PC valt uit [ram]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 19:16
Hallo,

Ik heb een probleem met mn pc, als ik 4 ram banken bezet heb valt mijn pc uit, zodra ik alleen de 1e en 3e bank met ram bezet dan valt mijn pc NIET uit, ik heb dit ook bij mijn moeder haar pc geprobeerd zelfde probleem dus ik dacht dat het aan de ram lag... nu heb ik nieuwe ram gekocht (16 gig corsair vengeance) en nu gebeurt hetzelfde, weet iemand waardoor dit komt ?!?!?

quickedit:
dit is gebeurt nadat ik mijn pc heb overgezet in een nieuwe kast en een h100 erin heb gezet~

edit specs:
voeding: 850watt voeding (recom)
moederboard: msi p67a-gd65
videokaart: 580gtx van evga
cpu: i7 2600k
cpu koeler: h100
ram: 16 gig corsair vengeance

Groeten,

dogiedog

[ Voor 25% gewijzigd door dogiedog op 01-02-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja :)

mischien wat beter als je wat meer info geeft over wat voor hardware er in de pc zit.
wat je precies geprobeert hebt.
wat er over het geheugen in het boekje staat van je mobo enz....... de glazen bollen hebben op dit moment allemaal storingen.

[ Voor 96% gewijzigd door chucky666 op 01-02-2012 16:56 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eerst eens volledige specs. Ik neem aan dat je sloten bedoelt (banken zijn iets compleet anders namelijk).
Staat het geheugen op de QVL? Heb je het getest met memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

kijk ook ff of de instellingen in je bios overeenkomen met de instellingen die de fabrikant wil. Verder verwacht ik dat het probleem bij je mobo zit, voer een CMOS clear uit en verhoog de spanning over je geheugen desnoods.

edit: Stap 1 is altijd Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen bij zulk soort problemen :>

[ Voor 22% gewijzigd door epic_gram op 01-02-2012 17:25 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat je 4 geheugenbanken gaat gebruiken word je geheugencontroller wat zwaarder belast. Zet het voltage is op de opgegeven waardes van de fabriekant en dan + 0,05 en kijk dan eens wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
volledige specs:
voeding: 850watt voeding (recom)
moederboard: msi p67a-gd65
videokaart: 580gtx van evga
cpu: i7 2600k
cpu koeler: h100
ram: 16 gig corsair vengeance

wat ik het gekke vind, voorheen deed hij het gewoon, dus aan het aantal stroom wat er doorheen gaat ligt het niet (denk ik)
wat het gekke wel is, als ik pc opstart met alle 4 sloten vol dan gaat het lampje van mijn fans aan en uit dus het kan wel aan de stroom liggen...

cmos clearen heb ik al geprobeerd, heeft niet gewerkt...
bios heb ik gereset naar default
heb een memtest gedaan met 2 sloten (omdat met 4 sloten nog niet eens bij bios komt) en die is gepassed

@daniel zal dit proberen resultaten komen later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
okey net getest, ram tot 1.6v gezet (uiteraard in kleine stapjes gedaan, steeds 1 hoger)... nog steeds geen resultaat

nog een keer me cmos gecleared... nog geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
kan 't ook zijn dat je nu net ddr3 geheugen voor een ddr2 plankje hebt gekocht? :F

sommige mensen doen dat namelijk nogsteeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
hardwarejunk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:17:
kan 't ook zijn dat je nu net ddr3 geheugen voor een ddr2 plankje hebt gekocht? :F

sommige mensen doen dat namelijk nogsteeds!
hij deed het voorheen ook gewoon... dus hij zou het nog steeds moeten doen :S

(ik had ram eruit gehaald bij de verhuizing naar nieuwe kast zodat ik beter bij de cpu koeler kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
nogmaals de troubleshooter doorgenomen nog steeds lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

dogiedog schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:50:
[...]
dit is gebeurt nadat ik mijn pc heb overgezet in een nieuwe kast en een h100 erin heb gezet~
[...]
Mischien maakt er nu iets kortsluiting tussen mobo en kast -> mobo buiten de kast testen.
Je hebt ook de CPU-koeler vervangen, dus die nog maals monteren (en gelijk kijken of alle pinnentjes nog recht zijn).
Mischien wil het geheugen er niet helemaal goed in? of zit er een stofje tussen?
Heb je maatregelen genomen om tijdens het ombouwen statische electriciteit te voorkomen? (droog weer, en mogelijk wollen kleding ivm de kou?)
Het kan ook zijn dat er één of meerdere banen in het mobo gebroken zijn door buiging v/h mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
A4- schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:09:
[...]

Mischien maakt er nu iets kortsluiting tussen mobo en kast -> mobo buiten de kast testen.
Je hebt ook de CPU-koeler vervangen, dus die nog maals monteren (en gelijk kijken of alle pinnentjes nog recht zijn).
Mischien wil het geheugen er niet helemaal goed in? of zit er een stofje tussen?
Heb je maatregelen genomen om tijdens het ombouwen statische electriciteit te voorkomen? (droog weer, en mogelijk wollen kleding ivm de kou?)
Het kan ook zijn dat er één of meerdere banen in het mobo gebroken zijn door buiging v/h mobo.
ik ga deze dingen vandaag of morgen testen, zal dan direct de resultaten melden, bedankt voor je reactie!

ik heb mijn ram ook op mn moeders pc getest maar die viel ook uit, maar het is het proberen waard!

ik heb schoenen met rubberen zolen aangetrokken toen ik met de pc bezig ging, en de verwarmingsbuis aangeraakt (zoals ik had gelezen)

nogmaals bedankt voor reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
zoals ik had gezegt ik zou het testen,
ik heb me moederboard uit de pc gehad en deed weer ram erin enzovoort, nu deden 3 het, in de sloten 1, 3 en 4 dus ik dacht ik doe even leuk, ik probeer 1,2,3 maar dit deed het NIET

ik heb alle pinnetjes op voor en achterkant bekeken, geen stofjes aangetroffen, dus ik ben eigenlijk ten einde raad...

heb nu 12 gig in me pc, als iemand nog ideeen heeft deel ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Je kunt nog proberen om je cpu-koeler losser te draaien zodat die met minimale druk vast zit. Sommige bevestigingen van koelblokken kunnen het moederbord krom treken waardoor koperbanen kunnen breken.
Als hierdoor het al dan niet werken van bepaalde geheugensloten veranderd dan zijn er dus een paar gebroken.

(Ik ga er even vanuit dat je getest hebt of alle geheugenmodules functioneren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
A4- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 00:24:
Je kunt nog proberen om je cpu-koeler losser te draaien zodat die met minimale druk vast zit. Sommige bevestigingen van koelblokken kunnen het moederbord krom treken waardoor koperbanen kunnen breken.
Als hierdoor het al dan niet werken van bepaalde geheugensloten veranderd dan zijn er dus een paar gebroken.

(Ik ga er even vanuit dat je getest hebt of alle geheugenmodules functioneren.)
alle geheugenmodules doen het, ik ga morgen nog wel even testen of de cpu koeler te strak zit (ik hoop vreemd genoeg dat dit het is...), de cpu koeler had ik namelijk redelijk strak vast gedraaid... (zou echt balen als er iets kapot is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
Zomaar opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogiedog
na het eruit halen, van cpu, ram geheugen en alle andere componenten en het erin zetten, dus idd, zomaar... opeens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
dogiedog schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:21:
[...]

na het eruit halen, van cpu, ram geheugen en alle andere componenten en het erin zetten, dus idd, zomaar... opeens
Nu weet je in ieder geval wat je de volgende keer moet doen als het geheugen weer niet werkt 8)7
Pagina: 1