Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstartprobleem: te maken met voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb al enkele jaren een kast met samengestelde hardware. In al die jaren is de hardware nooit gewijzigd/wordt de computer dagelijks gebruikt.

Sinds een jaar heb ik last van een zeer irritant probleem.

De computer is soms niet op te starten. Hardwarematig.

50 van de 100 keer druk ik de powerknop in en: gaan de fans draaien voor een tiende van een seconde tot 2 seconden waarna de power er af gaat

49 van de 100 keer druk ik de powerknop in en: gebeurt er niets

1 van de 100 keer: start de computer normaal op. Ook zijn er dan geen andere problemen. De computer werkt dan vlekkeloos.

Vandaag heb ik de kast helemaal los gehaald, schoongemaakt en alles opnieuw aangesloten: geen resultaat.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Voeding? Moederbord?

Ik hoop dat iemand de problemen herkent en mij raad kan geven: ik wil niet per se een nieuwe voeding kopen en er achter komen dat dit het probleem niet oplost.

Alvast bedankt,
Vincent

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:38
De voeding zou ik indedaad het eerst proberen te vervangen :)

En dan door middel van een uit een andere computer te halen (desnoods even een lenen van iemand of er ff langs rijden met je pc?) Niet zomaar een nieuwe kopen idd :)

Probeer als het kan ook even met 1 reepje RAM, zonder extra videokaart (als de pc een onboard heeft) en zonder HDD's en DVD spelers enz. Als dit werkt langzaam 1 voor 1 onderdelen toevoegen :)

[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 01-02-2012 20:32 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En verder vooral de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorspitten om onderdelen uit te sluiten ;)

Desktop | Server | Laptop

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En controleer ook eens de condensators op het moederbord en eventueel in de voeding. Als deze bol staan of lekken krijg je ook jouw symptomen. Let wel op: een voeding openmaken kan gevaarlijk zijn. De condensators blijven nog een tijd onder spanning staan, ook zonder netsnoer.