Toon posts:

Sabertooth 990 FFX -> videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst zal ik mij even voorstellen,

Mijn naam is Stefan en houd al een tijdje deze forums in de gaten.

Van het weekend heb ik een nieuwe pc ingebouwd.
Zal de specificaties hieronder neer zetten.

Moederbord: Sabertooth 990 FX
Cpu:Amd Phenom II x6 1055T
GPU: Ati Radeon HD5670.

Hier komt het probleem.

Na het installeren van windows 7 loopt de computer normaal door.
Echter na het installeren van de drivers voor de GPU vraagt de computer om een herstart.
Na de herstart krijg ik beeld tot "windows starten". Daarna zie ik geen signaal.
Ik heb hem normaal aangesloten op Hdmi. Op DVI heb ik helemaal geen beeld.
Als ik daarna opstart in veilige modus heb ik wel weer beeld(wederom aangesloten op HDMI)

Doe ik iets verkeerds? Ik kan in de bios ook geen optie vinden voor de primary graphic interface.

Bios heb ik al gereset.
Ook windows nogmaals opnieuw geïnstalleerd

Verwijderd

Geef eens wat meer specificaties. Welke voeding (merk,type,vermogen),wat zit er nog meer in de pc? Probeer eens een andere driver versie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi E65,

Voeding is een MS-tech 920 watt.
Corsair vengeance 4gb.

Alles loopt opzich normaal behalve de beeldweergave na het installeren van de amd graphic drivers voor de videokaart

Verwijderd

Welke monitor? Heb je andere kabels geprobeerd? Als je het via DVI probeert, staat dan de input van de monitor misschien nog op HDMI?
offtopic:
Groeten hoeft niet op GoT! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 14:51 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb even heeel snel Google images erbij gepakt maar heb je wel alle kabels aangesloten op het moederbord? Dus zowel de 24pin & 8pin op het moederbord en eventueel ook de correcte kabels op de videokaart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties. Dvi helemaal geen beeld. en heb ook nergens de optie kunnen vinden dit aan te passen.

En alle kabels zijn correct aangesloten. Dit nog met een vriend van mij (ook ict technisch) nagekeken gistermiddag

Verwijderd

Andere driver versie al geprobeerd? Bios up to date?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net opnieuw de bios gereset. Nu heb ik wel weer beeld. Iemand een suggestie? En is er misschien een optie om in windows te switchen van hdmi naar dvi?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:00:
Net opnieuw de bios gereset. Nu heb ik wel weer beeld. Iemand een suggestie? En is er misschien een optie om in windows te switchen van hdmi naar dvi?
Heb je toevallig nog een andere pci-e kaart liggen ?
Volgens mij heb je een defecte kaart ,ik heb hier een geforce kaartje liggen die hetzelfde doet nadat de drivers geinstaleerd zijn.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
@Speedy-J, Na de bios reset pakt ie hem weer normaal. Nu opnieuw de drivers geïnstalleerd. En is op het moment aan het rebooten. Als dit gaat falen dan probeer ik de videokaart die in de pc van mijn vader zit. (tevens mijn oude videokaart.) Ik hou jullie nog even op de hoogte. Thanks voor de tip speedy!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Speedy-J schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:51:
[...]

Heb je toevallig nog een andere pci-e kaart liggen ?
Volgens mij heb je een defecte kaart ,ik heb hier een geforce kaartje liggen die hetzelfde doet nadat de drivers geinstaleerd zijn.
^^ With Speedy-J

Als het bij een bestaande Windows-installatie zou gebeuren, kun je denken aan driverprobleem.
Echter, bij een verse installatie en bij gebruik van de correcte drivers is het bijna altijd de videokaart die niet meer helemaal jofel is.

Verwijderd

Topicstarter
@Iva,

zat ik helaas ook aan te denken. Ben echt sinds gister bezig geweest om allee opties daar voor uit te sluiten. Dus er rest zo mij nog maar een optie en dat is switchen van videokaart.

Ach zo ben je tenminsten even bezig op je 2 vrije dagen haha.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 05:24

Nox

Noxiuz

Ik gok ook op een gare videokaart. Dan is er in principe fysiek niks mis mee, tot de drivers hardware acceleratie gaan aanspreken voor bepaalde dingen, o.a. hoge resoluties, animaties enz enz.

Beetje offtopic trouwens, op welke argumenten heb je die voeding gekocht? Een 920 watt voeding van 55 euro, daar zou ik persoonlijk echt niet voor gaan. Je systeem heeft meer baat bij een goede 500-watter ;)

pricewatch: MS-Tech MS-N920-VAL-CM

Mocht je videokaart het dus wel goed doen, probeer dan een andere voeding :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
@noxiuz.

Ik had een Sweex 650 watt voeding. En die pakte mijn moederbord niet.
Vandaar de switch naar een 920 watt.

heb nu de drivers opnieuw geinstalleerd en een reboot gedaan. Geen beeld. Ik sluit nu deze pc af en ga de videokaart proberen. Wish me luck

Verwijderd

Topicstarter
En het probleem is opgelost.

Andere videokaart geprobeerd. En dat werkte. Maar na het switchen van tv naar monitor(pc was eerst op tv aangesloten.) Pakt mijn systeem hem ook weer met mijn *defecte* Videokaart.

Conclusie: Geen kapotte videokaart. Tv kon de resolutie niet aan.(niet het eerste waar ik aan denk bij het intern veranderen van componenten)

Topic kan gesloten worden. Bedankt voor jullie hulp

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 05:24

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:26:
@noxiuz.

Ik had een Sweex 650 watt voeding. En die pakte mijn moederbord niet.
Vandaar de switch naar een 920 watt.

heb nu de drivers opnieuw geinstalleerd en een reboot gedaan. Geen beeld. Ik sluit nu deze pc af en ga de videokaart proberen. Wish me luck
Voor de volgende keer even beter kijken naar een degelijk merk. Als een 650w van een C-merk het niet doet gewoon een A-merk pakken. Niet bij C- en B-merken blijven.

Fijn dat het weer werkt! Heb ik ook wel eens gehad, op mijn HD monitor aangesloten en dan de PC wegbrengen na reparatie en die blijkt maar 1024x768 te kunnen doen en dan heb je problemen :*)

Volgende keer er even bij zetten dat je meerdere monitoren hebt :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Het blijven vage dingen die pc's maar ik zat iedere geval in de goede richting ,ik ben blij voor je dat het nu wel werkt!
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:57:
En het probleem is opgelost.

Andere videokaart geprobeerd. En dat werkte. Maar na het switchen van tv naar monitor(pc was eerst op tv aangesloten.) Pakt mijn systeem hem ook weer met mijn *defecte* Videokaart.

Conclusie: Geen kapotte videokaart. Tv kon de resolutie niet aan.(niet het eerste waar ik aan denk bij het intern veranderen van componenten)

Topic kan gesloten worden. Bedankt voor jullie hulp

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die MS-Tech voeding is alsnog van zeldzaam slechte kwaliteit en is gevaarlijk voor de levensduur van je hardware. Je bent er niks op vooruit gegaan door die Sweex te vervangen voor dat dat... ding.

Gewoon een waarschuwing.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Het enige waar Sweex en MS-Tech voedingen goed voor zijn, is een paperweight en zelfs dan zou ik hem nog het raam uit knikkereren.
Dat is gewoon troep als je het mij vraagt en gaat meestal vlug kapot en als ze gaan, slopen ze vaak meer, denk aan je moederbord, vga, cpu.
Lees hier voor goede reviews over voedingen:
www.jonnyguru.com

Goede voedingen zijn o.a., Corsair, ThermalTake, PC and Powercooling, Silverstone, Seasonic.
Coolermaster zou ik ook van weg blijven, heb er hier en op andere fora teveel gezien die er problemen mee hebben/hadden.
En ja ze zijn vaak een stuk duurder, maar dan gaat het ook langer mee en werkt het wel zoals beschreven.

Edit:
Voorbeeldje, spec staan hier:
http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/MS-N920-VAL-CM.pdf

+12V1, 29A en +12V2, 30A, de rest is vandaag de dag niet zo interessant meer.
Oftewel, 26+29=59, 59Ax12V=708W, dus geen 920W zoals beschreven.

Dan deze van Corsair, is een 850W:
http://www.corsair.com/po...ormance-power-supply.html

+12V, 70A, 70Ax12V=840W, wel zoals beschreven.

Investeer in je voeding, het is het levensbloed van je computer en zoals gezegd, vaak wil een voeding wel eens meer slopen als ze kapot gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door DaLoona op 02-02-2012 18:51 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ben nu een beetje de thread aan het kapen maar je hebt helemaal gelijk.

Daar komt nog bij dat de dag waarop zo'n MS Tech ding langer dan 5 minuten 700w uit kan brengen nog heel ver weg is plus dat de voltage drops en vooral ripple ver en ver buiteb specs zijn zodat deze zelfs schade aan je hardware of random crashes kunnen veroorzaken.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
@ noxiuz, Inprezzion & Daloona

Thanks voor de feedback.

Ik denk dat ik eind deze maand ook even een beter voeding aanschaf voor de zekerheid.
Zal jullie merkvoorkeuren zeker in overweging nemen.

@ Speedy-J

Zal ik volgende keer mededelen. De vraag voor welke monitor was ook gesteld zag ik.
Maar had er helaas over heen gelezen. Mijn excuses.

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:24
Dus als ik dit zo lees is een ocz modxstream 500watt ook troep?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

visblegamer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:18:
Dus als ik dit zo lees is een ocz modxstream 500watt ook troep?
Troep zal ik niet zeggen, misschien geen premiummerk, maar heb er niet veel rare dingen over gehoord. Schijnen wel goed te zijn voor hun geld.
Het lijstje dat ik opsomde zijn er maar een paar he, en zijn er vast wel meer die goed zijn, maar blijf in ieder geval weg van Sweex, MS-Tech en, als je het mij vraagt, Coolermaster voedingen.

[ Voor 6% gewijzigd door DaLoona op 04-02-2012 16:32 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:24
hahaha ja dat is zo

sweex en ms-tech zijn hun geld niet waard :)

Niet stevig in kasten en totaal niet veilig
Pagina: 1