Toon posts:

Verbinding draadloos netwerk niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal :)

Ik heb iets heel vreemds op de laptop van een vriendin.
De wifi van haar laptop deed het niet. Ik heb deze uitgeschakeld in apparaatbeheer en een draadloze wifi ontvanger van Medion erin gedaan (Realtek). Software geïnstalleerd en alles deed het.

Nu heeft "iemand" "iets" gedaan op de laptop en nu zie ik in apparaatbeheer de draadloze wifi van de laptop zelf niet meer en de netwerkverbinding wordt niet opgeslagen.

Je kunt gewoon verbinding maken met het netwerk, beveilingssleutel invoeren en voila, verbinding. Zodra de laptop opnieuw is opgestart is de verbinding weer weg. Via de software van Realtek geprobeerd en via netwerkverbindingen in Vista, maar hij is gewoon weer verdwenen.

Nu had zij ook iets raars, een Bios error bij het opstarten. CMOS Checksum Bad Press F2 to Run SETUP. Na het indrukken van F1 geeft hij deze foutmelding niet meer. Dit zou overigens niet de batterij op het MB kunnen zijn, de datum en tijd blijven goed staan.

Het is een Asus laptop met Windows Vista Home Premium, KPN internet (Experia box), Medion wifi ontvanger (Realtek).

Wie heeft een idee?

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 07:00
Als de Bios meldingen geeft, is het een goed idee om de bios firmware te upgraden. Download deze van de website van de fabrikant. Tegenwoordig is dit al mogelijk vanaf een Windows installatie. Laat me weten wat her resultaat hiervan is.

Verwijderd

Topicstarter
Is sowieso een goed idee. Maar in dit geval is eigenlijk de wifi verbinding m'n grootste bron van ergernis. De BIOS foutmelding doet al veel langer voor. Wifi verbinding was opgeslagen en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid opgeslagen.

Kan dit aan elkaar gerelateerd zijn? Enige verband wat ik kan verzinnen is dat het mobo op sterven na dood is.

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Wat ik zou doen (als de wifi ontvanger in de laptop niet defect is):

Alle software van andere adaptors/wifi programma's er af gooien.

Via de normale wifi zender in de laptop verbinding maken vind ik altijd het prettigste.
Gooi alle eerdere netwerken uit het overzicht en voeg daarna de verbinding opnieuw toe. Deze is te vinden onder de draadloze netwerkadapter.

Let op dat vaak bij laptop's je de wifi adaptor ook hardwarematig kan in en uitschakelen doormiddel van een knop. Hij moet zowel op de laptop als softwarematig aan staan.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Software van de USB wifi zender verwijderd en ook de wifi zender zelf.
De "vaste" wifi zender is nu niet meer zichtbaar ook niet onder apparaatbeheer. Voorheen was deze wel zichtbaar, maar uitgeschakeld. Dat klopt want dat had ik zelf gedaan.

Enige wat er nu nog in staat onder netwerkadapters is de PCI LAN adapter.

Heb je misschien enig idee hoe het kan dat ik de vaste wifi zender niet meer zie?

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Heb je al opnieuw opgestart? staat deze hardwarematig ingeschakeld? dan zou hij hem weer moeten vinden tenzij het echt een probleem in je bios is wat ik niet verwacht omdat hij voorheen wel zichtbaar was met het probleem in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook al een keer of 100 opnieuw opgestart. Hardwarematig is de vaste wifi niet zichtbaar, de USB wifi wel.
Ik vraag me steeds meer af of ze niet beter een nieuwe kan kopen :)

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Dan toch maar even het advies van dukejan opvolgen en een bios update doen.

Pagina: 1