asus maximus 1v (4) gene-z / gen3 ( met chip)

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09-2025
hoi , ik ga een nieuwe upgrade set kopen , maar ben erg aan het vlooien met het mobo en processor, ik heb nu een p5qde plus 3 gig ddr 2 en een intelletje e 6750 voor de rest een video kaart ati 6770 4 schijven 2 branders en MAAR 400 wat :-( .... ik wil losse componenten kopen die zijn: asus maximus 1V gene-z /gen 3
ddr 3 geheugen 8 gig ..processor, voeding
mijn probleem dat processor gedoe. is een i5 200K goed met chip die ik NIET nodig heb of een i7 2600 K
ik snap dat hypertrading maar niet ...en uiteraard komt er nieuwe voeding 750 watt en kast... is een i5 2500K ook goed ? ik speel 3d games, crysis , fear e.d.... maar die lopen NU niet :-( maar die i7 is 323 euro en de i5 204 euro, iemand een idee, zie dat ik in de verkeerde rubriek sta maar weet niet hoe ik bij moederborden kom
ik weet ook niet of ik automatisch antwoord krijg dus j.mourick@upcmail.nl

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Als je weet dat je in de verkeerde rubriek staat waarom post je het topic dan toch hier, in AUD? Je hebt die informatie over verkeerd staan namelijk niet later toegevoegd (ja, dat kan ik zien wanneer dat gebeurt), dus je was er van op de hoogte. Maar ik move dit topic met alle plezier naar Processors, Moederborden & Geheugen, want het heeft inderdaad niets met Audio en HiFi te maken. Het is echter maar de vraag wat de heren mods in Processors, Moederborden & Geheugen met dit topic doen, want echt iets van eigen inzet missen we toch. Je had zelf namelijk al benchmarks kunnen zoeken en zo zien wat de i7 doet ten opzichte van de i5. Ook is er meer dan genoeg geschreven over wat HT is en hoe het werkt, dus daarvoor geldt hetzelfde. Verder is het ook handig om wat beter gebruik te maken van leestekens. Je maakt gigantisch lange zinnen, een komma wil dan wel eens helpen. Verder begint een zin met een hoofdletter, idem met namen van games en merken. En last, but not least is het een forum, je zal dus hier terug moeten komen als er antwoorden op je vraag worden gepost. Als we de antwoorden zouden e-mailen zou het wel erg makkelijk worden allemaal.

Maar goed,

AUD > PMG

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-02 18:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ TS;

Het lijkt me een goed idee om je post eens op te schonen. Ten eerste, maak zinnen in plaats van alles aan elkaar te knopen met komma's. Ten tweede, orden je informatie kerel! Alles staat door elkaar en er is geen touw aan vast te knopen: je hebt het over een processor, dan ineens over een nieuwe voeding en in dezelfde zin ga je verder over de processor. Dat werkt niet.

Nu je topic in het juiste forum staat kun je die zin ook meteen weghalen, en als je toch bezig bent pak dan meteen even de FAQ mee, zodat je kunt zien wat er van je verwacht wordt. We helpen je graag je probleem op te lossen of de juiste onderdelen te kiezen, maar je zult zelf ook wat input moeten tonen.

Google eens op Hyper Threading of benchmarks van de 2500(k) en 2700(k).

Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 31-01-2012 21:17 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 10:48
Oké, kopieer plak dit even:
Ik wil mijn computer gaan upgraden.

Specs:
- P5Q Deluxe
- 3GB DDR2
- Intel Core 2 Duo e6750
- AMD Radeon HD6770
- 4 harde schijven
- 2 branders
- 400W voeding

Ik ben van plan dit te kopen:
- Asus Maximus Gene-z V1
- 8GB DDR3
- Processor
- Voeding 750W

Ik ben nog op zoek naar een processor. Ik speel 3D games zoals Fear en Crysis. Is een i5 2500k goed genoeg? Ik weet ook van de i7 2600k maar die heeft Hyper-Threading en dat snap ik niet. De i7 kost 323 euro en de i5 maar 204 euro. Is een i5 goed genoeg of moet ik hiervoor de i7 kopen? Want deze games lopen nu niet lekker op mijn computer.
Ten eerste; als je geen tonnen SPAM wilt, zet NOOIT JE EMAIL OPENBAAR IN EEN FORUM.

Hyperthreading is dat je PC ervoor zorgt wanneer een processorkern moet wachten op informatie, deze niet stil staat, maar alvast doorgaat met de volgende taak. Hierdoor lijkt het alsof er 2x zoveel processorkernen zijn. De i5 heeft dit niet maar voor dit doel genoeg.

Koop de i5, spaar wat geld uit en koop daarvan iets anders moois. Een Samsung SSD ofzo.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Zo'n duur moederbord hoef je ook niet te kopen.

Kijk hier eens en koop dit moederbord, geheugen, i5 2500k en voeding. Je videokaart is ook niet alles meer, dus je zou kunnen kijken naar een ATI 6950 2GB.

Je behuizing en harde schijf kun je bewaren, en afhankelijk van je budget kun je kiezen voor een SSD.

/topic

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is geen contactforum. Als je replies op je posts wilt zien, gewoon hier kijken. Zoals naarden 4ever aangeeft zou ik het ten zeerste aanraden om je emailadres te verwijderen.

In dit geval ben ik bang dat je vooral een slotje gaat zien. Zie de comments van m'n collega-moderator FeaR en van anderen die je hier proberen te helpen. Als je advies wilt bij wat te kopen of wat te upgraden, kun je kijken naar de Best Buy Guides: Best Buy Guide overzichtstopic

Daar staan veel algemene tips in, er staan vragen van anderen met antwoorden (tip: in-topic search op specifiek de onderdelen waar jij in geinteresseerd bent) en als je er niet uitkomt kun je daar je eigen vraag stellen. Let er wel op dat je de nodige info geeft (zie topicstart van dat topic voor exact wat vereist is) en dat je een beetje leesbaar schrijft. Dan reageren mensen op de inhoud van wat je zegt en niet op de vorm.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.