Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:45
Ik heb nu enkele weken een iphone en kom op veel plaatsen waar ik wifi heb. Nu hebben veel familie leden, vrienden ergens een briefje liggen waar de code op staat. Aangezien ik bij de meeste deze code wel al eens heb gekregen voor mijn macbook dacht ik slim te zijn en thuis even alle netwerken over te nemen op mijn iphone zodat deze automatisch connect op locatie. Nu blijkt dat als ik handmatig toevoeg de iphone gelijk connectie zoekt en deze is er thuis natuurlijk niet.

Nu kan ik zelf natuurlijk een notitie maken met alle gegevens, zodat zodra ik bij het netwerk kom alsnog het wachtwoord kan invoeren. Of ik vraag gewoon op nieuw het wachtwoord, wat meestal met een zucht wordt beantwoord en het antwoord dan moet ik dat briefje gaan zoeken.

Maar mijn eigenlijke vraag is weet iemand of er een manier is om handmatig wifi netwerken toe te voegen op een iphone 4s met nieuwste IOS versie, zonder dat het desbetreffende netwerk beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 19:06

Hoite

Goed verhaal

Ik heb zelf geen iPhone om even te testen, maar werkt dit niet?

http://byronmiller.typepa...7/09/configuring-you.html

stap 4:
Click Other in the Choose a Network list. (Ignore that it might have found your network.)
waarna je zelf de namen en wachtwoorden in kan vullen?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
Dat heb ik dus excact gedaan maar krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden (logisch netwerk is niet aanwezig) en dan kan ik alleen teruggaan zonder dat hij het opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met de iPhone Configuration Utility kun je een configuratieprofiel maken met meerdere Wi-Fi netwerken (of meerdere configuratieprofielen met enkele of meerdere netwerken, wat je maar net het makkelijkst vindt).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
Hartelijk dank, werkt prima! Blijft toch vaag dat je dat niet gewoon op de iphone zelf kunt!