Toon posts:

{Vraag} Draadloos Audio systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik vind het erg lelijk om allerlei kabels aangesloten te hebben op mijn MBA daarom ben ik op zoek naar het volgende:

Wat moet dat apparaat kunnen?

Contact maken met mijn Macbook (via WiFi?) Op dit apparaat moet ik dan mijn boxen kunnen aansluiten zodat ik draadloos vanaf Spotify, iTunes, Youtube enz. muziek kan luisteren van goede kwaliteit zonder dat mijn macbook vast op één plek zit aan een kabel.

Wat mag het kosten?

Tussen de €50 en 150 euro, als het echt een absoluut top merk is vind ik €200,- ook nog acceptabel.

Hopelijk weet iemand hier meer van af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In de Apple store is bijvoorbeeld de AirPort Express te vinden.
http://store.apple.com/nl...AirTunes?fnode=MTY1NDA0Mg

Ik weet niet of de Squeezebox van Logitech ook lokale bestanden/software kan gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door bartvl op 31-01-2012 21:20 . Reden: Excuus voor mijn eerste overdreven reactie. ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Dat is toch voornamelijk beperkt tot iTunes.
Ik denk dat hij iets wilt wat elk mogelijk geluid verstuurd via wifi, zodat het eigenlijk gezien wordt als geluidsapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat kan met airport express, moet je airfoil aanschaffen. Kun je elke bron doorsturen via airplay. Ik gebruik het nu een aardige tijd en ben er best over te spreken. Af en toe haperingen, maar wel erg fijn zo, macbook op schoot en streamen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:20
Fuff schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:40:
Dat kan met airport express, moet je airfoil aanschaffen. Kun je elke bron doorsturen via airplay. Ik gebruik het nu een aardige tijd en ben er best over te spreken. Af en toe haperingen, maar wel erg fijn zo, macbook op schoot en streamen maar :)
Toen ik Airfoil probeerde zat daar een immense delay op :-)
Is dit tegenwoordig al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Asterion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:23:
[...]

Toen ik Airfoil probeerde zat daar een immense delay op :-)
Is dit tegenwoordig al opgelost?
Nee, die delay is ingebouwd in het Airplay protocol en zal dus ook niet 'opgelost' worden. Ik meen wel dat Airfoil een tijdje geleden een Video Player heeft uitgegeven die hetzelfde delay in het beeld brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ik heb nog een airport express liggen ik zal het van de week eens proberen met Airfoil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:27:
Oke bedankt ik heb nog een airport express liggen ik zal het van de week eens proberen met Airfoil!
Airfoil is overigens wel betaald. Alternatieven zoals RaopX niet, dus voordat je overgaat tot aanschaf is dat ook nog wel het testen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronaut
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:50
Een bluetooth receiver en daar dan boxen op aansluiten? Ikzelf heb zo eentje van Belkin en werkt erg aangenaam. :-)

http://www.belkin.com/pre...6_09_BTMusicReciever.html

Ik heb hem van Amazon
Pagina: 1