[Win7] Remote desktop naar dual monitor*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Situatie:
Vaste PC: dual monitor opstelling, met 1 monitor windows 7 desktop en op 2e monitor XBMC

Vraag 1:
Nu wil ik met mijn laptop een remote desktop verbinding aanleggen richting deze vaste PC, echter zodra ik dat doe wordt mijn 2e monitor en dus mijn XBMC leeg.
Ik wil een verbinding kunnen maken naar mijn windows 7 desktop, maar wel dat de 2e monitor gewoon actief blijft.

Ik heb ook teamviewer geprobeerd, die kan dat op zich wel, maar is een stuk trager en het nadeel daarvan is dat ik niet kan werken op volledige resolutie van mijn laptop.

Vraag 2:
Eigenlijk wil ik alleen met mijn laptop verbinding maken met mijn windows 7 desktop op de vaste pc, en de XBMC draait op de TV. Is het mogelijk om de computer te laten denken dat er een fysieke monitor 1 aanhangt. Nu hangt er wel echt een monitor aan, deze gebruik ik echter niet voor die PC en zou die monitor goed kunnen gebruiken voor een ander project + de ruimte bij die PC is beperkt.

Hoop dat iemand oplossingen heeft voor dit probleem. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
snifrrr schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:23:
Situatie:
Vaste PC: dual monitor opstelling, met 1 monitor windows 7 desktop en op 2e monitor XBMC

Vraag 1:
Nu wil ik met mijn laptop een remote desktop verbinding aanleggen richting deze vaste PC, echter zodra ik dat doe wordt mijn 2e monitor en dus mijn XBMC leeg.
Ik wil een verbinding kunnen maken naar mijn windows 7 desktop, maar wel dat de 2e monitor gewoon actief blijft.
Nee dat gaat niet lukken met de standaard windows remote desktop. Je zou windows kunnen aanpassen dat je twee sessies tegelijk kan starten (al dan niet onder dezelfde username). Dan neem je via remote desktop dus niet de active sessie over (met xbmx) maar start je een nieuwe
Ik heb ook teamviewer geprobeerd, die kan dat op zich wel, maar is een stuk trager en het nadeel daarvan is dat ik niet kan werken op volledige resolutie van mijn laptop.

Vraag 2:
Eigenlijk wil ik alleen met mijn laptop verbinding maken met mijn windows 7 desktop op de vaste pc, en de XBMC draait op de TV. Is het mogelijk om de computer te laten denken dat er een fysieke monitor 1 aanhangt. Nu hangt er wel echt een monitor aan, deze gebruik ik echter niet voor die PC en zou die monitor goed kunnen gebruiken voor een ander project + de ruimte bij die PC is beperkt.

Hoop dat iemand oplossingen heeft voor dit probleem. Alvast bedankt.
Je wil dus de monitor van de pc op je laptop gebruiken? Stop de stekker in je laptop?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Bedankt voor het antwoord, maar niet waar ik op hoopte.

Vraag1 aanvulling:
het moet echt het overnemen zijn van de pc en eigenlijk van de hoofd monitor. Hierop wil ik namelijk werken en weten wat er open staat. Met een nieuwe remote desktop krijg ik een schone desktop en dat is niet wat ik zoek. Wil net als teamviewer de hoofdmonitor overnemen. Echter teamviewer kan niet in volledige resolutie worden weergegeven op mijn laptop, omdat die de resolutie van de hoofdpc aanhoudt.

Vraag 2 aanvulling:
nee wil niet de monitor op mijn laptop. Deze pc staat in een aparte ruimte waar nu een monitor op staat aangesloten om zo een hoofdmonitor en een 2e monitor te kunnen gebruiken op die pc. Op de hoofdmonitor staat de gewone windows desktop en het bureaublad is uitgebreid naar de 2e monitor waar xbmc op staat. Aangezien ik alleen maar op die desktop van die dekstop kijk met een remote verbinding staat die hoofdmonitor eigenlijk er voor niks, alleen om deze configuratie te bereiken. Zoek een tool dat het lijkt alsof er toch een actieve monitor is , zonder hem fysiek aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien heb je hier iets aan. In dat artikel word ook Splitview genoemd. Wat ik op hun site heb gelezen is dat zij wellicht de tool hebben die jij zoekt.
Succes!