offtopic:
Nee dat is waar inderdaad, maar dat was mijn punt niet zozeer, want in mijn WSW baan heb ik bepaalde rechten die een gewone medewerker niet heeft. Mijn punt is dus meer dat je altijd door een werkgever misbruikt zal worden.
Dat kan in vorm zijn dat je gewoon voor blok gezet word door je werkgever en je het maar met een laag salaris moet doen of zoals ik bij TS lees die persoon met 48 uur werken onder behoudt van uitkering.
Nou ik zal je wat leuk vertellen, ik heb nu helemaal niks te doen, er zitten veel te veel mensen in die WSW dus zo doende zit ik met behoudt van mijn WSW loon thuis en ik wil inderdaad andere werk gaan zoeken, maar dat wil ik goed timen, want in Mei ga ik weer op vakantie en dus om die reden ga ik nog niet soliciteren.
Maar ik werk wel actief mee met mijn werkgever en heb nog nooit een werkweigerende houding aan genomen

En dat zal ik ook niet doen, maar ik hou wel vast aan mijn eigen principes. Ja in WSW kun je wel zeggen van ik ga de fabriek niet in en dan gaan ze dus eerst wel kijken of ze passende werk vinden en mocht dat echt niet lukken dan gaan ze naar alternatief werk zoeken, maar je hebt er nog steeds wat in te zeggen.
Dus das wel verschil met WSW en buiten de WSW, maar als ik een baan buiten WSW zoek dan zoek ik iets wat bij mij past.
Je houdt netto van je WSW salaris trouwens € 1173,72 momenteel over en denk niet dat bij andere WSW werkgevers verschilt als je minimumloon krijgt. Maar als je recht op wajong hebt kun je nog veel terug krijgen want de werkgever verrekend de jonggehandicapten korting niet.
Ik krijg van 2011 dus waarschijnlijk € 685 terug, dat was de uitkomst van mijn aangifte. Ik maak er trouwens niet zo geheim over zoals andere vaak doen. Maar het is inderdaad beter om in de WSW te werken dan een uitkering hebben.
Maar als je de mogelijkheid heb om andere werk te doen dan beveel ik dat echt aan want in hele WSW zit geen toekomst meer, het is daar ook de bedoeling dat je gedetacheerd word ( Zijn ze bij mij al mee bezig, maar ze zijn er niet zo goed in om passende werk voor iemand met een ICT achtergrond te vinden ).
Maar heb je geen werk en krijg je een WSW baan aangeboden, ik zou gewoon accepteren dan doe je tenminste wat ervaring op, maar ga er niet vanuit dat je binnen 5 jaar boven de minimumloon uit komt want de CAO is in voordeel van werkgever en niet de werknemer.
Overigens de subsidie per WSW medewerker is momenteel € 22.000 voor sommige echt hard nodig maar voor andere echt niet.
[quote]
RaZ schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:13:
Wellicht gaat het hier ook om een WSW-baan. Het UWV speelt dat namelijk wel door naar de gemeente. Maar niemand dwingt je om dat traject in te gaan, dat doe je vrijwillig, omdat je niet thuis wil zitten, en om niet je handje op te willen houden (zo gezegd).
Stel dat je nu met een WIA/WOA/Wajong zit, en op sociaal minimum, oftewel bijstandsniveau, zal je in de WSW altijd meer krijgen. De WSW biedt daarbij ook heel veel extra bescherming, omdat je redelijk gehandicapt moet zijn wil je daar inkomen. Hetzij fysiek iets mankeren, hetzij mentaal.
Dus ja. Als je uitkering 900 euro netto is, en je gaat werken, en je krijgt dan minimumloon (wat meer is dan 900 euro), dan vervalt op dat moment die uitkering. Werk je minder, vult de uitkering aan. Dat is het verhaal achter de behoud van uitkering.
Dus werken op basis van minimumloon, levert voor een 40-urige werkweek 1446,10 op bruto. Netto wordt dat zo'n 1227 euro.
Dan heb je dus zelf geld verdient, en kan je trots zijn dat je die maand je handje niet hebt hoeven ophouden.
[/quote]
Je hebt ook niet veel keuze vind ik ( Het is voor veel mensen die in WSW zitten of de in de WSW werken of in uitkering blijven ), in mijn geval was het dat de enige keuze want waar ik woon is met werkgelegenheid nog slechter gesteld.
Nu heb wel meer werkervaring en ik vind me zelf ook in staat buiten de WSW te werken, en ze zijn dus al bezig met detachering, maar ik wil zelf dus ook buiten de WSW werk zoeken. Loon in WSW is beter dan uitkering inderdaad.
[
Voor 39% gewijzigd door
Verwijderd op 01-02-2012 14:50
]