mobo of voeding kaduuk?????

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 12:16
Hallo
ik heb een PC met een msi FX890 gd70 mobo, amd 1090T , 8 GB, 500W coolermaster silent pro.
laast kwam ik thuis en de pc deed nix meer.
probeer te rebooten kom soms door post meestal niet. op de debug led zie ik dat ie hangt op verschillende punten, de ene keer init disk andere keer video of onboard perifirals.
ik heb alles nu uit de kast gesloopt en minimaal gestart: zelfde probleem!

Wie heeft er nog tips

• Mar.tin
  • Laatst online: 12-02 10:04
Andere voeding
Ander geheugen
Ander moederbord
Andere CPU
Combinatie van bovenstaande.

Dan weert je wat er stuk is ;)

• apmannetje
pfffffffffffffffff dat had ik zelf ook al bedacht : naar de winkel gaan en een nieuwe pc kopen!
helaas het geld niet voor en ook niet voor al die spare parts. dus graag een zinnige sugestie

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 00:49
De suggestie die mvdam geeft is de enige goede suggestie hoor, ik heb gisteren net mijn glazenbol stuk laten vallen dus ik kan ook niet zien wat ermee mis is.

Je zal moeten debuggen om daarachter te komen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eens goed doorlezen en waar nodig uitvoeren: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter & Het algemeen beleid en hopelijk krijgen we dan voldoende inzicht in de stappen die wel/niet goed gaan om mee te denken naar een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 01-02-2012 11:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 08:51
apmannetje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:13:
.... dus graag een zinnige sugestie
Compleet herschrijven van de topictitel en de omschrijving van je probleem. Daarnaast aangeven welke stappen je van hangen en opstarten al het uitgevoerd. Ow, en normaal leren reageren als iemand je hulp aanbiedt.

• apmannetje
ik heb helaas geen spare voeding anders had ik die geprobeerd. Wat ik zoek zijn tips om te kunnen discrimineren tussen voeding en mobo . ik heb zo'n beetje alles door gelezen, en waar ik kon geprobeert
uit te voeren , uit "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" maar ik kom niet verder.

[ Voor 3% gewijzigd door apmannetje op 01-02-2012 11:32 ]

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Indien je geen nieuwe onderdelen kunt betalen kun je ze wellicht lenen uit een andere pc, van bekenden of de locale computer boer. Wellicht kun je bij het milieupark enkele onderdelen(voedingen) halen. Anders is er ook nog "Vraag & aanbod" en marktplaats.

Als je in 't bios kunt komen controleer daar dan even je voltages en als je er dan toch bent ook de temperaturen.
Kom je trouwens ooit voorbij 't bios?

Verder is het verstandig om de onderdelen voorzichtig uit je pc te halen ipv. ze er uit te slopen. ;)

(Hoe meer nauwkeurige info, de beter onze glazen bol werkt.)

• apmannetje
hij komt niet meer voorbij de bios. Op het mobo zit een led die aan geeft wat ie doet tijdens post. ik heb alles netjes op een houten tafel uitgestald disken mobo gaka alleen mem en cpu nog op mobo. fan kast gaat draaien. cpu fan niet altijd , fan voeding niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

apmannetje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:29:
ik heb helaas geen spare voeding anders had ik die geprobeerd. Wat ik zoek zijn tips om te kunnen discrimineren tussen voeding en mobo . i
Zonder dingen te vervangen zijn die er simpelweg niet. Dan kun je gaan gokken, maar zeker weten wat eruit komt weet je niet. Als je nu zegt dat het het moederbord is en het is de PSU, dan kom je met een nieuw moederbord ook niet verder.
De enige manier is uitsluiten.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 10:48
Dus je hebt ook zoveel mogelijk eruit gehaald en de ram-reepjes afgewisseld?

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 22:21
enig andere wat je kan doen is het volgende:

- alles loshalen / ontkoppelen van mobo, ook geheugen en vga (mits losse vga kaart)
- bij booten zou mobo nu debug error moeten geven dat ram niet is gevonden
- zo ja, ram installen, daarna weer booten
- error moet nu komen van vga kaart, als er geen onboard vga is
- heb je een bios batt die los te halen is? haal deze eruit, en start hem zonder batt op. dan weer uit en terug plaatsen.
- start systeem nu wel door naar bios of nog steeds fouten? bij fouten zit je probleem in de nu gebruikte hardware.
- heb je dit al geprobeerd? dan heb ik dit voor niets geschreven :+

en nu kan je echt alleen nog maar verwisselen en afkruisen en anders naar je lokale pc boer gaan.

gr,

Robobeat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TERW_DAN schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Zonder dingen te vervangen zijn die er simpelweg niet. Dan kun je gaan gokken, maar zeker weten wat eruit komt weet je niet. Als je nu zegt dat het het moederbord is en het is de PSU, dan kom je met een nieuw moederbord ook niet verder.
De enige manier is uitsluiten.
Dit dus.

Wij zijn niet helderziend en kunnen dus ook niets concreets roepen over wat mis is als jij niet in staat bent zelf dingen uit te sluiten. In plaats van je energie te steken in vragen die niet beantwoord kunnen worden zou je beter in je omgeving op zoek kunnen gaan naar onderdelen die je kunt lenen om wel zelf zinnig verder te kunnen.

Zie op dat moment zoals al geroepen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder is het de bedoeling dat topictitels informatief zijn en niet schreeuwerig. Die vijf vraagtekens voegen niets toe en leiden alleen maar af.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 01-02-2012 14:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.