Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo.
Ik heb een probleem met de telefoon van mijn moeder.
Zelf heb ik een Google Nexus S, en omdat op de meeste plekken waar ik kom WiFi is heb ik geen mobiel internet.
Zij heeft dat om haar baan wel. Sinds gisteren heeft ze een Desire S met een tele2 abonnement van 500mb.
Echter, haar mobiel geeft constant aan dat ze op de roaming zit.

Hoe kan dit?
Hoe is dit op te lossen?
Zitten er extra kosten aan?
Zijn er applicaties die het internet blokkeren?

Sorry voor mijn vraag die misschien wat te simpel is, maar ik heb absoluut geen ervaring met mobiel internet.
Met vriendelijke groet,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:59
Ik weet niet hoe het bij Tele2 precies zit, maar ik weet wel dat je bij Telfort altijd op roaming staat (via KPN). Misschien is er bij Tele2 iets soortgelijks aan de hand. Meer info Telfort: http://forum.telfort.nl/topic5377.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:03
tele2 maakt ook gebruik van andere netwerken. Met Data Controller kun je aangeven van welke provider je internet wil houden. Moet dus lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn vriendin heeft een gelijkwaardig Tele2 abonnement met een HTC Rhyme. Je moet zelfs gegevensroaming toestaan om uberhaupt internet te krijgen. Dit geeft zo nu en dan wat vervelendheden. Maar er schijnt geen andere manier te zijn, omdat je via Tele2 op het T-mobile netwerk zit. En daarvoor dien je te roamen.