Ik overweeg om mijn ruitenwissers te vervangen (rubber + houder).
Ik rijd in een Toyota Avensis Wagon ( serie van 1997 - 2003 ).
Als ik zoek op internet zie ik de volgende maten voor de twee wissers voor de voorruit :
- Linksvoor (bestuurder) : 530 mm
- Rechtsvoor (bijrijder) : 450 mm
In het handboek lukt het me niet om informatie te vinden over de maten van de ruitenwissers.
Ik heb de maten van mijn huidige ruitenwissers vanochtend nagemeten :
- Linksvoor (bestuurder) : 510 mm
- Rechtsvoor (bijrijder) : 460 mm
- Achterruit : 340 mm
Vraag 1 : Kan je spelen met de lengte van de ruitenwissers en zo ja waar moet je dan rekening mee houden?
Vraag 2 : Welke maten horen bij mijn auto voor de twee ruitenwissers op de voorruit en de enkele ruitenwisser op de achterruit?
Ik rijd in een Toyota Avensis Wagon ( serie van 1997 - 2003 ).
Als ik zoek op internet zie ik de volgende maten voor de twee wissers voor de voorruit :
- Linksvoor (bestuurder) : 530 mm
- Rechtsvoor (bijrijder) : 450 mm
In het handboek lukt het me niet om informatie te vinden over de maten van de ruitenwissers.
Ik heb de maten van mijn huidige ruitenwissers vanochtend nagemeten :
- Linksvoor (bestuurder) : 510 mm
- Rechtsvoor (bijrijder) : 460 mm
- Achterruit : 340 mm
Vraag 1 : Kan je spelen met de lengte van de ruitenwissers en zo ja waar moet je dan rekening mee houden?
Vraag 2 : Welke maten horen bij mijn auto voor de twee ruitenwissers op de voorruit en de enkele ruitenwisser op de achterruit?
Wat bedoel je met 'geluer'? De Halfords is inderdaad makkelijk, maar misschien te makkelijk en geen antwoord op mijn vragen. Ook zie ik op internet dat Halfords (naar mijn idee) te duur is.Edmin schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:49:
Als je bij de Halfords bent, pak je met behulp van een gidsje zo de juiste maat uit het rek. Is dat niet veel makkelijker dan dat geluer met meetlinten?
[ Voor 22% gewijzigd door One_Gandalf op 01-02-2012 08:54 ]