Stopmotion software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb 2500+ foto's van 11mp (2.8 mb groot, Go Pro camera), deze wil ik in een programma importeren waarmee ik een stopmotion filmpje kan maken. Ik heb iMovie al geprobeerd, maar deze crasht rond de 1300 foto's... Quicktime haakt gelijk al af. iStopMotion doet er bijzonder lang over en geeft mij een mooi strandballetje, maar blijft wel importeren. En picasa doet het trucje eveneens niet...

Nu was mijn vraag of het mogelijk is hier überhaupt een stopmotion filmpje mee te maken met de volgende setup:

20" iMac late 2008
c2d 2.0 ghz
3 gb geheugen
120 ocz vertex2

En of jullie ervaring hebben met andere software waarmee het wel soepel verloopt? Ik heb het ook al op mn huisgenoot zn windowsbak geprobeerd met quicktime pro, maar die crasht eveneens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 13:00
11 megapixel is ook wel een beetje groot. Misschien een idee om deze terug te schalen naar 1080p mits je hier natuurlijk geen bewerkingen op wil doen.

Ander optie is misschien om het op te delen in 2 delen. Eerst 1250 foto's voor deel 1. Deze bewerken en klaar maken. Dan met een ongecomprimeerd bestandsformaat als filmpje opslaan en het 2de deel maken. Deze ook ongecomprimeerd als filmpje opslaan en dan de 2 filmpjes samen importeren en aan elkaar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 16:41
En als je nou een filmpje maakt van 1000 foto's, deze exporteert en vervolgens dat deel in iMovie slepen naar een nieuw project waarna je weer 1000 foto's toevoegd etc.etc. Misschien omslachtig maar het werkt uiteindelijk wel.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Hmm misschien dat dat wel een beter idee is! Begin ik wel met 500 per keer :) Thnx voor het idee, stom dat ik er zelf niet op kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
In Photoshop kun je een batch action maken die ze van 11 naar ~ 6mpx reduceert, dat scheelt al de helft. Denk overigens dat het probleem hem in de hoeveelheid geheugen van je iMac zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:01

Zoefff

❤ 

Willem schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:10:
In Photoshop kun je een batch action maken die ze van 11 naar ~ 6mpx reduceert, dat scheelt al de helft. Denk overigens dat het probleem hem in de hoeveelheid geheugen van je iMac zit.
Sterker nog, als de TS de foto's netjes naar 1080p verkleind kom je op iets meer dan 2mpx uit en heb je in het eindresultaat alsnog geen enkel kwaliteitsverlies; mits je geen 4K video wilt maken natuurlijk :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je het al in GoPro CineForm geprobeerd? Zelf geen ervaring mee maar er staat bij dat ie Stop motion kan. Kun je meteen de fw van je camera updaten mocht dat nodig zijn ;)

Edit: In principe is het minder dan 10 gig data trouwens, dat zou toch prima moeten kunnen met caching. Laat em anders een nachtje aanstaan zou ik zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch_Razor op 01-02-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Die software heb ik inderdaad ook, echter dacht ik dat het alleen voor het maken van 3d filmpjes was. Maar ben nu al in iMovie bezig ze per 500 te importeren, dit gaat redelijk snel nu. zo'n 6 min over het importeren en 15 voor het exporteren naar full hd!

K post m wel als hij klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:20

DJ Vincento

1422055

En is sie al klaar? Ben benieuwd :) Heb zelf de afgelopen maand twee stopmotion filmpjes gemaakt, maar heb toen het programma Istopmotion gebruikt om de foto's mee te maken, met een camera met firewire/dv-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Jup! Het is gelukt :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JoMZmIJ6Sus]

Misschien niet het meest boeiende filmpje wat er is (kwam ik later achter). Maar ik het was eigenlijk meer een test voor mezelf of het lukte om een filmpje met 2500 foto's te maken.

Ik kan nu aan de slag met iets boeiendere filmpjes maken.

Hoe k het uiteindelijk heb gedaan is als volgt:
per 500 foto's importeren in imovie, dat dan exporteren als een 1080p film. Dit 5 keer gedaan (duurt even...), en vervolgens alles achter elkaar geplakt :)

Thnx iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dit noem je eigenlijk 'time-lapse' en niet zozeer 'stopmotion' :)

Wel goed gelukt!
Pagina: 1