Per ongeluk TV-module mee gezonden met defecte TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Mijn nieuw bestelde TV bleek defect. Ik heb deze op afstand gekocht en deze moest daarom retour gestuurd. Alles verder prima geregeld.

Echter, per ongeluk heb ik de digitale TV module en Ziggo-kaart in de TV laten zitten. Nu is de vraag of ik die weer retour ga krijgen... Uiteraard dom van mij om te vergeten de module uit de TV te halen... Maar iemand een idee hoe dit nu zit? Mag ik van een winkel eisen dat ze het retour sturen (of vervangen indien zoekgeraakt)? Of is het simpelweg mijn eigen fout dat ik het verzonden heb en heb ik geen poot om op te staan.... (en heb ik dus een kostenpost van dik 80 euro, waarmee ik betreffende TV achteraf gezien beter gewoon in de winkel had kunnen halen! :( )

edit:

Ik heb de winkel al een aantal malen gebeld, ze kunnen maar geen uitsluitsel geven of ik het retour ontvang. 1e keer gebeld nog vóórdat de TV bij hen terug was (kwam er direct achter nadat de TV opgehaald was).

[ Voor 14% gewijzigd door kazz1980 op 01-02-2012 11:03 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 17:13

m0nk

16-09-2003 15.15

Kan je ze niet gewoon even bellen?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem eerst even contact op met de winkel voordat je een topic aanmaakt. Ik zou er ook niet te lang mee wachten want voordat je het weet is ie door gezonden naar een reparatiebedrijf.

Edit: nieuwe info :) Graag even verwerken in de openings post. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
m0nk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:48:
Kan je ze niet gewoon even bellen?
Al een keer of 5 gedaan... (1e keer nog voordat de retour gezonden TV daadwerkelijk bij hun binnen was!). Nog altijd geen uitsluitsel of ik hem terug krijg. Wel de melding dat ze het niet kunnen garanderen. Het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik het opgestuurd heb, dus mochten zij het vervolgens kwijt geraakt zijn, dan heb ik gewoon pech.
Maar vraag me dus beetje af of dat naast klantonvriendelijk ook juridisch wel juist is...?

(nb. ik noem hier overigens bewust niet de winkel in kwestie, want ben verder zéér over ze te spreken... Dus het is geenszins mijn doel om via een topic als dit negatief over de winkel in kwestie te gaan doen...)

edit:
thx! Mig29

[ Voor 17% gewijzigd door kazz1980 op 01-02-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

juridisch..

als jij iets opstuurt naar iemand, hoef / mag je niet verwachten dat die persoon daar verantwoordelijk voor is. als ze m netjes terugsturen (evt op jouw kosten verzendkosten) dan is dat gewoon netjes, en al t meeste wat ze hoeven doen.

tis in principe om te voorkomen dat mensen zegmaar iets thuisgestuurd krijgen + n rekening als ze t niet terugsturen.. als je iets ongevraagd opgestuurd krijgt, hoef je er niet voor te betalen.

je kan dus hooguit vriendelijk vragen of je m terug mag, eisen gaat niet, en als ze m echt kwijt zijn, is t pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
AlexanderB schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:35:
juridisch..

als jij iets opstuurt naar iemand, hoef / mag je niet verwachten dat die persoon daar verantwoordelijk voor is. als ze m netjes terugsturen (evt op jouw kosten verzendkosten) dan is dat gewoon netjes, en al t meeste wat ze hoeven doen.

tis in principe om te voorkomen dat mensen zegmaar iets thuisgestuurd krijgen + n rekening als ze t niet terugsturen.. als je iets ongevraagd opgestuurd krijgt, hoef je er niet voor te betalen.

je kan dus hooguit vriendelijk vragen of je m terug mag, eisen gaat niet, en als ze m echt kwijt zijn, is t pech...
Ja... best wel logisch ook... Maar wel heel zuur als hij nu inderdaad weg is! Helemaal nu blijkt dat ik de TV helemaal niet terug had hoeven sturen. Had ik Samsung (merk vd TV0 gebeld, dan was er een reparateur aan huis gekomen. Had ik neit 2 weken zonder TV gezeten en had ik niet per ongeluk die module kunnen versturen! Balen. Voor mij echt de laatste keer dat ik iets dergelijks groots/duurs online koop. Zeer te spreken over de service van de winkel in kwestie, maar wat een gedoe is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:30
Probleem is dat het vaak al fout loopt bij de verzendingsbedrijven - winkel kan gewoon geen garantie geven omdat ze geen garantie hebben dat het er nog gaat insteken op het moment dat het aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

kazz1980 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:37:
[...]

Ja... best wel logisch ook... Maar wel heel zuur als hij nu inderdaad weg is! Helemaal nu blijkt dat ik de TV helemaal niet terug had hoeven sturen. Had ik Samsung (merk vd TV0 gebeld, dan was er een reparateur aan huis gekomen. Had ik neit 2 weken zonder TV gezeten en had ik niet per ongeluk die module kunnen versturen! Balen. Voor mij echt de laatste keer dat ik iets dergelijks groots/duurs online koop. Zeer te spreken over de service van de winkel in kwestie, maar wat een gedoe is dit zeg!
Grote kans dat je dezelfde tv terugkrijgt met hopelijk de module er nog in.
Als dit niet zo is dan heb mogelijk juridisch wat. Dit ligt weer aan wat er in de reparatie-overeenkomst staat en of dit wel jou tv is die je teruggekregen hebt. Check of je de tv kan herkennen aan bijvoorbeeld krasjes en dergelijke.

Verder is het altijd slim om de fabrikant direct te vragen je product te repareren. Winkels hebben daar vaak weinig zin in omdat zij dan weer die reparatiekosten moeten verhalen op de fabrikant. En de fabrikant heeft vaak een beter netwerk van reparateurs. Ik heb bijvoorbeeld ooit problemen gehad met mijn HTC telefoon (werd warm en resette telkens). Deze heb ik eerst via webshop geprobeerd te repareren, maar dat duurde 3 weken en uiteindelijk was er nog niks gerepareerd (volgens hun was er niks mis). Vervolgens heb ik via HTC de reparatie laten doen en dat was een flink verschil! Koerier aan de deur, telefoon binnen een week terug met een nieuw moederbord. Alles goed opgelost.

Toen mijn adapter van mijn laptop binnen de garantietermijn uitviel, mocht ik na 1 telefoontje naar de mediamarkt gaan en daar een nieuwe uitzoeken op hun kosten. Mediamarkt heeft toen zelfs de rekening direct doorgestuurd naar HP en ik hoefde niks te betalen. Het service niveau van de fabrikant ligt altijd hoger dan bij de webshops/winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Awaken1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:31:
[...]

Grote kans dat je dezelfde tv terugkrijgt met hopelijk de module er nog in.
Als dit niet zo is dan heb mogelijk juridisch wat. Dit ligt weer aan wat er in de reparatie-overeenkomst staat en of dit wel jou tv is die je teruggekregen hebt. Check of je de tv kan herkennen aan bijvoorbeeld krasjes en dergelijke.

Verder is het altijd slim om de fabrikant direct te vragen je product te repareren.
Ja op zich waar... maar dit was een nieuwe TV... dan wil ik geen reparatie, maar gewoon een nieuwe. En die heb ik ook gekregen... Zoals het hoort! Maar ja - dus uiteraard zonder die module er in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
juridisch..

Ik vraag me af of dat hier zo is, juist omdat in dit geval al een overeenkomst bestaat (en duidelijk is waar het hier om gaat). Ik zou verwachten dat de ontvanger met zorgvuldigheid om moet gaan met het spul. Als de TS een Sony TV had besteld maar de winkel had per ongeluk een Panasonic opgestuurd had TS die TV ook niet zomaar weg mogen flikkeren/verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Bewijslast: TS kan wel zeggen dat die module erbij zat, maar bewijs dat maar eens.

In jou geval is de kans groot dat de winkel ahv documenten van de vervoerder kan aantonen dat er bij jou een verkeerde tv is afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik verwacht ook dat de ontvanger er zorgvuldig mee om zou gaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze dat moeten doen en dus ook niet dat ze bv. een vergoeding moeten betalen als ze het kwijt geraakt zijn. Mocht de module kwijt zijn, dan zie ik dat als een sterk staaltje onzorgvuldigheid en klantonvriendelijkheid. En dus best wel behoorlijk kwalijk voor een winkel. Maar juridisch valt er vrees ik weinig aan te doen!

Ik wacht het nog af... mogelijk komt de module nog weer boven water. Maar vrees van niet. Dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verdorie... krijg hem dus niet terug... "Volgens de monteur zat er geen module in de TV"... Ja, die heeft hem dus mooi in de eigen zak gestoken!! :(
Verdorie.... Even 80 euro kwijt! En dat voor een TV die 5 tientjes goedkoper was dan in de winkel... Echt, ik bestel NOOIT meer een TV online... Wat een drama. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik weet niet welke TV je hebt maar Ziggo CI+ Cam Module + Ziggo Smartcard kan je al krijgen vanaf 50 euro.
Ja je krijgt je oude er niet mee terug maar je houd wel 30 euro in je zak.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
HaveHam schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:58:
Ik weet niet welke TV je hebt maar Ziggo CI+ Cam Module + Ziggo Smartcard kan je al krijgen vanaf 50 euro.
Ja je krijgt je oude er niet mee terug maar je houd wel 30 euro in je zak.
Waar dan?
Ben al wel aan het kijken op Marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Apart verhaal ook. Ik heb zelf ook bij een klantenservice gewerkt, en moest alles helemaal uitpakken en registreren. Een Ziggo-kaartje had in mijn handen retour gegaan naar de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
BDHowner schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:14:
Apart verhaal ook. Ik heb zelf ook bij een klantenservice gewerkt, en moest alles helemaal uitpakken en registreren. Een Ziggo-kaartje had in mijn handen retour gegaan naar de eigenaar.
Ik denk bij iedere fatsoenlijke reparateur... Daar is in dit geval dus geen sprake van. Ben er echt van overtuigd dat betreffende persoon het gewoon mee genomen heeft. Bij zonder asociaal, maar juridisch gezien toch geen diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Zo'n kaartje levert € 30,- op 2e hands o.i.d. Beetje raar item om achter te houden.

Wellicht dat je hem zelfs kan laten blacklisten @ Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:12

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik vind het gewoon pure diefstal. Hoe moeilijk kan het zijn de module even mee te sturen met de andere zending?? echt klantvriendelijk komt dat niet over door te zeggen dat er geen module in de tv zat. Welke zaak was het? dan weet ik dat ik daar iig nooit iets ga bestellen ;)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Mja, je weet niet waar het fout gaat.

Zo'n scherm ging over 5 afdelingen bij ons (klant>klantenservice>technische dienst>rma>fabrikant>rma>klantenservice>klant).

Het kan overal misgegaan zijn. Bij ons was zoiets jatten vrij lastig, aangezien we door een metaaldetector heen moesten (mijn hardloopschoenen met Nike+ sensor vonden ze irritant om elke keer te controleren, dus bij mij waren ze al minder streng).

Hebben ze wel een "beetje" inzet getoond, of was het meer van nee die zit er niet bij meneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Twazerty schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:25:
Ik vind het gewoon pure diefstal. Hoe moeilijk kan het zijn de module even mee te sturen met de andere zending?? echt klantvriendelijk komt dat niet over door te zeggen dat er geen module in de tv zat. Welke zaak was het? dan weet ik dat ik daar iig nooit iets ga bestellen ;)
Redcoon.
Ik heb een klacht in gediend over het gehele voorval (er zijn meer dingen niet goed verlopen) met het verzoek om een goedmakertje, in de vorm van een nieuwe module (die hebben zij namelijk zelf ook in het assortiment). Dat lijkt me toch best reëel. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
BDHowner schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:30:
Mja, je weet niet waar het fout gaat.

Zo'n scherm ging over 5 afdelingen bij ons (klant>klantenservice>technische dienst>rma>fabrikant>rma>klantenservice>klant).

Het kan overal misgegaan zijn. Bij ons was zoiets jatten vrij lastig, aangezien we door een metaaldetector heen moesten (mijn hardloopschoenen met Nike+ sensor vonden ze irritant om elke keer te controleren, dus bij mij waren ze al minder streng).

Hebben ze wel een "beetje" inzet getoond, of was het meer van nee die zit er niet bij meneer?
Twijfelachtig... ik heb contact met afdeling verkoop en de tv was bij afdeling reparatie. Ze hebben daar een aantal malen naar gemaild. Ben er zelf keer of 4 achter aan moeten gaan. Dus of ze nu echt hun best gedaan hebben? Ik weet het niet. Het vleot iig niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Helaas is dat bij bijna iedere shop het geval.

Ik weet van mezelf dat ik zulk soort items (welke niet bij de TV horen) op een schap apart legde "lkvk" was de naam van dat schap (ligt klaar voor klant). In ons systeem maakte ik dan een innamedocument waarin de module ook stond, met een verwijzing naar dat schap.

Ik weet niet in hoeverre Redcoon de TV zelf gecontroleerd heeft. Bij ons werden die uitvoerig gecontroleerd (dat was eigenlijk bij alle schermen zo).

Ik ben zelf een USB-stick onderweg naar OCZ verloren. De zoektocht daarnaar was uitermate matig, en na enkele e-mails heb ik gewoon verteld dat er geen SSD's of andere troep meer van ze word aangeschaft, omdat de communicatie en service uitermate slecht is.

[ Voor 21% gewijzigd door BDHowner op 02-02-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
tja... ik heb natuurlijk geen idee wat zij wel of niet zelf controleren.
Maar een dergelijk iets van een klant kwijt raken, zeker als de klant er melding van maakt nog voordat het item ontvangen is blijf ik hoe dan ook op zijn minst zeer slordig vinden. Kan dan wel zijn dat het mijn verantwoordelijkheid is en dat het niet handig is... dit is gewoonweg niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:24
juridisch..

Ik ben geen jurist, maar denk dat hiervoor dezelfde regels gelden als bij per ongeluk geld naar de verkeerde bankrekening overmaken. Als dit gebeurt is de ontvanger van het geld niet direct eigenaar van dat geld, wel bezitter van dat geld, maar geen eigenaar. Nu is geld op een bank niet iets fysieks en is het inderdaad erg makkelijk voor het bedrijf om het apparaat gewoon weer verder te sturen naar de reparateur. Toch denk ik dat het dan weer het probleem van de reparateur wordt. Die heeft iets ontvangen van iemand wat per ongeluk is meegezonden net zoals bij TS is gebeurt. Als zij het dan weer hebben gemaakt zonder op te merken dat er een CI+ kaartje inzit en het kaartje raakt kwijt is dat volgens mij weer hun verantwoordelijkheid.

Alleen zal het bewijzen van dit alles erg lastig worden. Ik zou het nog even met dat bedrijf proberen, maar voor 100 euro een zaak maken loont de moeite en kosten niet. Wel zou ik een paar lelijke reviews over het bedrijf schrijven op tweakers, google, etc.

Maar misschien komt het wel helemaal niet zo ver en krijg je volgende week netjes een bubble wrapped envelop met je kaartje erin een een leuk grapje op een papiertje over dat het niet zo slim was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
HenkEisDS schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:41:
[...]
Maar misschien komt het wel helemaal niet zo ver en krijg je volgende week netjes een bubble wrapped envelop met je kaartje erin een een leuk grapje op een papiertje over dat het niet zo slim was. ;)
Nee dus... ze hebben al aangegeven dat ze de module niet hebben:
"Zojuist hebben wij terugkoppeling ontvangen vanuit het reparatiecentrum.
Zij geven aan dat zij geen smartcard in de televisie te hebben getroffen."

Hoop enkel dat ze als goedmaker een nieuwe opsturen. Gezien de hoeveelheid slordigheden van hun kant vind ik dat wel op zijn plaats. Mochten zij dit doen dan ben ik er verder klaar mee en zal ik een volgende keer toch wel weer Redcoon overwegen. Gebeurd dit niet... tja - dan hou ik een wel héél zuur gevoel over bij deze aankoop en zal ik er zeker niet weer bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door kazz1980 op 02-02-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
kazz1980 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:44:
[...]

Nee dus... ze hebben al aangegeven dat ze de module niet hebben:
"Zojuist hebben wij terugkoppeling ontvangen vanuit het reparatiecentrum.
Zij geven aan dat zij geen smartcard in de televisie te hebben getroffen."

Hoop enkel dat ze als goedmaker een nieuwe opsturen. Gezien de hoeveelheid slordigheden van hun kant vind ik dat wel op zijn plaats.
Reken er maar niet op helaas.

Plaats wel even een review, mijn vorige bedrijf was zeker actief op t.net, ondanks dat het leek van niet (nooit reacties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bewijzen kan inderdaad lastig zijn, maar dat is vooral ook afhankelijk van de eisen die je stelt aan het bewijs. Verder blijf ik bij mijn vorige post, ik zou denken dat het 'laten verdwijnen' van de module best een onrechtmatige daad zou kunnen zijn. Als je het strafrechtelijk zou willen bekijken zou ik trouwens eerder aan verduistering denken dan aan diefstal.

Redcoon heb ik, ondanks geen eigen (negatieve noch positieve) ervaringen, al tijden in mijn hoofd zitten als no-go-area. Lijkt dus bevestigd te worden.

Wellicht dat een van de GoT-juristen wat helderder licht op de zaken kan laten schijnen dan ik, de NAL.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 02-02-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
begintmeta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:45:
Bewijzen kan inderdaad lastig zijn, maar dat is vooral ook afhankelijk van de eisen die je stelt aan het bewijs. Verder blijf ik bij mijn vorige post, ik zou denken dat het 'laten verdwijnen' van de module best een onrechtmatige daad zou kunnen zijn. Als je het strafrechtelijk zou willen bekijken zou ik trouwens eerder aan verduistering denken dan aan diefstal.

Wellicht dat een van de GoT-juristen wat helderder licht op de zaken kan laten schijnen dan ik, de NAL.
Heb al contact gehad met het Juridisch Loket. Juridisch is hier niets mee te doen. Maar dat staat los van goed fatsoen en klantvriendelijkheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kazz1980 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:47:
...Heb al contact gehad met het Juridisch Loket. Juridisch is hier niets mee te doen. ...
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Het is je eigen verantwoordelijkheid wanneer je iemand ongevraagd iets opstuurt. Je mag dan juridisch gezien niet van de ander verwachten dat deze het terug stuurt. Maar ook bij het Juridisch Loket waren ze het er wel over eens dat dit een twijfelachtig voorval is en dat iedere fatsoenlijke webwinkel iets dergelijks gewoon netjes terug behoort te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
begintmeta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:45:
Redcoon heb ik, ondanks geen eigen (negatieve noch positieve) ervaringen, al tijden in mijn hoofd zitten als no-go-area. Lijkt dus bevestigd te worden.
Ik heb sinds ik mij hier druk om maak ook meer negatieve signalen opgevangen ja... Ik geef ze nog een kans, want zoals eerder gemeld ben ik buiten dit hele voorval best wel heel erg te spreken over hoe alles verlopen is. Even afwachten maar... Maar als de kart inderdaad weg blijkt en ze komen niet over de brug met iets ter compensatie dan is het voor mij ook klaar met Redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kazz1980 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:51:
... Het is je eigen verantwoordelijkheid wanneer je iemand ongevraagd iets opstuurt. Je mag dan juridisch gezien niet van de ander verwachten dat deze het terug stuurt. ...
Ik denk dat de juridische meningen daarover verdeeld kunnen(/zullen) zijn (opsturen (met onkostenvergoeding) zou dan in mijn ogen ook niet direct moeten, maar wel bewaren voor afhaling of iets dergelijks (eventueel ook met vergoeding)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ja... maar je blijft zitten met bewijslast. Ik kan onmogelijk aantonen dat ik de kaart er in heb laten zitten... Dus juridisch ben je dan so wie so al klaar.
Maar het blijft hoe dan ook gewoon een kwalijke zaak. Ik ben er van overtuigd dat ik bij zo'n beetje iedere andere webwinkel de kaart al lang terug gehad zou hebben.... Ik wacht nog even af wat Redcoon hierover gaat melden. Doen ze niks dan is het voor mij de laatste keer Redcoon en zal ik zeker ook wel wat reviews doen her en der... Want na wat zoekwerk zie ik op wel meer plekken melding dat Redcoon super is in prijs en service vóór je koopt. Maar de aftersales en service na de koop gaat wel vaker goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kazz1980 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:00:
ja... maar je blijft zitten met bewijslast. Ik kan onmogelijk aantonen dat ik de kaart er in heb laten zitten... Dus juridisch ben je dan so wie so al klaar.
...
Dat met het bewijzen klopt natuurlijk zoals ook al herhaaldelijk is aangegeven in het topic, maar het gaat er uiteindelijk om dat bepaalde zaken aannemelijk gemaakt worden, als het echt om bewijzen gaat is bijna niets in het maatschappelijk verkeer echt te bewijzen. Vziw is strafrecht wat betreft eisen mbt bewijs bijvoorbeeld een stuk strenger dan burgerlijk recht. Maar alleen een ter zake kundige jurist kan denk ik goed inschatten hoe het in dit specifieke geval ligt vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 02-02-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
begintmeta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:06:
[...]
. Maar alleen een ter zake kundige jurist kan denk ik goed inschatten hoe het in dit specifieke geval ligt vermoed ik.
Klopt... en hoe dan ook is dit zinloos... een rechtzaak is duur, en dat is per definitie de moeite niet als het om tientjeswerk gaat. Helaas.

Hier is echt maar 1 ding mee te doen... Als ze hier verder niks mee doen is het simpelweg een zéér klant onvriendelijk bedrijf en zal ik er dus nooit weer iets kopen en zal ik een ieder ook absoluut afraden iets bij Redcoon te kopen. Als de module alsnog boven water mocht komen, of ik krijg een nieuwe van ze... (moet er ook wel vanaf kunnen... heb alles bij mekaar voor dik 1000 euro bij ze besteed!) dan zie ik dat toch als een goed stukje service en zal ik dáár zeker melding van gaan maken (ook hier trouwens).

[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 02-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juridisch..

Kerktoren begraven met een klepel en vervolgens met de klok de put gedempt?

http://www.wetboek-online...Wetboek%20Boek%207/7.html
1 Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2 De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3 Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1-2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4 Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.
Er is sprake van een ongelukje hier, niet van een truc om iemand iets te laten kopen. Als je op deze wijze iets binnenkrijgt, dan is het geenzins je eigendom. Sterker nog, er mag van de ontvanger verwacht worden dat ze er zorgvuldig mee omgaan binnen het redelijke. Andersom is het uiteraard ook niet redelijk de ontvanger voor bijvoorbeeld retourkosten op te laten draaien.

Het is begrijpelijk dat de winkel stelt dat ze weinig aansprakelijkheid accepteren mocht er bij verzending iets misgegaan zijn of er door een ongelukje iets is gebeurd. Wel mag verwacht worden dat ze je kunnen bevestigen of ze het hebben binnengehad, of waar het anders zou kunnen zijn.

Om een voorbeeld van een foutje te geven uit recent nieuws: man verliest envelop na pinnen. Vrouw raapt het op en levert niet in. Staat nu met d'r bakkes op internet daarvoor. Het was haar eigendom niet, net als jouw module niet het eigendom van de winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:43:
[...]

Het is begrijpelijk dat de winkel stelt dat ze weinig aansprakelijkheid accepteren mocht er bij verzending iets misgegaan zijn of er door een ongelukje iets is gebeurd. Wel mag verwacht worden dat ze je kunnen bevestigen of ze het hebben binnengehad, of waar het anders zou kunnen zijn.

Om een voorbeeld van een foutje te geven uit recent nieuws: man verliest envelop na pinnen. Vrouw raapt het op en levert niet in. Staat nu met d'r bakkes op internet daarvoor. Het was haar eigendom niet, net als jouw module niet het eigendom van de winkel is.
Thx!
Maar zij zeggen dus dat ze het niet ontvangen hebben... Dan houdt het eigenlijk meteen op. Ik kan niet anders aantonen. Maar weet uiteraard wel 100% zeker dat de module er nog in zat...

Nu ja - ik wacht eerst op een reactie vanuit hun. Als dat negatief uitpakt ga ik het er zeer zeker niet bij laten zitten en zal ik eventueel ook dit verhaal er eens bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:43:
Kerktoren begraven met een klepel en vervolgens met de klok de put gedempt?

http://www.wetboek-online...Wetboek%20Boek%207/7.html
ah, mooie link.. nja, voornamelijk ongenuanceerd van mijn kant, maar t komt dr wel op neer dat als je "perongeluk" geld overmaakt of iets opstuurt naar de verkeerde, dat je shit-outta-luck bent als die persoon niet aardig genoeg is om t ff terug te sturen. tenzei t echt n bedrag is van vele duizenden euro's, dan zou je dr nog n civiele zaak van kunnen maken en wellicht je ding/geld terug krijgen, maar dat is in dit topic zeker niet t geval. (~€70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 08:12
Even vlug het topic gelezen. Misschien praat ik straks iemand na, excuus daar voor.

Je kan het reparatie-rapport opvragen.
Daar staat vaak een lijst op van de ontvangen producten. Misschien staat de moduel daar op.

Heb je iets van een formulier waar op staat dat jij de tv met module naar reparatie verzonden hebt?

Heb je een verzendbewijs, van het pakket, met het gewicht van het pakket?
Als het gewicht hoger ligt dan de standaard heb je nog iets om mee aan te tonen dat er meer in de verpakking zat. (Ik neem aan dat jij het toestel in originele doos met alle boekjes, afstandsbediening enz. op de post heb gedaan.)

Heb jij de tv direct naar de reparateur verzonden of naar de webshop?
Als het via de webshop ging kan je hun natuurlijk verantwoordelijk stellen.

Als de webshop de tv voor jou naar reparatie heeft verzonden moeten zij maar lekker aantonen dat die module er niet bij zat.
Zelf werk ik bij de service van een winkel en daar moeten wij alles noteren wat naar reparatie gaat.
Soms staat er dan niet op dat er een klepje, accu, wat-dan-ook naar reparatie is gegaan. Als dat niet terug komt van reparatie kunnen wij niets anders doen dan het vervangen/een nieuwe kopen voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
CyberFly schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:46:
Even vlug het topic gelezen. Misschien praat ik straks iemand na, excuus daar voor.

Je kan het reparatie-rapport opvragen.
Daar staat vaak een lijst op van de ontvangen producten. Misschien staat de moduel daar op.

Heb je iets van een formulier waar op staat dat jij de tv met module naar reparatie verzonden hebt?

Heb je een verzendbewijs, van het pakket, met het gewicht van het pakket?
Als het gewicht hoger ligt dan de standaard heb je nog iets om mee aan te tonen dat er meer in de verpakking zat. (Ik neem aan dat jij het toestel in originele doos met alle boekjes, afstandsbediening enz. op de post heb gedaan.)

Heb jij de tv direct naar de reparateur verzonden of naar de webshop?
Als het via de webshop ging kan je hun natuurlijk verantwoordelijk stellen.

Als de webshop de tv voor jou naar reparatie heeft verzonden moeten zij maar lekker aantonen dat die module er niet bij zat.
Zelf werk ik bij de service van een winkel en daar moeten wij alles noteren wat naar reparatie gaat.
Soms staat er dan niet op dat er een klepje, accu, wat-dan-ook naar reparatie is gegaan. Als dat niet terug komt van reparatie kunnen wij niets anders doen dan het vervangen/een nieuwe kopen voor de klant.
Als dat klepje of accu bij het product hoort heb je een punt.
Webshop kan moeilijk aantonen dat een module die er niet bij zat er niet bij zat hé ...

't Is sneu voor de TS maar hij heeft geen bewijs en in ons rechtsysteem moet de klager nog altijd aantonen dat de aangeklaagde in fout is, en niet omgekeerd zoals jij insinueert.

Dat het niet netjes is en dat de winkel een klant kwijt is, is een ander punt.
Maar ja, als bijvoorbeeld de vervoerder van TS naar winkel het kaartje inpikt dan houdt het al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Inderdaad valt er niks te bewijzen. Ook niet met gewicht trouwens... het gaat om een 51"plasma... het gewicht van zo'n kaartje valt daarbij in het niets!
De TV is door PostNL opgehaald op verzoek van Redcoon. Ik weet niet of zij het vervolgens bij Redcoon afleveren of bij een reparatie service.

Het gaat mij echter niet eens zo zeer (meer) om juridisch en aantonen etcetera... Het gaat mij er meer om dat ik dik 1000 euro uitgegeven heb... dat ik een kapotte TV gekregen heb en die terug heb moeten sturen (inmiddels weet ik dat Samsung in een dergelijk geval ook een monteur aan huis kan laten komen - maar daar hebben ze bij Redcoon dan weer nooit van gehoord!), dat ik dus 2 weken geen TV gehad heb en 2 dagen vrij heb moeten houden voor een postbode. En dat wanneer ik dan een foutje maak zij daar vervolgens dusdanig slordig mee omgaan dat ik die module kwijt zou zijn... Heb inmiddels meerdere mensen gesproken (waaronder in dit topic) die gewerkt hebben bij een reparatie service of webwinkel en overal blijken er vaste procedures te zijn rondom dit soort per ongeluk mee gezonden zaken die er voor zorgen dat de klant deze altijd terug krijgt!

Dus inderdaad gaat het hier om de vraag of ik klant blijf bij Redcoon. En gezien de reacties van anderen op deze winkel zou dat nog wel eens voor veel meer mensen kunnen gelden... Want als ze hierin niets betekenen vind ik dat toch wel dusdanig klant onvriendelijk dat ik daar toch wel her en der melding van ga maken!

[ Voor 0% gewijzigd door kazz1980 op 03-02-2012 21:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nou laatste nieuws...
Redcoon is de module en kaart echt kwijt en weigert ook maar iets aan compensatie te doen! Besteed je dik 1000 euro, maken zij allerlei fouten (kapotte TV op sturen, niet bekend met garantie-regeling van Samsung - die hadden nl. een monteur aan huis gestuurd!, en dus die module kwijtraken)... EN no way dat ze even die twee tientjes willen uitgeven om mij gewoon een vervangende module te sturen.

Schande! Voor mij NOOIT meer Redcoon! :( En als het niet zo'n gedoe was zou ik al het bestelde retour sturen met verzoek om geld terug... Bah. Wat een rotbedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazz1980 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:59:
Nou laatste nieuws...
Redcoon is de module en kaart echt kwijt en weigert ook maar iets aan compensatie te doen! Besteed je dik 1000 euro, maken zij allerlei fouten (kapotte TV op sturen, niet bekend met garantie-regeling van Samsung - die hadden nl. een monteur aan huis gestuurd!, en dus die module kwijtraken)... EN no way dat ze even die twee tientjes willen uitgeven om mij gewoon een vervangende module te sturen.

Schande! Voor mij NOOIT meer Redcoon! :( En als het niet zo'n gedoe was zou ik al het bestelde retour sturen met verzoek om geld terug... Bah. Wat een rotbedrijf!
Je bent wel van super positief naar volledig pissend gegaan over iets wat eigenlijk je eigen schuld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 20:58
@tonks: Ja, maar ook door hoe Redcoon ermee omgaat. Ik ben het an sich wel mee eens dat dit zeker niet netjes is afgehandeld door Redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:05:
[...]

Je bent wel van super positief naar volledig pissend gegaan over iets wat eigenlijk je eigen schuld is..
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen...
Als er verder niks mis gegaan was, dan had ik het nog altijd zeer slordig gevonden wanneer Redcoon de module kwijt geraakt was, maar verder niet. Er zijn echter veel meer dingen niet goed gegaan. Had ik in 1e instantie geen defecte TV ontvangen - had ik de module ook niet per ongeluk opgestuurd. Had Redcoon geweten van de garantie regeling bij Samsung dan had ik de TV niet op hoeven sturen en was ik wederom de module niet kwijt geweest. Dit soort fouten PLUS het feit dat het weliswaar mijn fout is dat ik de module vergeten ben maar dat het desondanks zéér slordig is dat ze die bij Redcoon vervolgens kwijtraken maken dat ik inderdaad behoorlijk pissed ben. En als ze dan ook nog moeilijk gaan doen om een goedmakertje van max. 2 tientjes terwijl ik dik 1000 euro bij ze besteed heb, dan ben ik er klaar mee. Lijkt me logisch.

edit:
En dan heb ik het nog niet over andere kleine minpuntjes, zoals het feit dat je 5 keer contact op moet nemen gedurende twee weken om er achter te komen dat ze die module kwijt zijn en dat er tussentijds ook nog eens de onjuiste toezegging gedaan is dat ik hem terug zou krijgen... Maakt dat ik dus nu zonder TV zit - omdat ik uiteraard geen nieuwe module ga bestellen zo lang ik nog hoop de oude terug te krijgen! Of dat het omwisselen van de defecte TV voor een nieuw exemplaar 2 weken moet duren (eerst oude terug, dan pas nieuwe op de post).

[ Voor 42% gewijzigd door kazz1980 op 04-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dubbeltje, eerste rang.

Als je de shopreviews ziet mbt aftersales weet je al dat je daar niets moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:48

SaN

Dat je dik €1000 besteed zegt ook vrij weinig aangezien de marges op tv's nogal laag liggen voor de detail handel. Zeker voor een Redcoon die met alles zowat de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Wolly schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:21:
Dubbeltje, eerste rang.

Als je de shopreviews ziet mbt aftersales weet je al dat je daar niets moet kopen.
Ja... dat weet ik nu dus ook!
Kan je niet anders dan gelijk geven.... Voor een paar tientjes minder heb ik nu veel gedoe, veel frustratie én ben dus uiteindelijk niet eens goedkoper uit. Achteraf gezien inderdaad een domme zet (en dat is dan weer een wijze les).

[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 04-02-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 15:48
Ik lag me helemaal slap! Jij maakt een fout en wil daarvoor compensatie.

Redcoon kan het niet helpen dat jij een defecte tv in dichte doos krijgt. dat ze telefonisch slecht bereikbaar zijn staat in verband met lagere prijzen. Iets met minder personeel/overhead.

Jij had zelf even kunnen uitzoeken hoe het zit met de garantie en service aan huis van samsung. Staat allemaal op de site van samsung.

Dat de module is ontvreemd bij het techcenter van samsung, is niet te wijten aan Redcoon.

In plaats van huilie huilie te doen en kinderachtig om een compensatie te vragen, zou je eerst even naar je eigen aandeel in deze situatie moeten kijken. M.a.w sla jezelf voor je kop, neem dit verlie als een vent en zie het als leergeld, 50 euro is al deze drama niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Ik denk dat Redcoon TNT/PostNL opdracht heeft gegeven de televisie op te halen en af te gooien bij een Samsung reparatiecentrum. Je kunt je beter richten op het reparatiecentrum dan op Redcoon.

Je zou evt. kunnen vragen of je zelf even contact op mag nemen met het bedrijf waar de televisie naartoe is gegaan.

Maar je zou het ook kunnen zien als leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

kazz1980 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:29:
[...]

Dan heb je het niet helemaal goed begrepen...
Als er verder niks mis gegaan was, dan had ik het nog altijd zeer slordig gevonden wanneer Redcoon de module kwijt geraakt was, maar verder niet. Er zijn echter veel meer dingen niet goed gegaan. Had ik in 1e instantie geen defecte TV ontvangen - had ik de module ook niet per ongeluk opgestuurd. Had Redcoon geweten van de garantie regeling bij Samsung dan had ik de TV niet op hoeven sturen en was ik wederom de module niet kwijt geweest. Dit soort fouten PLUS het feit dat het weliswaar mijn fout is dat ik de module vergeten ben maar dat het desondanks zéér slordig is dat ze die bij Redcoon vervolgens kwijtraken maken dat ik inderdaad behoorlijk pissed ben. En als ze dan ook nog moeilijk gaan doen om een goedmakertje van max. 2 tientjes terwijl ik dik 1000 euro bij ze besteed heb, dan ben ik er klaar mee. Lijkt me logisch.
Maar Redcoon weet wel van de Samsung service, maar zoals verplicht heb je ook de keus om de reparatie door de verkoper te laten afhandelen. Het staat duidelijk op hun site (http://www.redcoon.nl/repairservice en http://www.redcoon.nl/repairservice-S ):
Mocht er onverhoopt iets mis gaan met je product, dan kun je in de meeste gevallen gebruikmaken van de handige ophaalservice van onze servicepartners. In het alfabetische overzicht onderaan deze pagina vind je hun contactgegevens.Als je via redcoon je product ter reparatie retour stuurt het mogelijk langer duurt voordat je het weer hebt dan wanneer je je reparatie rechtstreeks via een van onze servicepartners laat lopen.
LED/LCD/Plasma televisies en Witgoed
Neem contact op met Samsung via 0900 - 7267864 voor een servicebezoek aan huis óf vraag online een service bezoek aan.
Lijkt me raar om te klagen dat je op product moet wachten als je zelf de keuze maakt om de reparatie via Redcoon te laten lopen, de langere afhandelingstijd staat duidelijk op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Sebastiaan schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Maar Redcoon weet wel van de Samsung service, maar zoals verplicht heb je ook de keus om de reparatie door de verkoper te laten afhandelen. Het staat duidelijk op hun site (http://www.redcoon.nl/repairservice en http://www.redcoon.nl/repairservice-S ):

Lijkt me raar om te klagen dat je op product moet wachten als je zelf de keuze maakt om de reparatie via Redcoon te laten lopen, de langere afhandelingstijd staat duidelijk op de site.
Lijkt me raar dat dit op hun site staat, maar dat de medewerkers zelf er nog nooit van gehoord hebben en deze optie dus ook niet aanbieden wanneer je een defect hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Lumics schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:58:
Ik lag me helemaal slap! Jij maakt een fout en wil daarvoor compensatie.

Redcoon kan het niet helpen dat jij een defecte tv in dichte doos krijgt. dat ze telefonisch slecht bereikbaar zijn staat in verband met lagere prijzen. Iets met minder personeel/overhead.

Jij had zelf even kunnen uitzoeken hoe het zit met de garantie en service aan huis van samsung. Staat allemaal op de site van samsung.

Dat de module is ontvreemd bij het techcenter van samsung, is niet te wijten aan Redcoon.

In plaats van huilie huilie te doen en kinderachtig om een compensatie te vragen, zou je eerst even naar je eigen aandeel in deze situatie moeten kijken. M.a.w sla jezelf voor je kop, neem dit verlie als een vent en zie het als leergeld, 50 euro is al deze drama niet waard.
Ja..., voor de kop slaan heb ik uiteraard al gedaan. Maar nogmaals... het gaat mij om de opeenvolging van fouten. En een defecte TV krijgen hoort niet. Een winkel hoort dit te controleren voor ze het verzenden en Redcoon geeft ook aan dat ze dit altijd doen. Maar ze zijn dat dus óf vergeten, óf het is niet goed gedaan. Op een dergelijk dure aankoop vind ik dat niet juist.
En producten van klanten kwijtraken is ook niet juist! Tuurlijk is het mijn schuld dat ik die module er in heb laten zitten... Maar ben er stellig van overtuigd dat ik die bij iedere andere fatsoenlijke webwinkel wél gewoon terug gekregen had! Vervelend ook is dat het mij door Redcoon ook wel toegezegd is dat ik de module terug zou krijgen. Dus daarom heb ik ook niet een nieuwe besteld. Maar toen de TV eenmaal retour was en de module er niet bij zat krijg je dan ineens weer te horen dat ze dat niet kunnen garanderen en gaan ze het uitzoeken (2 weken nádat ik voor het eerst melding gemaakt had van het feit dat ik die module per abuis opgestuurd had!).

Dus ik zie gewoon een groot aantal zaken die onjuist of ten minste slordig zijn. En dan vind ik dat ze best even wat harder mogen lopen voor een goede klant. Maar dat zit er dus niet in. (p.s. het is trouwens helaas niet 50 euro... die goedkopere module is niet geschikt voor Samsung, maar dat terzijde!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazz1980 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:38:

Ja..., voor de kop slaan heb ik uiteraard al gedaan. Maar nogmaals... het gaat mij om de opeenvolging van fouten. En een defecte TV krijgen hoort niet. Een winkel hoort dit te controleren voor ze het verzenden en Redcoon geeft ook aan dat ze dit altijd doen. Maar ze zijn dat dus óf vergeten, óf het is niet goed gedaan. Op een dergelijk dure aankoop vind ik dat niet juist.
Van welke planeet kom jij? Jij verwacht van iedere winkel dat men controleert of een product werkend het pand verlaat? Ik durf te wedden dat jij dan een topic zou openen dat je een open doos hebt ontvangen. Een winkel controleert niet of producten werkend de deur uit gaan. Men pakt het product uit het magazijn, plakt er een postzegel op en weg met dat ding. Hetzelfde (minus de postzegel) geldt voor normale winkels.
En producten van klanten kwijtraken is ook niet juist! Tuurlijk is het mijn schuld dat ik die module er in heb laten zitten... Maar ben er stellig van overtuigd dat ik die bij iedere andere fatsoenlijke webwinkel wél gewoon terug gekregen had! Vervelend ook is dat het mij door Redcoon ook wel toegezegd is dat ik de module terug zou krijgen. Dus daarom heb ik ook niet een nieuwe besteld. Maar toen de TV eenmaal retour was en de module er niet bij zat krijg je dan ineens weer te horen dat ze dat niet kunnen garanderen en gaan ze het uitzoeken (2 weken nádat ik voor het eerst melding gemaakt had van het feit dat ik die module per abuis opgestuurd had!).
Redcoon heeft zeer waarschijnlijk een inspanning geleverd om je module boven water te krijgen. Meer kun je van hen niet verwachten. Je bent overduidelijk niet bekend met de RMA processen/procedures bij grote (online) winkels, maar je tv gaat over heel veel schijven. Als er een inventarisatie wordt gedaan van meegeleverde accessoires dan zou het mij verbazen als men naar modules kijkt. Hetzelfde reparatiecentrum ontvangt zeer waarschijnlijk ook fohns en blenders en ik neem aan dat de medewerkers waarschijnlijk niet eens van die modules op de hoogte zijn. Jouw kaart kan overal zijn kwijtgeraakt en dat hoeft zeker niet perse kwade wil te zijn.
Dus ik zie gewoon een groot aantal zaken die onjuist of ten minste slordig zijn. En dan vind ik dat ze best even wat harder mogen lopen voor een goede klant. Maar dat zit er dus niet in. (p.s. het is trouwens helaas niet 50 euro... die goedkopere module is niet geschikt voor Samsung, maar dat terzijde!).
De wereld op zijn kop. Jij bestelt voor een klein prijsverschil een product bij een webwinkel die regelmatig de goedkoopste leverancier in de PW is en je verlangt maximale service. Voor niets gaat de zon op. Dat betekent overigens niet dat een offline winkel die de tv 50 euro duurder verkoopt betere service had geleverd (men heeft immers de fysieke kosten van een showroom), maar je had tenminste een direct aanspreekpunt gehad. De stelling dat je een goede klant bent vind ik overigens niet onderbouwd. Je bent een klant. Ja 1000 euro is voor mij ook veel geld, maar als daarop 5% wordt verdiend (en daaruit moet men momenteel al je verzendkosten betalen) dan kan ik moeilijk zeggen dat jouw aankoop heel veel zoden aan de dijk zet. Je bent een van de vele klanten (voor dat bedrag bij iedere winkel overigens).

Bottom line: jouw fout, heel vervelend, maar moeilijk op een ander af te schuiven. Zie het als leergeld, stop met klagen en enjoy je gerepareerde tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:26:
[...]

Van welke planeet kom jij? Jij verwacht van iedere winkel dat men controleert of een product werkend het pand verlaat? Ik durf te wedden dat jij dan een topic zou openen dat je een open doos hebt ontvangen. Een winkel controleert niet of producten werkend de deur uit gaan. Men pakt het product uit het magazijn, plakt er een postzegel op en weg met dat ding. Hetzelfde (minus de postzegel) geldt voor normale winkels.
Ik héb een open doos ontvangen (wel weer netjes dicht geplakt uiteraard). De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat ze de TV gecontroleerd hebben. Enkel niet goed dus.
Redcoon heeft zeer waarschijnlijk een inspanning geleverd om je module boven water te krijgen.
Absoluut. Alleen pas 2 weken nadat ik het gemeld had. Inmiddels was de module weg. En ook is er eerder onterecht een toezegging gedaan dat het in orde zou komen...
Meer kun je van hen niet verwachten. Je bent overduidelijk niet bekend met de RMA processen/procedures bij grote (online) winkels, maar je tv gaat over heel veel schijven.
Zie ook reacties in dit topic. De meeste webwinkels hebben procedures voor dit soort per ongeluk meegezonden producten en zorgen dat deze terug gaan naar de klant (eventueel wel op kosten van de klant, maar dat lijkt me ook wel logisch).
De wereld op zijn kop. Jij bestelt voor een klein prijsverschil een product bij een webwinkel die regelmatig de goedkoopste leverancier in de PW is en je verlangt maximale service.
Misschien heb ik dan tot op heden altijd mazzel gehad. Bestel vaak bij de goedkoopste winkels (enkel niet eerder zoiets duurs) en toch altijd perfecte service. Bv. een keer een DVD gekocht die een dag later door de kinderen doormidden gebroken werd. Kreeg van de webwinkel een nieuw exemplaar voor inkoopprijs. Dan scoor je als webwinkel bij mij punten en kom ik een volgende keer absoluut terug... zelfs als ze dán een keer ietsjes duurder mochten zijn dan elders.
Bottom line: jouw fout, heel vervelend, maar moeilijk op een ander af te schuiven. Zie het als leergeld, stop met klagen en enjoy je gerepareerde tv :)
Ik ben er al lang klaar mee... Ik vind de manier waarop de zaken afgehandeld zijn nog altijd niet netjes... maar life goes on... Inmiddels een nieuwe module besteld (75 euro :( ). Hopelijk snel binnen zodat ik eindelijk TV kan kijken op het nieuwe scherm! Want geen TV kunnen kijken is best wel irritant 8) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36
Het valt me bij TS op dat het precies zo moet gaan zoals hij denkt dat het is, je weet helaas niet wat er precies mis is gegaan. Redcoon is geen kleintje en ik vermoed dat de afdelingen moeilijk met elkaar in contact kunnen komen (dat is bij mij op het werk ook), niet dat het contact moeilijk is te krijgen, maar je weet niet wie je precies nodig hebt voor bepaalde dingen. Je meld bij de klantenservice dat je iets mist, de klantenservice vraagt dit bij de supervisor van de afdeling transploft (eh transport), die weet natuurlijk van niets want ze hebben daar zoveel wat er per dag binnenkomt en uit gaat. Deze geeft dit door aan de supervisor van de afdeling die de RMA afhandelt, als je geluk hebt dan komt het binnen 2 a 3 dagen bij RMA aan want het is erg druk, dan kijken ze of er ergens iets is overgebleven, helaas er ligt niets in de bak, meld maar dat die niet is gevonden, ondertussen hebben ze de tv al lang doorgestuurd naar de fabrikant. Dit is een mogelijkheid, je weet immers nooit wat een winkel precies allemaal doet, je kunt aannames doen maar die kunnen helemaal verkeerd zijn.

Maar waarom zou een winkel in vredesnaam een tv testen, dat doet geen enkele winkel, het kost veel teveel tijd. De reden waarom de verpakking open was dat was waarschijnlijk omdat deze van een andere klant af kwam die de tv had geretourneerd en gewoon gebruik had gemaakt van de wet om een product binnen 7 dagen terug te sturen en het geld terug te krijgen (en dus verzuimd te melden dat de tv defect is). Ik vind dat veel aannemelijker dan dat de winkel de tv gaat testen. Een klant kan gewoon binnen 7 dagen een product via internet gekocht terug sturen en dan dient de winkel het geld terug te storten, hier hoeft geen specifieke reden voor te zijn. De winkel gaat er dan vanuit dat de tv gewoon goed is en verkoopt die dus weer (je kunt immers niet verwachten dat de winkel die tv even als verlies neemt door hem niet meer te verkopen). Redcoon krijgt waarschijnlijk heel veel producten op die manier binnen en die worden gewoon weer verkocht als zijnde nieuw.

Ik heb het idee dat TS niet bekend is met hoe lastig het in een groot bedrijf kan zijn om iets geregeld te krijgen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik geef grif toe dat ik in eerste instantie wat gereageerd heb uit emotie... En moet het 1 en ander toch wat meer relativeren. En ik heb het al eerder gemeld, en zal dat hier nogmaals doen... Redcoon heeft zeer zeker wel de best gedaan. Medewerkers zijn doorgaans goed bereikbaar en so wie so altijd vriendelijk!

Maar het blijft een feit dat er slordigheden zijn rond deze bestelling. In reactie op een review die ik geplaatst heb heeft Redcoon dit zelf nu ook aangegeven. Dus wat dat betreft ben ik ook weer niet helemaal achterlijk hoor! 8)7
Ze hadden wel degelijk mij de keuze moeten geven om de TV retour te sturen óf om contact op te nemen met Samsung. En ook hadden ze geen toezegging mogen doen dat het wel goed zou komen met die module.

In de reactie die ik nu van Redcoon heb geven ze aan dat het laten zitten van de module de beste kan overkomen (klinkt al heel anders dan hun vorige reactie: "Ja, dat is je eigen verantwoordelijkheid!"). En ze gaan even overleggen wat ze daarin kunnen betekenen. Dát is de reactie die ik in 1e instantie graag gehad zou hebben. Ben benieuwd wat er verder uitkomt... Ben in ieder geval nu al weer een stuk positiever over Redcoon, en dat mag hier ook gemeld worden.

Pagina: 1