Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Aanzien het tijd werd mijn PC weer eens te upgraden heb ik afgelopen zaterdag een nieuw moederbord, processor en geheugen gekocht. Als processor wilde ik de 2500k en daarbij wilde ik ook een degelijk moederbord. Ik had daarom de MSI Z68A-GD65 G3 gekozen. Ik heb vroeger vaak via internet besteld, wat vaak goed gaat, maar in het geval van een DOA ben je meestal toch weer een aantal weken zoet met verzenden etc. Daarom heb ik alle onderdelen bij de lokale computer boer gekocht, mocht er iets mis gaan. Van het moederbord was nog maar 1 exemplaar in de winkel en dat was het showroom model. Dat maakte mij niks uit en besloot hem mee te nemen.

Na alles in elkaar gezet te hebben wilde ik de pc aanzetten, maar die viel na enkele seconden weer uit. Alles dubbel gecontroleerd, maar hij ging nog steeds niet aan. Nadat ik de onderdelen weer uit de pc haalde en de processor uit de socket haalde zag ik dat enkele pinnen verbogen waren. Toen ik met een vergrootglas keek zag ik dat er zelfs eentje miste uit de socket. Ik heb toen ik de CPU er in legde helemaal geen druk gebruikt, maar kan me ook niet herinneren dat de pinnen al gebogen waren toen ik hem er in legde. Had er eigenlijk niet eens op gelet.

Betreffende Socket:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/i5n50x.jpg

Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan, maar die wilde hem niet terug innemen. Ze zouden wel de pinnetjes recht willen buigen, maar dat zou weinig nut hebben aangezien er 1 pinnetje mist. Ik zit nu dus met een defect moederbord en ben 150 euro armer en vraag me af of ik nog ergens recht op heb of dat de winkel in zijn recht staat.

Bij voorbaat dank.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja das een klote situatie.Zeker omdat het een showroom model is.Ik weet niet of je duidelijk afspraken hebt gemaakt wat betreft de garantie??En als de winkel hem niet terug wil nemen(met een gegronde reden) dan denk ik dat je enige kans nog is om contact op te nemen met de fabrikant.Misschien dat je daar wat mee kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je bewijs dat er andere voorwaarden golden voor "showroommodellen"? Is dit ook daadwerkelijk vermeld op de bon, algemene voorwaarden etc?

Het lijkt mij namelijk sterk dat een winkel zich kan/mag verschuilen achter het begrip "showroommodel" en dan willens en wetens defecte artikelen kan verkopen. Gezien de prijs die ervoor is berekend (bijna 100% nieuwwaarde) mag je dan ook een werkend artikel verwachten en is de winkel niet in staat om jou geen garantie/omruil/geldterug te bieden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
ik had hetzelfde probleem met mijn P8Z68-V/gen3 maar bij mij was gelukkig maar 1 pinnetje verbogen en heb ik al m'n moed bij elkaar geschraapt en 'm weer teruggebogen(wat ik dus eigenlijk niet durfde omdat dat ding mij 180 euro kostte!)
maar dit is bijzonder!
ik bedoel er staan pinnen naar links, naar rechts en allemaal andere kanten dus dat lijkt me wel een fabrieksfout aangezien je niet eerst je processor over dat ding heen schraapt (lijkt mij dan ;) ) (is een mogelijke oorzaak!)
maar ik lees nu pas dat het om een showroom model gaat!
dan heb je alleen maar grotere kans dat een of andere dumbass met z'n grijpgrage handjes aan die verrekte pinnen heeft gezeten!

[ Voor 19% gewijzigd door w4v3g0d op 01-02-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

040-2676600 en dan het verhaal uitleggen... Geen idee of ze direct iets voor je kunnen betekenen maar allicht dat de computerboer wel erop wordt aangesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Bedankt voor alle reacties. Ik heb met m'n domme kop dus geen afspraak gemaakt over het showroom model. Ik koop al jaren bij die winkel en ben altijd zeer tevreden over hun service. De verpakking was uiteraard niet meer geseald, maar het bescherm kapje zat wel over de socket. Maar dat zegt dus ook niks.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Het probleem is dat fabrikanten geen borden vervangen/repareren met een beschadigde socket. Dit zal ook in hun garantievoorwaarden vermeld staan. Als de winkel het bord terugneemt zijn zij dus ook hun geld kwijt, en het is erg lastig een schuldige aan te wijzen. Beschadigde sockets komen vervelend genoeg vrij vaak voor, door onkunde van de eindgebruiker of domme pech. Dat het een demo-model was maakt jouw situatie er niet makkelijker op.

Ik zou dus in elk geval gebruik maken van hun aanbod het bord voor je te fixen. Dat ontbrekende pinnetje wil niet zeggen dat het een verloren zaak is, veel pinnetjes op zo'n socket vervullen geen andere functie dan massa leveren en kunnen worden gemist. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je wat in een winkel internet winkel koopt .
dan heb jij met de verkoper een bindende overeenkomst .
dat het gekochte artikel werkt en van deugdelijke kwaliteit is .
dus als het gekochte item stuk is of niet naar behoren werkt .
dan is de verkoper verplicht om een werkend artikel te leveren .
je kan een brief schrijven aangetekend .
met de problemen uitgelegd .
en geef ze een week de tijd om te reageren .
zo niet neem een advocaat .
meestal heeft een artikel 1 of 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:14

Blord

Hello Kitty !

Zo makkelijk is dat niet. Gebogen pinnen is altijd user abuse. Je krijgt daar nooit garantie voor.
Ga de winkel bellen en leg de situatie uit. En hopen op coulance van hun.
In de ergste geval zul je toch zelf de pinnen moeten terug zetten met een naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Neem eens contact op met MSI en leg ze eerlijk uit wat er is gebeurd. Misschien dat ze wel lief voor je zijn en het bord gratis vervangen of je een klein bedrag rekenen voor reparatie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:41:
als je wat in een winkel internet winkel koopt .
dan heb jij met de verkoper een bindende overeenkomst .
dat het gekochte artikel werkt en van deugdelijke kwaliteit is .
dus als het gekochte item stuk is of niet naar behoren werkt .
dan is de verkoper verplicht om een werkend artikel te leveren .
je kan een brief schrijven aangetekend .
met de problemen uitgelegd .
en geef ze een week de tijd om te reageren .
zo niet neem een advocaat .
meestal heeft een artikel 1 of 2 jaar garantie
Sorry hoor, ten eerste valt dit nooit onder garantie. Dit is user abuse. Ten tweede weet meneer zelf niet eens of dit al op het moederbord zat toen hij het moederbord had gekocht.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

InFamous schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:53:
[...]

Sorry hoor, ten eerste valt dit nooit onder garantie. Dit is user abuse. Ten tweede weet meneer zelf niet eens of dit al op het moederbord zat toen hij het moederbord had gekocht.
Hoezo is dit user abuse? Gezien je zinsopmaak geef je nu topicstarter de schuld van het defect; iets wat wel mogelijk is maar ik zie nergens vermeld dat de ontbrekende pinnen ook daadwerkelijk in de kast rondzwerven op dit moment.

En misschien domme vraag maar ga jij, als je iets koopt, in de winkel staan stampvoeten totdat je elk onderdeel apart mag testen en 100% correct bevinden voordat je de beslissing neemt om te zeggen "ja, die is goed, waar mag ik afrekenen?"

@sommigen hierboven: het telefoonnummer van MSI had ik al gegeven.

Dus, tenzij de topicstarter open kaart zou spelen en inderdaad een paar losse pinnetjes op zijn bureau heeft liggen, heb ik het vermoeden dat het moederbord tussen uitstallen in de winkel en uitpakken thuis een defect heeft gekregen. Probleem is inderdaad dat topicstarter niet eerst heeft gecontroleerd of alles rechts stond en meteen de CPU erop heeft gezet en daarna pas is gaan kijken.

Waar ligt de fout? Geen idee maar om meteen user abuse te roepen vind ik wat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach ik trok vandaag voor een klant een NIEUWE pc uit de doos van P******** want de andere was door defect al omgeruild in 1 dag en wat bleek. Er stond een ipad restore van 750 Mb nog op, factuur van de fysiotherapie in de buurt die de pc had gekocht, een heerlijke sushibon van 40 euro en meer. Ik zag al dat het niet goed was aan de doos vanwege plastic maar dit? Netals met jou, ik zou het niet bij laten zitten en gewoon zeuren over hoe JIJ dit kan doen als jij keurig die cpu erin legt. Dit kan alleen met grof geweld. Gewoon terug gaan!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Singular1ty schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:47:
Het probleem is dat fabrikanten geen borden vervangen/repareren met een beschadigde socket.
Ik heb een tijdje geleden met een nieuwe IBM server te maken gehad waar ik een tweede processor als optie had bijbesteld. Toen ik deze wilde plaatsen bleken een aantal pinnen in de socket verbogen te zijn. Het moederbord is toen gewoon zonder problemen door IBM vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

hubhib schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:00:
Ik ben er mee terug naar de winkel gegaan, maar die wilde hem niet terug innemen.
In principe treft die winkel net zoveel blaam als jij voor het niet controleren van een 'tweedehands' artikel. Hij is uitgepakt geweest en in een vitrine geplaatst (neem ik aan als het een demoexemplaar betreft). Mij lijkt het dan logisch dat de winkelier het ding op zijn minst in het bijzijn van de klant aan een visuele controle onderwerpt.
Even checken om te zien of er geen duidelijke beschadigingen te zien zijn aan de printplaat én natuurlijk die pinnetjes. Ook al zit het kapje erop; die kun je er zo afwippen en weer terug plaatsen.
Wie garandeert jou dat iemand dat ding niet een keer heeft geprobeert? Hebben ze daar een eigen TD? Dan zou het zomaar kunnen dat ie een keer ingebouwd is geweest.

Dus dat kun je ze voorleggen. Beiden hebben imho hier een plicht, al was het alleen maar om gezeur achteraf te voorkomen. Minimaal de schade delen zou ik zeggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:00:
[...]
De klant heeft hier niets aanwijsbaar verkeerd gedaan
Met alle respect en zonder iemand te willen beschuldigen: ben jij erbij geweest?
De winkelier daarentegen moet hebben geweten wat er met het mobo is gebeurd
Ook dat weet je niet. Wij zijn er niet bij geweest en kunnen van deze afstand én met een eenzijdig verhaal onmogelijk beoordelen wat de waarheid is.

Ik wil niemand beschuldigen, want ik ben er gewoon niet bij geweest. Wij horen hier alleen het verhaal van één kant en ik kan daar niet heel veel conclusies uit trekken. Hoe het juridisch precies in elkaar zit weet ik ook niet. Ik weet alleen dat als ik winkelier was, ik een product dat al open is geweest, aan de klant zal laten zien. Juist om dit soort gezeik achteraf te voorkomen. Want nu is de 'dader' van de gebogen pinnen onbekend. Hij zou zo uit de fabriek gekomen kunnen zijn, het kan in de winkel gebeurd zijn zonder dat de winkelier het weet (kapjes er weer op gedaan door de dader), maar het kan net zo goed zijn dat de winkelier het wel degelijk wist. Ook moeten we de mogelijkheid openhouden dat de koper zelf - geheel per ongeluk en misschien zelfs onbewust - door een lompe actie de boel stuk heeft gemaakt.
Nogmaals: WIJ zijn er niet bij geweest. Dus wij hebben geen idee wat waar is. Ik ben niet bereid om heel stellig te gaan roepen wie hier wat gedaan heeft. Ik zou me dan begeven op het terrein van Derrek Ogylvie... ;)

Daarom zeg ik dat het niet zo handig is van beiden om die handel niet even te inspecteren. Zowel als klant als winkelier moet je dat gewoon doen. Dit gezeur wil je niet, wie het ook gedaan heeft.

Bij mij moet je dus niet aankomen met verhalen dat de winkelier het wist, want dat blijkt nergens uit. Misschien wel, misschien niet. Ik weet het niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
Het verhaal van hubhib is dus precies de reden dat ik nooit een demo of anderzins verdacht model aanschaf.
Een tijdje geleden bij MyCom geweest om een haddisk te kopen die daar het goedkoopste en op voorraad was. Wordt die na wat overleg uit een laatje achter de toonbank gehaald :? Zonder verpakking en zonder de normaal erbij geleverde schroeven. Harddisks zaten bij hen nooit verpakt en ik kon van hen wel een paar schroefjes krijgen aldus de verkoopster. Ik heb toen maar van de koop afgezien en ben hem ergens anders voor een paar euro meer gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:00
Los van de verantwoordelijkheidskwestie:

Als ik de datasheets goed lees ben je pinnetje AL12 kwijt (rest kun je proberen recht te buigen). Dat is SB_DQ[28], een pin van Memory channel B - maw. zonder ge-McGuyver ben je in de best case scenario de helft van je memoryslots kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 05-02-2012 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het de taak van de winkel om aan te tonen dat schade/defecten binnen het eerste half jaar door de klant veroorzaakt zijn. De bewijslast ligt wettelijk gezien bij hen. Hebben ze verzuimd dat zelf na te kijken, dan kan het dus per definitie niet voor de kosten van de klant zijn, want ze hebben geen idee of de schade al bestond en kunnen dus ook niet hard maken dat jij het veroorzaakt hebt. Na het eerste half jaar komt de bewijslast bij de klant te liggen.

Mochten ze je nu een dichte verpakking verkocht hebben was het een andere zaak, dan was het aannemelijk dat je verbogen pinnen zelf veroorzaakt moest hebben, maar aangezien het een demomodel is gaat die vlieger niet meer op.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

zat er wel n "klepje" op de socket(die je weg moet halen).. volgens mij is dat altijd bij nieuwe mobo's met n dergelijk socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

marcel-o schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:51:
zat er wel n "klepje" op de socket(die je weg moet halen).. volgens mij is dat altijd bij nieuwe mobo's met n dergelijk socket.
Alsof dat wat uitmaakt... Eerst socket mollen in de winkel of bij vorige eigenaar, klepje terugplaatsen, in de showroom zetten, bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

hmjah, maar n mobo accepteren zonder klepje doe k al ff nie :P
Maar je heb wel n punt.Dat zie je dan idd niet als je t koopt en t zit er wél op.

heeft die zaak geen HK ofzo? of is dat zo'n eenmanszaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 04:09:
[...]
Iedere zaak heeft twee kanten, maar ik heb (nog) niet gelezen dat de shop hier een geheel andere versie heeft.
Exact! Daarom onthoud ik me bij dit soort topics altijd van een veroordeling van wie dan ook, simpelweg omdat je per definitie te weinig info krijgt. Het is altijd een eenzijdig verhaal en heel vaak hebben consumenten de neiging om zaken die negatief aan hun kant uitpakken weg te laten.
Niet dat ik de klant hier de schuld geef, maar ik vind het ook weer te kort door de bocht om meteen met de vinger naar de winkel te wijzen. Of het juridisch zo ligt boeit mij eigenlijk niet zo. Het is gewoon hoe ik in dat soort zaken sta. En daarom kijk ik altijd zelf erg goed uit met zaken doen, zowel met particulieren als met bedrijven.

Hoe het precies zit met dit soort aankomen (consumentenaankoop) weet ik niet, maar het gaat om een demomodel. Misschien verandert dat wel iets aan de wederzijdse rechten en plichten. Met een particuliere/tweedehandsaankop heb je namelijk als klant een inspectieplicht om jezelf er te van vergewissen dat er geen zichtbare schade aan het product te zien is. De verkoper is verantwoordelijk voor verborgen gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:50:
Exact! Daarom onthoud ik me bij dit soort topics altijd van een veroordeling van wie dan ook, simpelweg omdat je per definitie te weinig info krijgt. Het is altijd een eenzijdig verhaal en heel vaak hebben consumenten de neiging om zaken die negatief aan hun kant uitpakken weg te laten.
Niet dat ik de klant hier de schuld geef, maar ik vind het ook weer te kort door de bocht om meteen met de vinger naar de winkel te wijzen. Of het juridisch zo ligt boeit mij eigenlijk niet zo. Het is gewoon hoe ik in dat soort zaken sta. En daarom kijk ik altijd zelf erg goed uit met zaken doen, zowel met particulieren als met bedrijven.
Goed verhaal, behalve dat je het dan nooit meer ergens over kan hebben. Natuurlijk is het goed de andere kant van de zaak ook in het oog te houden, maar je kan natuurlijk prima van een situatie uitgaan zoals die op dat moment uiteengezet is.
Hoe het precies zit met dit soort aankomen (consumentenaankoop) weet ik niet, maar het gaat om een demomodel. Misschien verandert dat wel iets aan de wederzijdse rechten en plichten. Met een particuliere/tweedehandsaankop heb je namelijk als klant een inspectieplicht om jezelf er te van vergewissen dat er geen zichtbare schade aan het product te zien is. De verkoper is verantwoordelijk voor verborgen gebreken.
Dat iets een demomodel is ontslaat de verkoper niet van zijn plichten. Bovenstaand verhaal blijft dan ook gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Zo ie zo wijze les voor mij geweest sinds socket 775(procje in de socket laten vallen met gelukkig niet al te veel schade)
Nieuw of niet vraag of je de socket mag zien een verkoper zal er nooit moeilijk overdoen,laat ze desnoods de cpu plaatsen.

Ik kwam er gelukkig in de winkel achter dat de socket van mn P67 sabertooth ook 4 verbogen pinnen had.
Zak was nog netjes dicht geplakt met het orginele plakbandje ,kapje netjes op de socket (was dus echt niet open geweest)
Als ik hier mee thuis was gekomen en het dan pas gezien had was ik tegen het zelfde probleem aan gelopen als de ts.

De nieuwe sockets zijn heel teer 1x heen en weer buigen van een pennetje is in sommige gevallen genoeg om hem af te breken ...

Hoop voor de ts dat er een nette oplossing komt.

ps quote:

Van een demo model mag je nog steeds vewachten dat het gewoon naar behoren werkt.
Er kan een kabeltje missen of een boekje of een krasje op zitten but thats it.
Het product hoord altijd normaal te werken!

En kromme pinnen worden helaas zo als eerder gemeld vaak afgescheept op userabuse.
(ik zeg hier niet mee dat de ts dit gedaan heeft)
Daar er niet gecontroleerd is bij aankoop,kan ik de winkel wel begrjpen
(maakt het niet makkelijker voor de ts overigens)
(fabrikanten hebben allemaal op hun site en in de manual enz vaak staan dat defecte sockets niet gereapreerd worden

Wat ik me af vraag? dit zie je toch bij het plaatsen van de processor? als je het kapje er af haalt en de socket opent?

bedoel als ik een bord uit pak (wat je als eerste ingebruik neemt)(waar stop je anders je cpu in) dan zie je dit duidelijk opdat moment is het doosje van de cpu misch open maar de cooler ongebruikt, gelijk terug gaan en aan kaarten cooler is ongebruikt systeem heeft nog geen seconden gedraaid cpu zit nog in de doos enz.
nog mooier als de rest nog dicht is natuurlijk.

Overigens zie ik alleen hier een beetje een probleem in *rooie cirkel*
De rest moet wel met een naald en veel gedult terug te buigen zijn

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/s4w1ao.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Nessuno op 07-02-2012 23:34 ]

Na rose e cient spin

Pagina: 1