• Random aka Indy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb net mijn U2711 geinstalled naast mijn Acer X243 alsje naar dezelfde foto kijkt zie het verschil duidelijk.

Maar dat is mijn vraag niet, ik speel vrij veel online games zoals MW3, als ik beide schermen gebruik , bijv MW3 speel op de U2711 en de desktop naar de Acer verplaats...welke impact heeft dit op de 3D prestaties?
10% minder fps? Voor snelle FPS shooters best niet met 2 schermen werken?

Mijn game box, 2600k @ 4,0 ghz, gtx 580, win7 prof, 8 Gb corsair (vengance)memory

[ Voor 18% gewijzigd door Random aka Indy op 01-02-2012 21:54 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Of ik ben gek of je zin opbouw is zo onduidelijk als het maar kan.
Bouw je vraag eens duidelijker op en kom even met wat meer hardware info.

Hieruit kunnen wij geen concrete antwoord geven met de informatie die jij ons geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 01-02-2012 19:37 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

@TS formuleer je post eens beter. Het is gokken wat de situatie is en welk probleem je hebt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zet mijn tweede scherm altijd uit tijdens het spelen van games om niet afgeleid te worden. Volgens mij scheelt het vrij weinig, tenzij je actief op de desktop dingen gaat doen welke beelopbouw/verversing vereisen.

Verder kun je natuurlijk ook zelf kijken welke inpact het heeft. Draai een frames demo met één en twee schermen, et voila, je antwoord ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Michael Knight op 01-02-2012 20:39 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

U2711 = 27 inch beeldscherm, de andere is 24 inch.
De vraag als eerste is;
beide monitoren op dezelfde instellingen?
- indien JA, dan maakt het geen verschil welke monitor je speelt.
- indien nee, de hoogste resolutie geeft het laagste aantal FPS (simpel gezegd)

Om dat probleem te verhelpen heb je dus een hele snelle videokaart nodig..... maar over dat onderdeel heb je nog niks verteld terwijl dit wel een essentieel onderdeel is in het hele verhaal.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Random aka Indy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06-2025
net getest met D futuremark vantage

1 scherm(U2711) ingeschakeld = 30955
2 schermen ingeschakeld = 30952

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Nee, dat maakt niet uit. Zoals hierboven is het misschien beter om het te doen om niet afgeleid te worden, maar de videokaart regelt enkel de animaties en de beeldopbouw. Voor beeldopbouw gebruikt hij misschien een schamele 10MB videogeheugen (vandaar ook dat mensen full-hd op een intern kaartje kunnen draaien) en praktisch niets aan GPU-kracht. Pas als je een animaties laat uitvoeren zul je bij AMD-videokaarten ongeveer tien shaders aan rekenunits nodig hebben om het vloeiend te laten verlopen. Even voor het totaalplaatje, een beetje AMD kaart heeft er minstens duizend.

Ga je er dus iets van merken? Nee, misschien een fps minder op het allerdrukste punt in het spel als je constant animaties door windows laat uitvoeren.

P.S. Nog een ding wat wel van belang is: Sluit je webbrowser af! Hardwaredecoding heeft namelijk WEL impact op je spelervaring. Denk hierbij aan 20-30% mindere prestaties. Dit gebeurt vooral bij bijvoorbeeld youtubefilmpjes en andere flashtoepassingen. Dus zet het of uit of sluit je browser even.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Puur technisch gezien..

Je Acer X243 = 1920 x 1080 = 2073600 pixels
Je U2711 = 2560 x 1440 = 3686400 pixels

Dus je Dell heeft 3686400 / 2073600 = 1,78x zoveel pixels te verwerken. Voor de vermindering in FPS gebruiken we dat getal weer maar dan andersom. De uitgangssituatie is de X243 dus die zetten we op 100%.

100 / 1,78 = 56

Dat wil zeggen, je Dell zal maar 56 % van het aantal FPS halen wat je op je Acer haalde. Dat is dus een prestatievermindering van zo'n 44%. Ervan uitgaande natuurlijk dat je de settings behalve de resolutie ongemoeid hetzelfde zou laten. Met die GTX580 heb je wel een sterke kaart in huis dus opzich moet dat niet direct een probleem zijn (zeker niet in MW3 ;) ). Gamen op 2 schermen is een no-go, maar dat lijkt me duidelijk.
Pagina: 1