Toon posts:

Dynamic disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen,

Ik heb mijn basic disk naar dynamic geconvert (perongeluk).
Maar ik wil dat graag terug zetten maar ik heb dus een windows image gemaakt en toen geformateerd en toen de image er weer op gezet. Maar zonder dat ik het zelf wist zette de image mijn partities weer exact terug zoals ze waren bij de image. En de image heb ik gemaakt nadat ik mijn partities op dynamic dus ik ben niet veel verder gekomen als je me nog volgt..

Is het mogelijk een windows image terug te zetten zonder de partities terug te zetten?
Of moet ik echt zelf Windows installeren en dan de bestanden individueel terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Een image is een exact kopie van de staat waarop je dat image maakt. Logisch ook, anders was het geen image.
Wellicht dat er conversie programma's zijn welke dit in de juiste staat terug kunnen zetten. Iets met een liveCD waarmee je fdisk oid kunt draaien.

Terug zetten zonder partities is niet mogelijk. Simpelweg omdat je partities nodig hebt om uberhaupt je data kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:32
Je kan helaas niet terug van een dynamic disk naar een basic disk zonder format...
Omdat windows namelijk structureels iets veranderd wanneer je van basic naar dynamic gaat.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naja dan maar bestanden copy pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Arunia schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:54:
Een image is een exact kopie van de staat waarop je dat image maakt. Logisch ook, anders was het geen image.
Wellicht dat er conversie programma's zijn welke dit in de juiste staat terug kunnen zetten. Iets met een liveCD waarmee je fdisk oid kunt draaien.

Terug zetten zonder partities is niet mogelijk. Simpelweg omdat je partities nodig hebt om uberhaupt je data kwijt te kunnen.
Fdisk enzo gaat niet werken want die geven meteen aan dat ze niks met een dynamische schijf kunnen...