Aanzien het tijd werd mijn PC weer eens te upgraden heb ik afgelopen zaterdag een nieuw moederbord, processor en geheugen gekocht. Als processor wilde ik de 2500k en daarbij wilde ik ook een degelijk moederbord. Ik had daarom de MSI Z68A-GD65 G3 gekozen. Ik heb vroeger vaak via internet besteld, wat vaak goed gaat, maar in het geval van een DOA ben je meestal toch weer een aantal weken zoet met verzenden etc. Daarom heb ik alle onderdelen bij de lokale computer boer gekocht, mocht er iets mis gaan. Van het moederbord was nog maar 1 exemplaar in de winkel en dat was het showroom model. Dat maakte mij niks uit en besloot hem mee te nemen.
Na alles in elkaar gezet te hebben wilde ik de pc aanzetten, maar die viel na enkele seconden weer uit. Alles dubbel gecontroleerd, maar hij ging nog steeds niet aan. Nadat ik de onderdelen weer uit de pc haalde en de processor uit de socket haalde zag ik dat enkele pinnen verbogen waren. Toen ik met een vergrootglas keek zag ik dat er zelfs eentje miste uit de socket. Ik heb toen ik de CPU er in legde helemaal geen druk gebruikt, maar kan me ook niet herinneren dat de pinnen al gebogen waren toen ik hem er in legde. Had er eigenlijk niet eens op gelet.
Betreffende Socket:

Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan, maar die wilde hem niet terug innemen. Ze zouden wel de pinnetjes recht willen buigen, maar dat zou weinig nut hebben aangezien er 1 pinnetje mist. Ik zit nu dus met een defect moederbord en ben 150 euro armer en vraag me af of ik nog ergens recht op heb of dat de winkel in zijn recht staat.
Bij voorbaat dank.
Na alles in elkaar gezet te hebben wilde ik de pc aanzetten, maar die viel na enkele seconden weer uit. Alles dubbel gecontroleerd, maar hij ging nog steeds niet aan. Nadat ik de onderdelen weer uit de pc haalde en de processor uit de socket haalde zag ik dat enkele pinnen verbogen waren. Toen ik met een vergrootglas keek zag ik dat er zelfs eentje miste uit de socket. Ik heb toen ik de CPU er in legde helemaal geen druk gebruikt, maar kan me ook niet herinneren dat de pinnen al gebogen waren toen ik hem er in legde. Had er eigenlijk niet eens op gelet.
Betreffende Socket:

Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan, maar die wilde hem niet terug innemen. Ze zouden wel de pinnetjes recht willen buigen, maar dat zou weinig nut hebben aangezien er 1 pinnetje mist. Ik zit nu dus met een defect moederbord en ben 150 euro armer en vraag me af of ik nog ergens recht op heb of dat de winkel in zijn recht staat.
Bij voorbaat dank.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x