Dvd brander niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 03:09
Ik heb sinds kort het probleem dat mn dvd brander niet meer op de juiste manier herkent wordt. Ik laatst wel wat met virtual drives zitten kloten, maar waar het probleem precies zit weet ik niet.

Even wat info is misschien wel handig:

- Het gaat om een DVD branden (dus geen blueray)
- Win7
- Branden in Nero werkt niet meer, ziet alleen image recorder.
- Bij verwisselbare opslagmedia zie ik: BD-ROM station D, CD-Station F en BD-ROM station G
- In het verleden prima kunnen branden
- Bij apparaatbeheer zie ik geen melding en worden deze stations weergegeven: DTSoftbusCd00 en ELBY CLONEDRIVE SCSI Cd-rom device.
- Deze beiden drives worden in Nero Info tool weergegeven. Deze geeft aan dat ze kunnen lezen maar niets schrijven.
- Lampje van mn dvd brand gewoon als ik een cd/dvd in doe, hoor m geluid maken maar leest uiteindelijk geen dvd's en cd meer en lampje gaat dan ook uit.

Ik moet ga ook even kijken wat de bios zegt. Zoals ik al eerder aangaf vermoed ik dat het iets met de virtual drives te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet....

EDIT: Weet niet zo goed waar ik precies moet kijken in de bios, maar heb nergens iets over de dvd brander kunnen terug vinden alleen bij 2nd Boot device staat ie: Nec DVD-RW ND.

[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 01-02-2012 10:13 ]

PSN: Mondaatje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op welke controller heb je 't ding aangesloten? Als dat op een externe controller is zul je uiteraard daar moeten kijken.
Kun je wel booten met het ding? Als dat het geval is dan kun je er vanuitgaan dat je drive zelf gewoon prima werkt, maar dat het inderdaad een softwareissue is.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

probeer dit tooltje eens, heeft mij ook geholpen toen de brander op mijn pc niet herkend werd.

http://www.royduineveld.nl/2009/05/cd-dvd-magic/

[ Voor 22% gewijzigd door racoon op 01-02-2012 10:21 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

Daniel36

Het oude liedje

klinkt goed, ga ik ff proberen op mijn pc tje dat al maanden niet kan branden.

• Monda
TERW_DAN schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:17:
Op welke controller heb je 't ding aangesloten? Als dat op een externe controller is zul je uiteraard daar moeten kijken.
Kun je wel booten met het ding? Als dat het geval is dan kun je er vanuitgaan dat je drive zelf gewoon prima werkt, maar dat het inderdaad een softwareissue is.
Booten lukt gewoon.
Ik weet even niet op welke controller ik mn brander heb aangesloten, is dat nog belangrijk om te weten nu er gewoon wordt geboot?
Ik heb de fix van hierboven gedraaid, maar na reboot is er niets veranderd...

Ik heb clonedvd en daemontools er even afgegooid. Nu staat er bij aparaatbeheer helemaal geen cd\dvd speler/brander meer...

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 01-02-2012 21:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, het is handig om te kijken of de drivers voor die controller o pde juiste manier zijn geïnstalleerd. Als dat niet het geval is dan zal de drive zelf ook nooit goed werken.

• Monda
TERW_DAN schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:47:
Nou, het is handig om te kijken of de drivers voor die controller o pde juiste manier zijn geïnstalleerd. Als dat niet het geval is dan zal de drive zelf ook nooit goed werken.
Sorry, ik schaam me dat ik het moet vragen, maar hoe check ik dit?
Ik heb net overigens de kast even open gemaakt en alle kabels gecheckt...

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 01-02-2012 22:22 ]

• Monda
Iemand die mij verder kan helpen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Monda schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:21:
[...]

Sorry, ik schaam me dat ik het moet vragen, maar hoe check ik dit?
Ik heb net overigens de kast even open gemaakt en alle kabels gecheckt...
Kijk eerst even op welke controller de optical is aangesloten.
Kijk dan of die en aanstaat in de bios, en of je hem terugvindt in je apparaatbeheer.

• Monda
TERW_DAN schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:04:
[...]

Kijk eerst even op welke controller de optical is aangesloten.
Kijk dan of die en aanstaat in de bios, en of je hem terugvindt in je apparaatbeheer.
Sorry dat ik dit moet vragen, maar hoe check ik op welke controller de optical is aangesloten?

Edit: Werkelijk geen idee hoe het komt maar plotseling is mijn dvd brander weer zichtbaar en functioneel....

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 08-02-2012 22:48 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

Daniel36

Het oude liedje

Daniel36 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:37:
klinkt goed, ga ik ff proberen op mijn pc tje dat al maanden niet kan branden.
Bam ! het werkt weer, door dat programmaatje of door ff opnieuw mediaplayer erop ?
In elk geval werkt het. :)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

Mooi dat het werkt.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Monda
Helaas was het van korte duur... Heb een dvd gebrand en na een paar keer pc aan/uit, is mn dvd brander weer verwdenen... :(
Maar om maar weer verder te gaan waar ik gebleven was:
Hoe check ik op welke controller de optical is aangesloten?

[ Voor 32% gewijzigd door Monda op 15-02-2012 13:49 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Monda schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:20:
Hoe check ik op welke controller de optical is aangesloten?
Kijk waar je de kabel op hebt ingeprikt.

• Monda
TERW_DAN schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:09:
[...]

Oke ja dat dacht ik wel. had dit ook al gecheckt, maar zag niet echt lettertjes op mn moederbord bij deze controller. Misschien nog eens goed kijken.

Misschien is het toeval maar sinds mn dvd brander herkent werd, had ik geen BSOD's meer en nu weer zeer regelmatig, op willekeurige momenten. Misschien niets mee te maken, maar denk noem het toch maar...

Verwijderd

Het kan met je DVD letters te maken hebben. Misschien dat twee keer zelfde drive letter wordt toegevoegd en dat daardoor hij niet herkend word! check dat ff voor zekerheid.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Anders toch proberen met een andere SATA-kabel. Hier had ik namelijk laatst ook BSODs op een systeem en uiteindelijk bleek de DVD-brander ook defect te zijn. Deze verwisseld voor een andere en al het euvel was verholpen. Soms kan dus ook iets gewoonweg stukgaan :).

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 02:07:
Het kan met je DVD letters te maken hebben. Misschien dat twee keer zelfde drive letter wordt toegevoegd en dat daardoor hij niet herkend word! check dat ff voor zekerheid.
Oke kan ik dit checken bij schijfbeheer? Of gewoon door mn hd een andere letter te geven?
Heb geprobeerd via beheer een andere letter toe te wijzen aan mn 2e HD, maar ook na reboot geen dvdbrander...

[ Voor 12% gewijzigd door Monda op 16-02-2012 11:58 ]

• Monda
TERW_DAN schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:09:
[...]

Ik heb nog even gekeken, maar heb volgens mij maar 1 aansluiting (ide). Hier staat bij: pri eide voor zover ik het goed kan zien...

• Monda
Na format is alles weer hoe het hoort te zijn, maar wat het probleem veroorzaakte is mij niet duidelijk...

Pagina: 1