Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2010] Google Calendar Sync verwijdert alle items

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
De titel is niet compleet, omdat dat niet paste. Hij moet zijn:
"Google Calendar Sync verwijdert alle items en download ze daarna opnieuw".

Ik zal het toelichten:

Sinds mijn WP7 telefoon (oktober 2011) kon ik niet meer mijn agenda syncen via een kabeltje. Dus op zoek gegaan naar een andere oplossing. Syncing met Live account werkte voor geen meter, dus toen via Google geprobeerd. Dit werkte prima tussen Google en Outlook 2003 en mijn tel.

Tijdje terug is de SSD van mijn pc kapot gegaan, en nu werk ik dus tijdelijk vanaf mijn laptop (voorheen niet gesynct). Hier heb ik Outlook 2010 64-bit op staan. Nu moet zowel Outlook 2010 als de 64-bit versie ondertussen ondersteunt zijn door het programma Google Calendar Sync, dus dat zou het probleem niet moeten veroorzaken...

Dus heb ik GCS geinstalleerd, 1-weg sync opgezet om alle items uit de Google Calendar naar mijn Outlook te krijgen, en dit werkte. Daarna 2-weg ingesteld, en dat werkte ook. Maar, iedere keer dat hij syncte deed hij er erg lang over en begon de koeler te blazen want de processor werd zwaar belast. Ook als ik tussen 2 syncs in helemaal niks verandert had.
Zocht er verder niks achter, tot ik zag dat ik meer dan 100.000 verwijderde items had. Dit waren dus alle afspraken die iedere sync verwijdert werden in Outlook 2010 en vervolgens opnieuw gedownload.

Daarna dus GCS verwijdert, opnieuw geinstalleerd -> zelfde probleem. Toen nogmaals GCS verwijdert, de agenda leeg gemaakt, en het opnieuw geprobeerd, maar nu pakte hij alleen de afspraken van de huidige en vorige maand, en hij bleef ze ook nog verwijderen.
Daarna nogmaals, maar toen gaf hij aan dat ik afspraken uit Outlook verwijdert had (klopt) en of ik die ook uit Google Calendar wilde verwijderen -> nee -> syncen niet meer mogelijk. Daarna nog vaak geprobeerd als admin installeren, of als admin openen, niks werkte.

Omdat ik toen een tijdje weinig afspraken had, liet ik het maar even zo. Google + tel waren wel gesynced, maar Outlook niet meer. Ondertussen begin ik echter weer meer afspraken te krijgen, en nu is het dus knap lastig om iedere keer 2 agenda's bij te houden.
Daarnaast heb ik een eigen bedrijf en "moet" ik dus mijn uren bij houden ivm de 1250-uren norm. Hierdoor mag ik dus ook niet mijn Google Calendar (de enige volledige) verliezen. Echter heeft Google nergens een export functie ingebouwd. Of ze hebben die er zelfs een tijd terug opzettelijk uit gehaald, las ik ergens.

Wat kan ik nu het beste doen om alles weer compleet in Outlook 2010 te krijgen, maar vooral ook het sync probleem op te lossen? Op internet kan ik geen oplossingen vinden.
En weet iemand een truc om de Google Calendar te kunnen back-uppen (exporteren)? Zelf dacht ik er namelijk aan om dan handmatig de Google Calendar in Outlook te importeren, en daarna de sync vanuit Outlook naar Google op te zetten. Maar die export functie ontbreekt.

Het verschil in de log bestanden tussen mijn pc en laptop is uiteraard de Outlook versie, maar ook dat ik op mijn pc syncte als info@domeinnam.nl en op mijn laptop had (moest) ik naam@gmail.com instellen. Waarom dit moest weet ik niet meer, maar anders deed hij het niet. En de reden waarom ik naam@gmail.com aan mijn Google account info@domeinnaam.nl had toegevoegd was omdat anders mijn tel niet kon syncen.
Kan dit een probleem zijn? Dat Outlook alle afspraken importeert alszijnde naam@gmail.com, terwijl ze in de Google Calendar staan als info@domeinnaam.nl. Of wordt dit niet mee gestuurd? En dan zouden ze toch eigenlijk ook allemaal verdubbelt moeten worden ipv verwijdert, lijkt me.

PC en laptop draaien beiden op Win 7 Pro 64. Alleen de Outlook versie is anders.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alle adviezen zijn welkom, ik probeer ze graag uit!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik zou mogen gokken zou ik zeggen dat er behoorlijk weinig Office 64b-gebruikers zijn, vanwege de ontbrekende functionaliteiten t.o.v. 32b. Het onmogelijk achten dat er een bug zit lijkt me wat te optimistisch: dien toch even een bug report in bij Google (al heb je IIRC geen officiele support op Apps Sync maar dat wet ik niet zeker).

Om een deel van je vragen te beantwoorden: sync met Outlook en exporteer vanuit Outlook. Dan heb je een backup van de kalender.
ook dat ik op mijn pc syncte als info@domeinnam.nl en op mijn laptop had (moest) ik naam@gmail.com instellen. Waarom dit moest weet ik niet meer, maar anders deed hij het niet. En de reden waarom ik naam@gmail.com aan mijn Google account info@domeinnaam.nl had toegevoegd was omdat anders mijn tel niet kon syncen.
Kan dit een probleem zijn? Dat Outlook alle afspraken importeert alszijnde naam@gmail.com, terwijl ze in de Google Calendar staan als info@domeinnaam.nl. Of wordt dit niet mee gestuurd? En dan zouden ze toch eigenlijk ook allemaal verdubbelt moeten worden ipv verwijdert, lijkt me.
Daar lijkt me toch iets fout gegaan: ik zou er vooral 1 account gebruiken. Is het een keer Apps Enterprise en een keer 'gratis'? Hoe en onder welke account het in Calendar staat is natuurlijk simpel te checken: ga naar de website en zorg dat je bent ingelogd met maar 1 account (dus geen switch account). Mooier: log in de ene browser in met alleen info@ en met de andere browser alleen met naam@, dan kan je snel vergelijken hoe en wat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WingsOfFury
Hmm, toch de 64bit fout. Ik was er al bang voor, maar verwachtte dat Google dit zelf uitgebreid getest zou hebben, aangezien ze overal plaatsen "we zijn trots dat we nu ook Outlook 2010 en 64bit ondersteunen".

En ja, syncen met Outlook en dan exporteren kan, maar dan moet ik wel álle items krijgen, anders is het een halve back-up en dat is niet goed genoeg. En de laatste keer (keren) kreeg ik alleen de huidige en vorige maand vanuit de Google Calendar over.

De accounts zijn beiden gratis. Ik heb info@ geregistreerd als Google account (of Gmail account, dat weet ik niet meer) om met Analytics en Webmasterhulpprogramma's te werken. Maar dat account werkte dus niet op mijn tel. Daarom heb ik toen het Gmail-mailadres naam@gmail.com eraan gekoppeld, en dat werkt wel. Het is dus 1 account, maar er zijn 2 logins (2 loginnamen, 1 wachtwoord uiteraard).
Op beide accounts inloggen in verschillende browsers levert dus hetzelfde resultaat op mbt de agenda.

Ik zal deze week de afspraken uit Outlook handmatig in Google Calendar gaan zetten, en dan nogmaals proberen te syncen met info@ en daarna met @gmail.com.

Werkt het nog steeds niet (ik zou niet weten waarom het nu wel werkt, maar goed...) dan ga ik Outlook 32bit downloaden en zet ik die er wel in. Gelukkig zijn mijn email adressen IMAP, dus dit is een kleine moeite.

Heeft er nog iemand een tip voor mij hoe ik de agenda in Outlook kan "resetten"? Anders krijg ik straks weer de error dat er verwijderde afspraken zijn, en kan ik nog niet verder. Of moet ik gewoon zonder dat Google Calender Sync is geinstalleerd de afspraken verwijderen en daarna pas GCS opnieuw installeren?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als je GCS verwijdert + instellingen en dan je afspraken uit Outlook gooit (via een lijst weergave gaat dit het makkelijkst) dan moet GCS zich op zich rustig houden. Maak een backup van je pst-bestand, just in case;
http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

Wat ging er overigens mis met je Live account? Dit moet ook goed werken met Outlook 2003 zolang je de Outlook Hotmail Connector eerst installeert. Er is ook een 64-bit versie hiervan beschikbaar voor Outlook 2010 welke kwalitatief gelijkwaardig is aan de 32-bit versie. Voor links naar de laatste versies zie;
http://www.howto-outlook....tlookhotmailconnector.htm

FWIW; Mijn Hotmail account synched zonder problemen met de 32-bit versie op mijn desktop, de 64-bit versie op mijn laptop en mijn Windows Phone. In verschillende VMs synched het ook met Outlook 2003 en Outlook 2007 onder Windows XP, Vista en 7.

[ Voor 0% gewijzigd door Roady81 op 01-02-2012 16:27 . Reden: typo's ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb al sinds Office 2010 uitkwam GSyncit:
http://www.fieldstonsoftw...ware/gsyncit3/index.shtml

Dat werkt prima met 64bit.

• WingsOfFury
Roady81 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:27:
Als je GCS verwijdert + instellingen en dan je afspraken uit Outlook gooit (via een lijst weergave gaat dit het makkelijkst) dan moet GCS zich op zich rustig houden. Maak een backup van je pst-bestand, just in case;
http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

Wat ging er overigens mis met je Live account? Dit moet ook goed werken met Outlook 2003 zolang je de Outlook Hotmail Connector eerst installeert. Er is ook een 64-bit versie hiervan beschikbaar voor Outlook 2010 welke kwalitatief gelijkwaardig is aan de 32-bit versie. Voor links naar de laatste versies zie;
http://www.howto-outlook....tlookhotmailconnector.htm

FWIW; Mijn Hotmail account synched zonder problemen met de 32-bit versie op mijn desktop, de 64-bit versie op mijn laptop en mijn Windows Phone. In verschillende VMs synched het ook met Outlook 2003 en Outlook 2007 onder Windows XP, Vista en 7.
Ik denk dat ik de GCS instellingen (in AppData) niet verwijdert had toen het mis ging. Dit kwam ik ergens ook op een forum tegen namelijk, dus ze zijn ondertussen al wel verwijdert.

Syncen met Live werkte helemaal niet goed bij mij. In de eerste plaats syncte alleen de jaarlijkse activiteiten, verder helemaal niets. En dit werd later ook niet bijgewerkt. Je zou toch zeggen dat hij iedere sync beurt even controleert of er nog items missen, maar dat deed hij dus niet. Daarnaast kun je ook niet de originele agenda syncen, maar moet je een 2e agenda, de Hotmail agenda, aanmaken.
In Outlook kun je niet de originele agenda weggooien, die blijft altijd bestaan, dus was het iedere keer opletten of ik het wel in de goede agenda zette. Het was weliswaar in 1 programma, maar was alsnog met 2 agenda's aan het werk. Alleen het niet syncen van álle items was echt het grootste probleem.

Ik gebruikte ook de Outlook Hotmail Connector, en had alles ingesteld volgens de stappen van de site van MS zelf. Of de Outlook site, dat is misschien een losse site.
wagenveld schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:42:
Ik heb al sinds Office 2010 uitkwam GSyncit:
http://www.fieldstonsoftw...ware/gsyncit3/index.shtml

Dat werkt prima met 64bit.
Bedankt voor de tip! Heb even snel op de site gekeken en ziet er goed uit. Hij kost wel $ 19,99 maar als dit eenmalig is, is dat weinig geld. Ik zal hier nog eens meer naar kijken, als ik er met GCS niet uit kom.

• WingsOfFury
Ik heb vandaag de tijd gevonden om alle items uit Outlook over te zetten naar Google Calendar. Daarna nogmaals geprobeerd te syncen met info@ en met @gmail, maar beiden werkte niet.

Toen heb ik Outlook (Office) 2010 64-bit verwijdert, en 32-bit geinstalleerd. Zelfde verhaal, zelfde probleem.

Ik zag nu pas dat er heel veel items sowieso verwijdert worden. Van de ongeveer 1500 items komen er maar 152 in mijn agenda, en de anderen belanden in de map Verwijderde items, al vanaf de eerste sync. Ook krijgen die items allemaal een datum en tijd in 1980 mee.

Dus ben ik gaan Googlen op "google calendar sync deleted items 1980", en dit probleem blijkt al 4 jaar te bestaan. Iemand kreeg het nadat hij van zijn info@ email adres was overgestapt op @gmail, en toen hij het weer terug instelde werkte het weer goed.

Nu zal bij mij dus het probleem zijn dat ik alle items met mijn POP3 info@ heb gesynced naar Google Calendar, maar ik gebruik dat mailadres nu als IMAP. Mijn persoonlijke mappen hebben dus geen e-mail adres op dit moment. En die 152 items die het wél goed doen, zijn denk ik via mijn telefoon in de agenda gezet, en die ziet hij dus niet met "eigenaar" info@, denk ik.

De nieuwe vraag is dus: kan ik in Oulook 2010 (32-bit nu dus...) naast mijn IMAP info@ datzelfde mailadres ook nog als POP3 invoeren, en is dit wel slim?

Dit is nog het enige wat ik kan bedenken nu.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Dat kan, maar dan moet je wel uitschakelen dat hij mail binnenhaalt. Dit kun je doen in je Send/Receive settings; http://www.msoutlook.info/question/308

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• WingsOfFury
Bedankt! Dit is mijn laatste hoop :P ik ga er nu mee aan de slag.

Edit: helaas :( Werkt niet...

Het enige verschil wat ik nog kan zien is dat Outlook 2003 alle .pst's in appdata wegschrijft, terwijl 2010 alleen de IMAP's in appdate zet, maar de POP3 en "Outlook.pst" in Mijn documenten. Dit is mijn állerlaatste hoop, alleen kan ik in Outlook de map van Outlook.pst niet wijzigen 8)7

Edit2: ik weer zeker dat het met de eigenaar te maken heeft. Er is namelijk 1 afspraak uit 2008 die het wel doet, daarna ui 2009 doet er geen 1 het en uit 2010 maar 5. Die ene afspraak uit 2008 heeft als eigenaar de agenda naam in Google Calendar. Alle afspraken die het niet doen hebben als eigenaar info@domeinnaam.nl.
Dit is dus zeker het probleem, alleen nu heb ik het nieuwe probleem dat ik in Google Calendar de afspraken met info@ niet van eigenaar kan laten veranderen... En zelfs al zou dit wel kunnen, dan is het nog steeds geen leuk werk om dat 1400+ keer te moeten doen.

Het probleem is dus vastgesteld, nu de oplossing nog. Iemand suggesties? :*)

Edit 3: in Outlook is het POP3 mailadres trouwens LOS geplaatst van mijn hoofdmappen. Ik heb nu:
Outlook gegevens bestand
IMAP 1 (info@)
IMAP 2 (bart@)
POP3 (info@)
In Outlook 2003 was info@ als POP3 mijn hoofd account en die gebruikte dus ook het Outlook gegevens bestand. Misschien is dit nu dan weer de fout 8)7

Edit 4: Grrr :( Had info@ als POP3 verplaatst naar appdata, maar dat mocht niet baten. Bleef hetzelfde probleem houden. Ik denk dat het echt in de Google Calendar zit, maar ik kan daar de eigenaar niet aanpassen van de afspraken die mis gaan. Heeft iemand nog een idee hoe ik het werkend kan krijgen? :(

[ Voor 140% gewijzigd door WingsOfFury op 17-02-2012 17:47 ]

• WingsOfFury
*schopje*

Iemand nog ideëen?

Als laatste redmiddel heb ik ontdekt dat als ik een afspraak met eigenaar info@ in Google Calendar verdubbel, dan wordt de kopie wel over gezet naar de normale agenda en zou hij moeten syncen. Alleen dit is dan wel bij ongeveer 1300 afspraken nodig, dus hopelijk heeft iemand nog een tip! :P
Pagina: 1