[VBA / Excel 2010] Strange err "m. range of worksheet fail."

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
Goedenavond,

Van excel krijg ik een rare error op de volgende regel VBA:
code:
1
Set srDefaultHours = Application.ActiveWorkbook.Sheets("beschikbaarheid personeel").Range("D3:NK33")

En de error:
Runtime error '-2147417848(80010108)'
Method 'Range' of object '_Worksheet' failed.

Natuurlijk hebben we onze grote vriend mr Google al geraadpleegd, maar daar werd ik niet echt wijzer van. Het zou eventueel kunnen liggen aan het feit dat de verwijzing naar de range niet goed was. Vandaar Application.ActiveWorkbook.bladiebla, maar dat helpt niets.
Het gekke is dat het wel gewoon gewerkt heeft, maar opeens krijg ik een error.

Hopelijk kan iemand hier mij iets wijzer maken?
Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vreemd, is je installatie wel goed? Wat doet dit?
Visual Basic:
1
    Set srDefaultHours = ['beschikbaarheid personeel'!D3:NK33]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
Installatie is niets mis mee, het heeft gewoon gewerkt. Ik zal kijken of ik het nog even op een andere pc kan proberen.
VB: Helaas, dat resulteert in een runtime error 28: Out of stack space. Procedures te diep genest oid? Zou die andere error daar ook mee te maken hebben? Het is een redelijke lap code die doorlopen wordt Ook zitten er een aantal loops in die per regel doorlopen worden. (maal 200 regels). Zou dat het probleem kunnen zijn?

Overigens crasht excel (vaak) ook als ik op debug of end klik bij de error.

Edit: out of stack space werd veroorzaakt door een infinite loop in recursieve functie. Heeft er niets mee te maken, want na het oplossen daarvan krijg ik weer de oorspronkelijke foutmelding.

[ Voor 22% gewijzigd door leenm op 31-01-2012 23:19 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Werk je in de compatibiliteitsmodus in een .xls-bestand? Die gaat maar tot kolom IV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
leenm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:
Edit: out of stack space werd veroorzaakt door een infinite loop in recursieve functie. Heeft er niets mee te maken, want na het oplossen daarvan krijg ik weer de oorspronkelijke foutmelding.
Op zich zou een methode kunnen falen door te weinig stack-space. Als je de code in isolatie test (bijvoorbeeld in immediate of even in een aparte sub van 1 regel) werkt het dan wel?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten