Vreemd account in de app store

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 14:16
Ik heb wat vreemds.

De App Store attendeerde mij erop dat er een update beschikbaar was Growl. Ik wilde hem updaten, maar kreeg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fbgnr5.png

Daar waar het doorgestreept is, staat een volledig onbekend e-mailadres. Ik heb Apple gemaild, maar niemand die weet hoe dat daar komt, behalve dat "het vast een vriend van je is die je mac heeft gebruikt", wat niet het geval is. De persoon wiens e-mailadres dat is, ken ik helemaal niet

Ik heb uiteraard ook de persoon gemaild, maar krijg daar geen respons van

Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:23

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Heb je de mac tweedehands gekocht? Of een refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nope, heb 'm zelf in 2009 gekocht in de winkel

Tenzij dat toen een tweedehands was, wat me vreemd lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 15:49
Open een app die je hebt gekocht in de Mac App Store in Finder. Klik op Show Package Contents > Contents > en kopieer nu _MASReceipts. Ga nu naar de Package Contents van Growl > Contents en vervang _MASReceipts. Als het goed is, moet het nu weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

me_mrtn schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:32:
Open een app die je hebt gekocht in de Mac App Store in Finder. Klik op Show Package Contents > Contents > en kopieer nu _MASReceipts. Ga nu naar de Package Contents van Growl > Contents en vervang _MASReceipts. Als het goed is, moet het nu weg zijn.
Hmmm, interessant. Enig idee wat de oorzaak is dat zoiets gebeuren kan? Als de oplossing werkt is dat natuurlijk mooi, maar ben zelf ook wel benieuwd naar wat er dan gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Het is weg :)

Blijf benieuwd naar de oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 15:49
CptChaos schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:35:
[...]
Hmmm, interessant. Enig idee wat de oorzaak is dat zoiets gebeuren kan? Als de oplossing werkt is dat natuurlijk mooi, maar ben zelf ook wel benieuwd naar wat er dan gebeurd is.
Geen idee, heb het zelf ook ooit gehad met app. Zelfde gedaan als in de startpost, maar dit is de enige oplossing die ik echt tegenkwam.

Edit: wat ik zo tegen kom verder op het internet is dat _MASReceipts een digitaal aankoopbewijs is (klinkt logisch). Mocht het zo zijn dat een niet legale _MASReceipts ergens op een netwerkschijf zit, dit door Spotlight zal worden opgepikt en in de Mac App Store worden meepakt. De Store zal twee verschillende _MASReceipts zien en dus krijg je dit. Een andere variant is dat het in het begin van de Mac App Store een bug was.

[ Voor 32% gewijzigd door me_mrtn op 31-01-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:29
Ik ben dit soort topics al vaker tegengekomen. Is het een .ru account? Dan staat er een gekraakte app op je mac. En het hoeft niet dezelfde te zijn als de app die een update is, vaak is het voor Angry Birds.

Misschien je apps eens goed nakijken, met _MASReceipts zal je er wel achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 02:09
Dat emailadres komt van de 'cracker' van de Growl software... Heb het zelf hier ook op mijn Mac, binnenkort toch maar even de echte versie kopen, bevalt goed.

Zou best kunnen dat het zoals me_mrtn van je netwerk wordt opgehaald oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
iMick schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:56:
Dat emailadres komt van de 'cracker' van de Growl software... Heb het zelf hier ook op mijn Mac, binnenkort toch maar even de echte versie kopen, bevalt goed.
Je hoeft Growl niet te kopen. Ze bieden nog steeds een versie aan voor verdere ontwikkeling van de betaalde versie in de App store. Oftewel, download de developer versie en compileer deze. Er staat zelfs uitgelegd op de site hoe je dat dient te doen.

http://growl.info/documen.../growl-source-install.php
Pagina: 1