verbonden met wifi, maar geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik heb een probleem met het internet op mijn laptop. Ik moest de instellingen van een router (die niet verbonden was aan het internet) wijzigen en heb deze via de netwerkaansluiting aangesloten terwijl mijn laptop nog wifi verbinding had met een andere router. Toen deed internet het niet meer. Nadat ik wifi verbinding verbroken heb en ik klaar was met het instellen van de router heb ik deze weer losgekoppeld en wifi verbinding met de andere router weer aangemaakt. Maar nog steeds deed internet het niet, terwijl network center zegt dat ik wel verbinding heb met internet.
Ik heb de laptop al opnieuw opgestart maar dat heeft niet gebaat. verbinden met een andere router binnen hetzelfde netwerk helpt ook niet. Als ik de diagnosetool van msn opstart dan zegt hij dat er iets niet klopt met de key ports, maar repareren faalt keer op keer. Ik kan wel gewoon inloggen op de router met mijn laptop, maar internet werkt dus niet, terwijl alle andere apparaten via dezelfde router wel gewoon op internet kunnen, dus ik snap totaal niet waar het probleem nu ligt... Kan iemand me hiermee helpen?

iRacing Profiel

• Totibbs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06-2025
Beetje warrig verhaal, maar ik zou het probleem zoeken op je laptop.

Kun je een lijstje naar voren halen met alle beschikbare wireless netwerken? (windows 7: control panel: network and internet: manage wireless networks (ik heb helaas geen nederlandse windows), dus de vertaling moet je zelf even doen.
Weet je zeker dat je laptop met het juiste (wireless) netwerk is verbonden?

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02 12:09

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

In veel onverklaarbare gevallen heeft voor mij de aloude "netsh winsock reset" uitkomst geboden.

Probeer dit eens in een dos-venster.(Als admin uitvoeren).

PC1: R7 9800X3D, RTX4080. PC2: R7 3700X, RTX2080Super. Retro: 486DX4-100, K6-2 350, Pentium III 900, Dual Pentium III 933, Athlon XP 2800+. Consoles: NES, SNES, Gameboy, Atari 2600.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Er was schijnbaar een probleem met het wifi netwerk, na een tijdje deed internet het op alle apparaten, die via wifi met de adslmodem/router verbonden waren, niet meer. Ik had een tweede router die als switch en wifi ap diende verwisseld met een andere router die dezelfde functie had, wat denk ik het probleem veroorzaakte. Toen heb ik deze routers weer verwisseld, dus terug naar de oude configuratie, en was het probleem verholpen. Ik heb geen flauw idee wat nu precies het conflict veroorzaakt heeft maar alles is weer in orde

iRacing Profiel