[MSSQL] Parameter in stored procedure werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 12:12
Ik heb een probleempje met een stored procedure in SQL Server 2005. Het volgende is er aan de hand. Wanneer ik de stored procedure uitvoer via onderstaand commando krijg ik geen resultaten:

Stored Procedure
SQL:
1
SELECT * FROM tabel WHERE afdeling = @afdeling

SQL:
1
exec naamvanstoredprocedure @afdeling=N'Inburgering & taaleducatie, direct'

Voer ik echter de query uit die in de storedprocedure staat en de parameter vervang door 'Inburgering & taaleducatie, direct', dan krijg ik wel resultaten.

SQL:
1
SELECT * FROM tabel where afdeling='Inburgering & taaleducatie, direct'

Heeft dit misschien te maken met het & teken? En hoe zou ik dit moeten moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik zou zeggen: probeer het eens zonder & teken. Dat geeft antwoord op vraag 1. Daarna wordt het pas zinnig om over vraag 2 na te denken.

main = putStr (q ++ show q); q = "main = putStr (q ++ show q); q = "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat voor datatype is Afdeling? Misschien heb je last van het verschil tussen unicode en niet unicode data? Je roept de sp aan met N voor de string en bij de directe select niet.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Of probeer er eens een te selecteren met een naam in ASCII letters. Speciale tekens vertrouw ik niet.

Ik weet verder niet welke tools je gebruikt maar je hebt ook diverse trace en debug opties afhankelijk van je versie(s). Die kunnen je in sommige gevallen wel verder helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 02-02-2012 15:08 ]

iOS developer