Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DNS server reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn Dell XPS MLK laptop ontvangen.
Nieuwste drivers geinstalleerd.
Ik heb echter een probleem.
Als ik internet wil opstarten lukt dit meestal niet.
De probleemoplosser geeft als melding "DNS server reageert niet" of "communicatie met apparaat of bron (primaire DNS server niet mogelijk)".
Bij ipconfig/all worden de servers wel herkent.
Mijn oude laptop en desktop krijgen wel toegang tot internet.
Verbinding krijgen en verbreken is volkomen willekeurig.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
Zijn de ip adressen van de DNS servers volgens je nieuwe laptop dezelfde als die via je oude laptop/desktop? (Dat er niet op je nieuwe laptop interne ip adressen staan ofzo.)
En kun je vanaf de nieuwe laptop de DNS servers wel pingen?

Gebeurt dit zowel wireless als bekabeld?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 21:51

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik heb dit probleem ook meermaals per week. Voor mij helpt een reset van de router meestal, maar soms is het een probleem met Windows. Windows lijkt namelijk soms zijn netwerkconfiguratie (oftewel zijn totaalplaatje van het netwerk) een beetje kwijt te zijn. Dit is heel hinderlijk. Dan moet ik zeggen dat ik met een nogal 'vreemde' configuratie aan het netwerk hang, maar toch.

Check even in command prompt (start --> cmd.exe intikken --> enter) of je wel kunt pingen naar ip-adressen en webservers. Dat doe je door in te tikken zonder aanhalingstekens: "ping -t 209.85.229.105" Dit is de server van google. En daarna voor je DNS "ping -t google.com". Als de eerste wel werkt en de tweede niet is het echt een probleem met je DNS-server, anders ligt het probleem ergens anders.

Kijk ook even in je internetopties (configuratiescherm) of je proxy is uitgeschakeld.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night