf vind ik naast Intel ook SMC en Digital erg goede kaartjes maken.
Realtek voldoet meestal wel, maar ik heb gemerkt dat Realtek kaartjes van betere merken (Level-one, Edimax, Allied Telesyn,...) minder/geen problemen hebben in tegenstelling tot sommige goedkopere kaartjes (Target enzo).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Was er laatst niet een thread waarin werd verwezen naar een test waaruit bleek dat 3com kaartjes juist meer processor gebruiken?
Pagina: 1