Toon posts:

welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn onboard geluid van mijn moederbord klinkt redelijk. Maar denk dat ie wel wat steekjes laat vallen. En wil dit graag verbeteren door een geluidskaart in me computer te zetten.

Zit zelf aan de volgende 2 kaarten te denken

pricewatch: Asus Xonar D2
pricewatch: Asus Xonar Xense

Gebruik mijn computer voornamelijk voor muziek en Films

Mijn vraag is gaat 1 van deze kaarten echt een vooruit gang brengen als deze optisch of coax aansluit op mijn versterker?

Hardware: Denon 2311
B&W 600 serie luidsprekers (5.1 opstelling)
Moederbord: MSI P55-gd65 (optisch aangesloten op Denon)

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
kort antwoord op hoofd thread: Xonar D2 nemen!

maar volgens mij is er ook al een dergelijk topic waar het al over geluidskaarten gaat, bbg misschien?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je de geluidskaart via SPDIF (of dat nou optisch of koperkabel is maakt niet uit) aansluit doet de versterker het omzetten naar een analoog signaal, dus de geluidskaart van de pc doet dan niks behalve het digitale onbewerkte signaal de deur/geluidskaart uitsturen.

Daar gaat een andere geluidskaart niets aan veranderen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 17:31
Raven schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:32:
Als je de geluidskaart via SPDIF (of dat nou optisch of koperkabel is maakt niet uit) aansluit doet de versterker het omzetten naar een analoog signaal, dus de geluidskaart van de pc doet dan niks behalve het digitale onbewerkte signaal de deur/geluidskaart uitsturen.

Daar gaat een andere geluidskaart niets aan veranderen ;)
Mee eens. Digitaal is digitaal, en zolang het signaal goed bij de versterker aankomt maakt het niet uit via welke weg. Enige waar theoretisch verschil in kan zitten is de samplerate die je geluidskaart naar je versterker stuurt: optisch spdif gaat vaak maar tot 96 kHz waar elektrisch meestal tot 192 kHz gaat. Ga er echter maar vanuit dat je dat verschil niet hoort :) Hou die centen voor die geluidskaart maar lekker in je zak en doe er wat anders leuks mee :Y)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Andere wat een geluidskaart toe kan voegen is software als Dolby Digital Live en/of DTS Connect. Software die realtime Dolby Digital 5.1 dan wel DTS 5.1 maakt. Dit is vooral handig in games die niet vast zijn zoals een film en dus niet kunnen worden voorzien van een vaste track. Er zijn moederborden die het ondersteunen. Dus met gamen kan een geluidskaart die digitaal aangesloten gaat worden dus ook een voordeel hebben. Maar dan ben je ook al klaar voor een paar tientjes. Voor films en muziek (en dus gewoon één op één doorsturen van data) is onboard meer dan genoeg en gaat een geluidskaart - zoals reeds gezegd - weinig tot niets toevoegen. Ikzelf heb ook gewoon de onboard van mijn Asus Rampage Formula aan mijn Denon AVR-2809 gekoppeld met daaraan een set betaande uit de Focal Chorus W-serie en een Velodyne subwoofer.
hardwarejunk schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:32:
kort antwoord op hoofd thread: Xonar D2 nemen!
Antwoorden onderbouwen voegt veel toe. Ik heb meer en meer het idee dat je maar wat roept. Ook nu weer, want een geluidskaart heeft in deze set gewoon weinig tot geen zin. Sorry, maar ik ben niet echt onder de indruk van je posts tot nu toe.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Had al zo'n vermoeden dat een geluidskaart niks extra's toevoegt bij digitaal aansluiten.

Bedankt voor jullie advies _/-\o_
Pagina: 1