Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 01:38
Gisteren was ik bij de bank om rood staan op mijn betaalrekening aan te vragen. Bij de bank vroegen ze toen om een loonstrookje en mijn arbeidscontract. Tot zover geen probleem.

Enige tijd geleden heeft mijn werkgever (detacheerder) mij meer salaris gegeven. Mijn brutosalaris ligt nu ik een opdracht heb 300 euro hoger dan toen ik nog niet op een opdracht zat. Dit is verder niet contractueel vastgelegd.Ik vroeg me af, moet een werkgever bij salarisverhoging een nieuw contract opmaken? Moet ik mijn werkgever om een verklaring vragen om aan te kunnen tonen dat mijn brutosalaris nu hoger ligt?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Kettrick

Rantmeister!

Meestal krijg je een briefje met je nieuwe salaris, geen nieuw contract.
Als je salaris afhankelijk is van een opdracht lijkt me dat een bepaling in je huidige contract :?

Ik zou de bank gewoon je originele contract geven, of niet rood staan :P

Verwijderd

RuntimeError schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:31:
Gisteren was ik bij de bank om rood staan op mijn betaalrekening aan te vragen. Bij de bank vroegen ze toen om een loonstrookje en mijn arbeidscontract. Tot zover geen probleem.

Enige tijd geleden heeft mijn werkgever (detacheerder) mij meer salaris gegeven. Mijn brutosalaris ligt nu ik een opdracht heb 300 euro hoger dan toen ik nog niet op een opdracht zat. Dit is verder niet contractueel vastgelegd.Ik vroeg me af, moet een werkgever bij salarisverhoging een nieuw contract opmaken? Moet ik mijn werkgever om een verklaring vragen om aan te kunnen tonen dat mijn brutosalaris nu hoger ligt?
Loonstrookje is om de hoogte van je krediet vast te kunnen stellen. Arbeidscontract is om aan te tonen dat je een dienstverband hebt bij een werkgever. Nieuw contract is niet nodig dus.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

SeatRider

Hips don't lie

Wel de beste tip ooit. Voor rood staan rekent de bank vaak tussen de 15 en 20% rente (op jaarbasis). Beter zorg je dat je juist niet rood kan staan. Als je echt structureel een beetje maand overhoudt aan het eind van je geld kun je beter kijken naar een doorlopend krediet oid.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 01:38
SeatRider schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:39:
[...]

Wel de beste tip ooit. Voor rood staan rekent de bank vaak tussen de 15 en 20% rente (op jaarbasis). Beter zorg je dat je juist niet rood kan staan. Als je echt structureel een beetje maand overhoudt aan het eind van je geld kun je beter kijken naar een doorlopend krediet oid.
Op mijn andere rekening kan ik wel rood staan. Met nadruk op KAN. 2 jaar geleden aangevraagd en 1 keer gebruik van gemaakt (voor 3 euro o.i.d.). Gebruik het practisch nooit, maar vind het zo lullig om bij de AH een broodje niet mee te krijgen omdat er "Onvoldoende saldo" op het pin-apparaat staat...

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ja wij hebben dat ook geregeld op onze gez. betaalrekening .Soms ook handig om even wat te pinnen en het thuis via een andere (spaar)rekening weer terug te boeken.

En ja dat kan inderdaad wel handig zijn als je in een winkel staat en er zou toevallig net wat anders afgeschreven zijn.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Kettrick schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:36:
Ik zou de bank gewoon je originele contract geven, of niet rood staan :P
Is best lastig hoor om dat te regelen bij een bank. Dat kan namelijk niet standaard met het systeem en moet je weer creatief worden. Heb nu een limiet van 0 euro die ik rood kan staan.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sc0rPi0N schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:48:
Ja wij hebben dat ook geregeld op onze gez. betaalrekening .Soms ook handig om even wat te pinnen en het thuis via een andere (spaar)rekening weer terug te boeken.

En ja dat kan inderdaad wel handig zijn als je in een winkel staat en er zou toevallig net wat anders afgeschreven zijn.
Ik kan op mijn mobiele telefoon mijn bankzaken doen. Dan kan ik vooraf checken of ik genoeg saldo heb en eventueel wat geld van de spaarrekening overstorten.

Nu moet ik wel zeggen dat ik rood kan staan op mijn rekening, maar dat is alleen voor automatische incasso's. Persoonlijk vind ik dat erg handig aangezien je dan niet verrast kunt worden door een teruggedraaide incasso (en de bijbehorende administratieve rompslomp)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1