Ford Visteon autoradio weerstandje vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Mijn autoradio is anderhalf jaar geleden ineens gestopt met radio spelen, casettes gingen nog prima, maar hij kon gewoon geen zenders meer vinden.
Omdat het gepaard ging met een lichte brandlucht had ik al wel het idee dat er iets is doorgefikt.

Ik kwam van 't weekend op 't idee om er maar eens wat aan te doen en heb 'm uit de auto geschroefd en opengemaakt.

Nu kom ik 1 weerstandje tegen dat duidelijk is doorgefikt, en die ik wil vervangen. Nu is het zo dat er niets op het ding te zien is wat typenummers e.d.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/svzFEwmE4UPQOJnWtcboXSJg/full.jpg

Het is hetzelfde weerstandje als wat daarboven zit.

Hoe kom ik er nu achter wat voor weerstandje ik hierop moet zetten? Als ik het al zelf kan vervangen. Gewoon een druppel soldeer erop lijkt me niet direct de handigste oplossing eigenlijk. Maar ik kan nergens vinden welke waarde deze weerstand nu heeft (er staat geen typenummer oid op).

Het gaat om een Visteon 2S61-18K876-AF radio uit een 2003 Ford Fiesta.

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
Kijken of je ergens een service manual kan vinden met elektrische schema's.

En zo 123 vervangen gaat niet lukken, de printplaat is ook aangetast dus je zult de printbaantjes moeten volgen en kijken waar je de laklaag eraf kunt krabben om zo weer op koper te kunnen solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Daar was ik dus eigenlijk ook al wel bang voor. Denk dat 't dan toch maar radioloos verderrijden wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
Hij staat ook wel op onderdelenlijn.nl: http://www.onderdelenlijn...&onderdeel=radio_cassette

Staat alleen geen prijs bij, maar misschien valt het op die manier goedkoop op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ja, die had ik al gezien. Maar om eerlijk te zijn boeit de radio me vrij weinig :P (anders had ik 't geval er wel iets eerder dan pas na anderhalf jaar uitgehaald). En heb weinig zin om geld uit te gevn aan iets dat ik amper gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
2e hands op marktplaats?

voor 20 eur zie ik een Ford radio/cassette staan
http://link.marktplaats.nl/526175911
en voor 40 eur modellen met cd...

geen idee hoe compatible dat is tussen Ford modellen. Best kans dat je een exemplaar zonder CD ook op de sloop kan scoren, en /of biedingen van 10eur geaccepteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dat is 't lastige, ik heb een vrij apart gevormd ding, een standaard radio past er dus niet in, hij moet precies overeenkomen met 't dashboard (en dat is niet heel handig).

Daarbij, als ik m'n bestaande kan fixen scheelt dat weer. De enige die op MP staat die erin zou passen is gelijk weer 145 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door TERW_DAN op 31-01-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Casette werkt nog? Dan is de enige oplossing
Afbeeldingslocatie: http://averagejoemn.files.wordpress.com/2010/10/cassette-adapter-small.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dat overweeg ik serieus eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
TERW_DAN schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:52:
Dat overweeg ik serieus eigenlijk :P
$1,10 op Ebay, incl verzend link

En voor 13 eur koop je de superdeluxe versie, met ingebouwde MP3speler, cardreader en afstandsbediening

Ebay linkje

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 01-02-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:22
je hebt van die inbouw plastik frames, zien er gewoon goed uit en kosten 12.50 wat ervoor zorgt dat je er een gewone radio in kan doen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Speeddragon schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:56:
je hebt van die inbouw plastik frames, zien er gewoon goed uit en kosten 12.50 wat ervoor zorgt dat je er een gewone radio in kan doen.
Ja, maar dan moet ik en m'n hele dashbord gaan verzagen of vervangen, en met de bekabeling gaan klooien. Want uiteraard heb ik er geen standaard ISOstekker inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 18:11

houthakker

Poehé

Je hoeft niet te zagen; gewoon zo'n framepje zoeken:
http://www.myhandsfree.nl/contents/nl/d4398.html en een verloopstekker: http://www.myhandsfree.nl...luit_kabel_car_2_iso.html
(kan uiteraard wel goedkoper; ebay).

overigens is die printplaat wel te fixen hoor, gewoon een through-hole weerstand op de pinnen solderen waar de sporen van het weerstandje heen gaan.
Ik zou gewoon eens iets standaard op gooien, begin met 10k of (kan er niet veel stroom lopen), 4k7, 1k.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TERW_DAN schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:10:
Dat is 't lastige, ik heb een vrij apart gevormd ding, een standaard radio past er dus niet in, hij moet precies overeenkomen met 't dashboard (en dat is niet heel handig).

Daarbij, als ik m'n bestaande kan fixen scheelt dat weer. De enige die op MP staat die erin zou passen is gelijk weer 145 euro.
Die standaard Ford Radio's moeten afaik wel passen. Het is inderdaad een afwijkende vorm maar als ik snel kijk zie ik dat de Fiesta 2003 ongeveer de gelijke radio heeft van de Focusradio die op marktplaats is geplaatst hier in dit topic.

Je kan het proberen. Duur is het niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ja, maar dat betekent nog steeds dat ik moet gaan zagen.
Afbeeldingslocatie: http://www.sobrecoches.com/var/plain_site/storage/images/coches/ford/fiesta/novedad_gama_2004/interior/ford_fiesta/268431-1-esl-ES/ford_fiesta1_full_lightbox.jpg
Of ik moet het hele middenstuk eruit gaan halen en vervangen (en daar hangen nogal wat kabels aan, dus ook veel schroefwerk. Een standaardradio is dus geen optie.

Ik ga gewoon eens kijken of ik er een weerstand tussen kan proppen en kijken of dat werkt. Zo niet, dan is het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TERW_DAN schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:49:
Ja, maar dat betekent nog steeds dat ik moet gaan zagen.
[afbeelding]
Of ik moet het hele middenstuk eruit gaan halen en vervangen (en daar hangen nogal wat kabels aan, dus ook veel schroefwerk. Een standaardradio is dus geen optie.

Ik ga gewoon eens kijken of ik er een weerstand tussen kan proppen en kijken of dat werkt. Zo niet, dan is het jammer.
Sorry haalde het 2001/2002 model door elkaar met de 2003/2004 :+ Inderdaad je hele middenstuk zou eruit moeten als je iets anders erin wilt zetten... Het makkelijkste is een nieuw voorzetstuk met enkel of dubbeldin en daar een radio in proppen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Er is natuurlijk wel altijd een reden waarom zo'n weerstand plots begint te roken.
Heb even gekeken op ebay en er bestaan wel stukken zodanig dat je niet met een zaag moet te werk gaan, maar van het kostenplaatje schrok ik even.
Als het mijn persoonlijke auto was en de radio was niet meer te redden zou ik een ander frame'pje en het bijhorende zaagwerk toch overwegen. De nieuwere radio's hebben ontelbaar leukere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon de speakerdraden loskoppelen en aan een los klein 2x 20w versterkertje hangen, kan je dan gewoon je iPod op aansluiten.

Zit dat "weerstandje" ergens bij het versterkerdeel? Indien zo zou je ook losse line-outs op kunnen maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Weerstandje zit op de tuner. En daar gaat 't juist om, hij tuned gewoon niet meer (verder werkt de radio wel, want anders zouden casettes ook niet werken).
De speakerdraden loshalen zie ik niet zitten, want daarmee heb ik nog geen radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 18:11

houthakker

Poehé

Tja, gewoon proberen met dat weerstandje, de radio is toch kapot.

anders zou ik toch de boel ombouwen, het is een mk6 toch?

mooie guide: http://www.caraudiocentre...-mk6-2007-stereo-removal/

ombouwset + kabel voor weinig: http://www.ebay.de/itm/Ra...adios&hash=item336205fc65

inc. radio: http://www.ebay.de/itm/CA...m336747c079#ht_3709wt_932

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

houthakker schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:31:
Tja, gewoon proberen met dat weerstandje, de radio is toch kapot.

anders zou ik toch de boel ombouwen, het is een mk6 toch?

mooie guide: http://www.caraudiocentre...-mk6-2007-stereo-removal/

ombouwset + kabel voor weinig: http://www.ebay.de/itm/Ra...adios&hash=item336205fc65

inc. radio: http://www.ebay.de/itm/CA...m336747c079#ht_3709wt_932
Als ik zo kijk is dat allemaal voor de Mk6.5. Dus het facelift model en ik weet niet in hoeverre daar het dashboard anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 16:59
Er even vanuit gaan dat er een 0805-weerstandje op de print stond met een maximum vermogendissipatie van 0,125 W.

We nemen de boordspanning op 12V (in werkelijkheid ligt dit wel hoger, maar dat is hier niet zo van belang, wat volgt is toch kort door de bocht ;-))

Om 0,125W te verkrijgen op 12V; kan het weerstandje maximum 1152 ohm zijn. (Ik ga er hier van uit dat bij een grotere weerstandswaarde de 12V nooit genoeg kan zijn om de weerstand op te blazen door een te klein gedissipeerd vermogen)

R is dus ruwweg > 0 en < 1k2

De weerstand is vrij 'zwaar' doorgebrand, dit is niet iets van 0,150 W door dat weerstandje te sturen (zelfs niet voor lange tijd). -> Ik zou mijn gok beginnen met een weerstandje van een 560ohm.

Dan moet je je natuurlijk wel de vraag stellen, waarom dat weerstandje is doorgebrand. Als de oorzaak niet weggenomen wordt, kan het gerust zijn dat de nieuwe weerstand even mooi opbrandt. Bovenstaand verhaal gaat er dus even vanuit dat de oorzaak van tijdelijke aard was (bv spanningspiek bij het starten ofzo).
Proberen kan alleszins geen kwaad, lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
I386DX schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:22:
Om 0,125W te verkrijgen op 12V; kan het weerstandje maximum 1152 ohm zijn. (Ik ga er hier van uit dat bij een grotere weerstandswaarde de 12V nooit genoeg kan zijn om de weerstand op te blazen door een te klein gedissipeerd vermogen)

R is dus ruwweg > 0 en < 1k2
De weerstand moet toch hoger zijn om doorbranden te voorkomen? Dus 1k2 ohm of hoger lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Bartjezz schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:41:
[...]

De weerstand moet toch hoger zijn om doorbranden te voorkomen? Dus 1k2 ohm of hoger lijkt me...
Als P=UxI vermogen=spanning x stroom
en U=IxR spanning= stroom x weerstand

dan is P = V kwadraat / R

Maw hoe hoger de weerstand hoe kleiner het vermogen dat er doorgaat.

Volgens mij kan hij best even met een Ohm meter even meten aan beide punten waar normaal de weerstand moet komen. Dit tegenover de massa. Als je verdacht lage Ohm waardes begint te meten zoals 10 Ohm ofzo mag je daar al eens beginnen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wel ff het verbrande materiaal verwijderen (is koolstof geworden en geleid dus)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Maar wie zegt dat er 12V over dat weerstandje staat? Dat een computer aan het lichtnet hangt wil niet zeggen dat er 230V over elk onderdeel staat, hetzelfde geldt voor een autoradio.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
real[B]art schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:20:
[...]

Maar wie zegt dat er 12V over dat weerstandje staat? Dat een computer aan het lichtnet hangt wil niet zeggen dat er 230V over elk onderdeel staat, hetzelfde geldt voor een autoradio.
Het zal in ieder geval 12 Volt of minder zijn. Ik zie niet direct in waarom men de spanning verhogen in een autoradio en dan zeker en vast niet in de buurt van de tunermodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat doet iedereen toch moeilijk over die weerstandswaarde. Die waarde staat eigenlijk nooit rechtstreeks op weerstanden, behalve dan in geval van zeer specifieke precisiewaarden en dat is zelden het geval bij consumentenelectronica. In verweg de meeste gevallen staat er een kleurcode op, daar heeft heel merkwaardig nog niemand het over gehad. Of is deze helemaal zwartgeblakerd en daardoor onherkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Het ding is helemaal geel/oranje. Een kleurcode kan ik er echt niet op zien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Techneut schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:34:
Wat doet iedereen toch moeilijk over die weerstandswaarde. Die waarde staat eigenlijk nooit rechtstreeks op weerstanden, behalve dan in geval van zeer specifieke precisiewaarden en dat is zelden het geval bij consumentenelectronica. In verweg de meeste gevallen staat er een kleurcode op, daar heeft heel merkwaardig nog niemand het over gehad. Of is deze helemaal zwartgeblakerd en daardoor onherkenbaar?
Sinds wanneer staat op smd weerstanden een kleurcode afgedrukt?
Bij mijn weten staat de waarde altijd numeriek gedrukt op smd weerstanden, maar bijna nooit op smd condensatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niet gerealisserd dat het SMD-techniek was. Blijkbaar de foto niet goed genoeg bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Luke-san schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Het zal in ieder geval 12 Volt of minder zijn. Ik zie niet direct in waarom men de spanning verhogen in een autoradio en dan zeker en vast niet in de buurt van de tunermodule.
Ik wel hoor om meer vermogen in je speakers te kunnen duwen :) dus het kan zeer zeker hoger zijn dan 12 volt

Zelfs als het een eenvoudige radio is kan het al hoger zijn omdat de batterijspanning 13.8 volt onbelast is en ~14,5 volt als de motor draaid :)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 17:43

StapelPanda

PB0MV

De 4 polige header die links bovenin staat is : Aarde - Signaal - Aarde - Signaal. Ook de componenten lijken allemaal dubbel uitgevoerd te zijn. Dus alsof er een filter (of versterker) voor Links en Rechts is gebouwd.
Ik kan op de foto de banen niet goed volgen, maar probeer eens te kijken of je bij beide signalen dezelfde componenten bevatten, zo ja: onderdeel van het andere signaal los solderen, meten en een nieuwe plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
fish schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:10:
[...]

Ik wel hoor om meer vermogen in je speakers te kunnen duwen :) dus het kan zeer zeker hoger zijn dan 12 volt
Zoals eerder gezegd lijkt dit mij aan de tunermodule te zitten. En dan nog iets, het lijkt mij zeer sterk dat hier een stepup convertor inzit vermits het eindtrapje max 4x15Watt zal geven. Dus de max spanning die daar kan zijn blijft de spanning die aan de radio wordt aangeboden.
Zelfs als het een eenvoudige radio is kan het al hoger zijn omdat de batterijspanning 13.8 volt onbelast is en ~14,5 volt als de motor draaid :)
Ja, bereken maar eens het verschil in vermogen/stroom etc dan en laat het ons weten.
Trouwens een loodaccu bestaat uit 6 cellen die nominaal 2,1 Volt (Volt is met een hoofdletter) geven dus normaal zal er onbelast 12,6 Volt over de accu staan. Die 14,x Volt die je opgeeft is de absolute max spanning die de alternator mag geven om geen schade aan te richten.

@terw_dan
Kan je misschien meerdere foto's nemen en met name dan van de module naar waar die weerstand ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik betwijfel of vervangen van het weerstandje het probleem oplost. Normaalgesproken fikt zo'n ding niet door, daarvoor moet-ie overbelast worden, en daarvoor zou er elders iets defect kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Luke-san schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:03:
Ja, bereken maar eens het verschil in vermogen/stroom etc dan en laat het ons weten.
Trouwens een loodaccu bestaat uit 6 cellen die nominaal 2,1 Volt (Volt is met een hoofdletter) geven dus normaal zal er onbelast 12,6 Volt over de accu staan. Die 14,x Volt die je opgeeft is de absolute max spanning die de alternator mag geven om geen schade aan te richten.
Maar ik vraag me af of er 14V intern op die radio staat. De ISO-achtige stekker (iig geen standaard ISOstekker) zit aan de andere kant, hierachter zit alleen de antenneaansluiting.
@TERW_DAN (TERW_DAN is met hoofdletters ;))
Kan je misschien meerdere foto's nemen en met name dan van de module naar waar die weerstand ging?
Wat bedoel je precies met module? Het is gewoon enkel dat printje dat je op de foto ziet, en eigenlijk niet meer dan dat.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 08-02-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
TERW_DAN schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:37:
[...]

Maar ik vraag me af of er 14V intern op die radio staat. De ISO-achtige stekker (iig geen standaard ISOstekker) zit aan de andere kant, hierachter zit alleen de antenneaansluiting.
In een auto zitten meestal geen spanningsconvertors in naar een hogere spanning voor de onboard electronica. Die zaken werken allemaal op 12V (laat ons het aub op de term 12V houden)
[...]

Wat bedoel je precies met module? Het is gewoon enkel dat printje dat je op de foto ziet, en eigenlijk niet meer dan dat.
1 van de contacten van de gesneuvelde 'weerstand' gaat naar een pen die iets dikker is. Welke component is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
En toen kwam er geen reaktie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Luke-san schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:03:

[...]

ok, je wil antwoord

en dan ga ik even uit van de 12 volt waar je gemakshalve mee rekent
In een auto zitten meestal geen spanningsconvertors in naar een hogere spanning voor de onboard electronica. Die zaken werken allemaal op 12V (laat ons het aub op de term 12V houden)
P=UxI = UxU/R = U2/R

Dan nemen we voor R even 1 ohm als constante (het gin om spanning vs vermogen)

dus 144 vs 210 met andere woorden 1,46. praktisch anderhalf keer zoveel vermogen, iets om serieus rekening mee te houden dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 19-02-2012 11:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
fish schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:18:
[...]

ok, je wil antwoord

en dan ga ik even uit van de 12 volt Volt waar je gemakshalve mee rekent

[...]

P=UxI = UxU/R = U2/R

Dan nemen we voor R even 1 ohm als constante (het gin om spanning vs vermogen)

dus 144 vs 210 met andere woorden 1,46. praktisch anderhalf keer zoveel vermogen, iets om serieus rekening mee te houden dus.
Mijn vraag ging over mijn vraag naar de thread starter en niet over jouw antwoord.
Ja, 144 tov 210 Watt die een smd van dat formaat dissipeert heeft als resultaat dat ze alle 2 defect zijn ja.
Ik zal mijn 30 jaar lange ervaring, ook bij een bekend merk, maar in de kast steken en luisteren naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
TERW_DAN schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:36:
Het ding is helemaal geel/oranje. Een kleurcode kan ik er echt niet op zien eigenlijk.
SMD weerstanden zijn niet geel/oranje..
Dat zijn altijd condensators.

Waar hij dan voor is is nog de vraag en dus welke waarde het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Luke-san schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:06:
[...]

Mijn vraag ging over mijn vraag naar de thread starter en niet over jouw antwoord.
Ja, 144 tov 210 Watt die een smd van dat formaat dissipeert heeft als resultaat dat ze alle 2 defect zijn ja.
Ik zal mijn 30 jaar lange ervaring, ook bij een bekend merk, maar in de kast steken en luisteren naar jou.
Goedzo,

Mij proberen belachelijk te maken door dommetje te spelen en te zeggen dat ik ook echt 210 watt in een component probeer te duwen.
En dan voor het gemak even vergeten dat het bij een weerstand gaat om de vermogensverhouding bij bijde spaningen.

dit soort ben ik niet van gedient vriend

Wat probeer je te zeggen met "bekend merk". Wou je zeggen dat wanneer een merk bekend is de mensen die daar werken niet incompetent kunnen zijn ?

maar ja het gaat wss over condensator

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 19-02-2012 20:02 . Reden: bij een weerstand ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
fish schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:42:
[...]

Goedzo,

Mij proberen belachelijk te maken door dommetje te spelen en te zeggen dat ik ook echt 210 watt (Watt) in een component probeer te duwen.
En dan voor het gemak even vergeten dat het bij een weerstand gaat om de vermogensverhouding bij bijde (beide) spaningen.

dit soort ben ik niet van gedient(d) vriend

Wat probeer je te zeggen met "bekend merk". Wou je zeggen dat wanneer een merk bekend is de mensen die daar werken niet incompetent kunnen zijn ? (onder de gordel)

maar ja het gaat wss over condensator
Laat ons nu die zinloze one to one dingen stoppen. Tweakers onwaardig zou ik zeggen.

@SA007
Daar zeg je natuurlijk iets. Het vreemde is dat wanneer je de foto bekijkt je de gele kleur niet zo ziet zoals TERW_DAN ze beschrijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke-san op 19-02-2012 22:15 ]

Pagina: 1