Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
Ik heb bij Hi een telefoonabonnement afgesloten, ooit. Geen idee meer precies wanneer. Ik had het gevoel dat het ondertussen wel twee jaar geleden was, dus ik ging op de website kijken wanneer het precies zou zijn

Op de website stond een datum van 18 april 2012. Mooi dacht ik; ik heb ooit een bericht ontvangen van Hi waarin zij zeiden dat in de toekomst de verlengperiode werd teruggebracht van vier naar twee maanden, en als ik gebruik wilde maken van de vier maanden ik dit moest aangeven. Zo gezegd, zo gedaan. Ik zou dus opzich nu al mogen verlengen.

Ik heb vervolgens een e-mailtje gestuurd naar Hi.nl en gevraagd hoe en wat. Als antwoord kreeg ik dat mijn abonnement pas op 18 mei 2012 zou verlopen; twee maanden later. Erg vreemd, want op de eigen website staat toch echt 18 april. Ik heb dit aangekaard, waarop ik een reactie kreeg dat zij de einddatum twee maanden naar voren hadden geschoven, zodat ik twee maanden van te voren mijn abonnement kon verlengen. In principe heb je dan alsnog de vier maanden dus.

Ik vond dat maar vreemd klinken en heb daarom mijn contract weer eens opgezocht. En nu wordt het vreemd; op mijn contract staat een ingangsdatum van 3 april, niet 18 april of 18 mei. Ik heb wederom dit aangekaart bij Hi, maar ik heb daar nog geen reactie op gekregen. Vervolgens gebeld, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van (lulverhaal als in terugbellen, maar ben nooit teruggebeld).

Enfin, ik heb nu drie einddata; 3 april, 18 april en 18 mei. Alledrie van een andere bron. Wat zou de juiste zijn? Ik neem aan gewoon dat wat op in mijn contract staat?

Iemand die hier al eens eerder mee in aanraking is geweest? Ik vind het allemaal maar een erg vreemd verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Contract.

Datgene waar je handtekening onderstaat is geldig lijkt mij.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, maar dan moet je Hi alleen nog even zo ver krijgen om daar ook daadwerkelijk iets mee te doen. Mijn ervaring met Hi en een andere telco, is dat als er eenmaal iets in "het systeem" staat, je contract er weinig toe doet.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op je contract staat 3 april. Het is dus afgesloten op 3 april, maar heb je niet toevallig je nummer geporteerd waardoor het contract pas in ging op 18 april of zelfs pas op 18 mei?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Ter informatie:

18 April en 18 Mei = 1 maand verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat staat er precies op de website als omschrijving? Bij Vodafone staat er duidelijk 'einddatum contract', wat dus zonder die hele 2 maanden eerder verlengen etc is.

Bij verlengen kan wel je contractdatum zijn veranderd, als je eerder over bent gestapt naar een andere abbo-vorm of aanbieding.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Je contract is ALTIJD leidend. Dus als daar staat 3 april dan is het 3 april. Hoe zij het in het systeem invoeren is hun zaak, maar als op het contract bij ingangsdatum 3 april staat is het 3 april.

Overigens moet je bij dat terugdraaien van de verlengdatum (van 4 maanden naar 2) een bevestiging hebben gekregen. Deze krijg je per SMS.
En je moet ze daar aan helpen herinneren (dit staat wel bij hun in het systeem maar dat moeten ze terugzoeken).

Ik spreek uit ervaring. Heb hetzelfde meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
SinergyX schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:50:
Wat staat er precies op de website als omschrijving? Bij Vodafone staat er duidelijk 'einddatum contract', wat dus zonder die hele 2 maanden eerder verlengen etc is.

Bij verlengen kan wel je contractdatum zijn veranderd, als je eerder over bent gestapt naar een andere abbo-vorm of aanbieding.
Daar staat "Einddatum contract", dat kun je volgens mij maar op 1 manier opvatten

Verlengen of niet; het lijkt me dat daar gewoon de einddatum van je contract moet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Awaken1 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:03:
Je contract is ALTIJD leidend. Dus als daar staat 3 april dan is het 3 april. Hoe zij het in het systeem invoeren is hun zaak, maar als op het contract bij ingangsdatum 3 april staat is het 3 april.

Overigens moet je bij dat terugdraaien van de verlengdatum (van 4 maanden naar 2) een bevestiging hebben gekregen. Deze krijg je per SMS.
En je moet ze daar aan helpen herinneren (dit staat wel bij hun in het systeem maar dat moeten ze terugzoeken).

Ik spreek uit ervaring. Heb hetzelfde meegemaakt.
Heb je het nu over je tussentijdse verleng-contracten of over origineel? Ik wijk nu al bijna 1,5 maand af van mijn orginele contract (16 april) die ik goeie 3 jaar geleden heb getekend, mijn huidig contract loopt toch echt op 1 maart af (datum dat ik mijn vorige verlenging heb gedaan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:46
Het klopt dat Hi (& KPN) toentertijd de einddatum van een contract 2 maanden naar voren heeft gehaald in hun systeem voor de klanten die het SMS'je voor het 4 maanden van te voren verlengen gestuurd hebben.

Dat er 3 april op je contract staat wil niet zeggen dat je contact ook echt op die datum is ingegaan. Het kan zo zijn dat het door nummerbehoud (wat bijv. pas op een latere datum dan 3 april kon) je contract later is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Maar als dat het geval is, dan moet dat toch ook zijn vermeld op het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
In 't geval van nummerbehoud kunnen ze dat niet in het contract zetten, omdat ze, op 't moment van ondertekenen, niet weten, hoelang nummerbehoud gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Misha schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:20:
Maar als dat het geval is, dan moet dat toch ook zijn vermeld op het contract?
Nummerbehoud of niet, wat er op contract staat is leidend. Staat daar 3 april of 10 januari of 20 december, maakt niet uit, dat is de overeenkomst die je maakt.
Dit kan op verschillende manieren op je contract staan.
Het kan staan als "de einddatum is..." of "de ingangsdatum is ... en de duur is ...".
Ongeacht of hier een website of systeem iets anders zegt.

Je krijgt overigens iedere keer dat je verlengt een contract toegestuurd voor die periode. De einddatum kan inderdaad verschuiven ten opzichte van de het eerdere contract. Desalniettemin is deze einddatum geldig en niet van het contract van 5 jaar geleden.
Marly schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:41:
In 't geval van nummerbehoud kunnen ze dat niet in het contract zetten, omdat ze, op 't moment van ondertekenen, niet weten, hoelang nummerbehoud gaat duren.
Nummerbehoud heeft hier geen effect op aangezien je oude contract opgezegd dient te worden waarbij je moet aangeven of je gebruik wil maken van nummerbehoud. Heb je dit ruim op tijd gedaan dan is dit binnen een dag om te zetten en zal dit gewoonlijk voor de ingangsdatum allang gedaan zijn.

Zoek gewoon je contract op en het SMSje waar je de bevestiging van de 4 maanden hebt gekregen.
Bel vervolgens met Hi met de melding dat je het contract moet verlengen maar nog geen melding hebt gekregen.
Zeggen ze, in het systeem staat zus en zo, dan vraag je of je je contract kan doorfaxen/mailen.

[ Voor 34% gewijzigd door Awaken1 op 02-02-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:48

Ardana

Mens

Wet van Dam: per 01-12-2011 is de opzegtermijn, na contractsverlenging, maximaal 1 maand (geen kaldendermaand). Dus als jij op 3-02-2012 opzegt, eindigt je contract op 03-03-3012.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ardana, volgens mij heb je het topic niet goed gelezen :+

Awaken1; dat smsje heb ik niet meer, ik heb nog wel de bevestiging per e-mail van Hi, dus dat zit wel snor. Enfin, ik ben in afwachting op berichtgeving van Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummerbehoud of niet, wat er op contract staat is leidend.
Niet juist. Ingangsdatum kan afwijken ivm nummerbehoud (heb gewerkt met KPN,HI,Telfort noem het maar op..).

Het beste wat je kan doen is even naar een Hi winkel toegaan, geef je nummer en ze kunnen zo de einddatum voor je checken en eventueel kijken wat ze kunnen doen met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Ardana schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 07:10:
Wet van Dam: per 01-12-2011 is de opzegtermijn, na contractsverlenging, maximaal 1 maand (geen kaldendermaand). Dus als jij op 3-02-2012 opzegt, eindigt je contract op 03-03-3012.
moet je t-mobile is bellen. die hanteren iets van 1 maand + xxx dagen tot de eerste factuurperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:48

Ardana

Mens

@Misha, ik heb het topic prima gelezen, en ik ga niet in op je vraag om welke einddatum van toepassing is, omdat ik ervan uit ga dat je mag verlengen per einddatum van je contract. Nu je zelf mag kiezen wanneer je contract afloopt, lijkt het me niet echt meer van belang of dat 3 april, 18 april of 18 mei is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik heb een reactie teruggekregen van Hi. Ik kan hier geen kaas van breien:
Je geeft aan dat er onduidelijkheid bestaat over je de einddatum van je contract. Dit leg ik je graag uit. De einddatum van je vorige contract was 18-04-2010. Je hebt deze 4 maanden van tevoren, op 03-04-2010 verlengd met 2 jaar. Deze 2 jaar zijn bij je op dat moment lopende contract geteld. Hierdoor is de einddatum van je huidige contract 18-04-2012 geworden.

Onder de voorwaarden van dit contract kan je 2 maanden van tevoren verlengen. Je kunt dus vanaf 18-06-2012 een nieuw toestel uitkiezen.
Mijn contract loopt af op 18-04-2012, dus kan twee maanden later een nieuw toestel kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moet denk ik 02 zijn ipv 06. Maar dan heb dus nog steeds geen duidelijkheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
En dan ook: op 3 april 2010 heb ik mijn contract, dat zou aflopen op 18 april 2010, verlengd met twee jaar. Dat is vijftien dagen van te voren. Maar in de e-mail lees ik dat ik dat vier maanden van tevoren had gedaan. Volgens mij zitten er vijftien dagen tussen 3 en 18 april; niet 4 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich zou dat niet zoveel uit moeten maken want je abo wordt gewoon 2 jaar verlengd, ongeacht of je dat 3 maanden vroeger doet of de dag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Klopt. Maar dat geeft aan dat ze geen snars snappen van hoe een kalender werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Oftewel, einddatum lijkt 18-04 te blijven, twee maand vantevoren mag je verlengen, dat is over 11 dagen. Het enige wat nog niet opgehelderd is zijn de 4 maanden vantevoren mogen verlengen-optie.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er is hier inderdaad geen touw aan vast te knopen op deze manier...
Ik zou de mail die je ontvangen hebt afdrukken en er mee naar een Hi winkel gaan. Laat ze daar hun hoofd over de kromme logica maar even breken. Of terugmailen met het verzoek of ze hun eigen antwoord nog een keer goed door willen lezen en daarbij willen letten op de data.
Het lijkt er op dat er geregistreerd is dat je 4 maanden voor het einde van je contract verlengd hebt terwijl dit maar 2 weken was. Ze hebben die 4 maanden er doodleuk bij opgeteld waardoor ze uiteindelijk, met 2 maanden verlengen voor het einde van je contract uitkomen op de datum van 18-06-2012 waarop je je contract weer mag verlengen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linuxgirl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 11:03
Ten alle tijden is je contract geldig en is dat je accoord. Alles wat daarin staat is wat er wettelijk aangehouden moet worden. Als je klant bent bij Simpel daarin tegen, hebben ze overal maling aan, contract en website.

In deze situatie, contract aanhouden, aankaarten bij Hi en mochten die hier geen gehoor aangeven kun je altijd even contact opnemen met het Juridsch Loket, die weten precies hoe en wat. Neem dan wel ALLE correspondentie mee ;)
Pagina: 1