Caiway past (telefoon) tarieven aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Zojuist een brief gehad van diverse wijzigingen bij Caiway. De losse abbonnementen worden duurder, terwijl de combis gelijk geprijst blijven. Op zich niets vreemd... Aparter is echter de wijzigingen in de telefoontarieven.

Er komt een vast tarief voor de starttarieven en gespreksminuten: 0,095 euro. Dat is voor vast naar mobiel flink goedkoper (dat was 0,18 euro), maar voor vaste lijnen fors duurder! (starttarief was 0,03, vaste lijnen tussen de 0,01 en 0,03)

Ook vervalt het gratis onderling bellen naar andere caiway abbonnees!

http://www.caiway.nl/wijzigingen

Al met al vind ik het voordeel van de vaste lijnen zo wel flink dalen... Aan alle kanten gaan de gesprekstarieven omhoog. En de Combi weer opzeggen maakt niet veel uit, aangezien ik dan qua internetsnelheid omlaag ga en qua prijs omhoog, dan bespaar ik maar 2 euro.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbravo2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-09 22:51
Toch even gekeken wat dat voor mij betekent. Mijn belkosten zouden van 1.01 euro naar 4.34 euro gaan.

Met dit soort prijzen begint skype e.d. interessanter te worden.

[ Voor 25% gewijzigd door cbravo2 op 31-01-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik ben zo'n twee jaar geleden van Caiway VoIP geporteerd naar budgetphone (SIP)

Tot nu toe geen spijt van gehad.. Dit heeft wel als nadeel dat je eenmalig een VoIP ata box moet aanschaffen als je geen VoIP apparatuur hebt, afhankelijk van je belgedrag kan het even duren voordat je 'winst' draait.. Maar voordelen zijn er ook:
- Scherpe tarieven (ook voor buitenland).
- Gewoon VoIP zoals het bedoelt is: via SIP (Aanmelden op verschillende appartuur mogelijk, alle apparatuur gaat rinkelen bij inkomend gesprek. Ook mogelijkheden tot bellen via Softphone op bijv. een smartphone, handig in het buitenland)
- Telefonie weer onafhankelijk van je internet provider (toevallig vorige maand mijn caiway internet opgezegd, toch wel fijn om dan geen porterings perikelen te ondervinden :D)

Het is/kan in het begin wat overweldigend zijn, maar het geeft heel veel vrijheid.. En voor de hobbyist toch wel leuk speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik ben een maand geleden net overgegaan naar een combi, omdat die net zo duur waren als losse abbonnementen maar ik kreeg 10mbit download extra. Ik mag uiteraard opzeggen vanwege de wijzigingen, maar ik wil eigenlijk mijn internet & televisie houden. Morgen eens bellen of dat ook kan, met nummerbehoud naar budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 25 euro per maand extra betalen voor onbeperkt bellen echt te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Stel dat ik nu 100 minuten bel met Caiway (ik heb een combi Easy pakket met telefonie), dan betaal ik dus 9,50 euro.

Als je een mobiel abo afsluit bij Simpel, dan ben je voor 100 minuten 2,50 euro kwijt...

Nee, ik blijf lekker met de mobiel bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tariefsverhoging van Caiway telefonie is echt buiten alle proporties.

De tarieven stijgen met honderden procenten !!!

VoiP First:
Starttarief: oude prijs: 0,03; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 217%

Per minuut:
Laag tarief: oude prijs 0,01; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 850%
Midden tarief: oude prijs 0,015; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 533%
Hoog tarief: oude prijs 0,028; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 239%
Gratis tarief naar Caiway-klanten: oude prijs 0,00; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: oneindig !!!!

VoIP-Comfort+ oud is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste nummers voor €15 per maand

VoIP-Comfort+ nieuw is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers voor €25 per maand. Een tariefsverhoging van 67%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarich
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 20:06
Ziggo heeft dit een half jaartje terug ook doorgevoerd. Het was opvallend dat onze belkosten omhoogschoten. Net verhuisd naar Caiway gebied, en blij weer de oude gewende tarieven te krijgen.- krijgen we binnen een maand dezelfde tariefwijziging. Ronduit waardeloos.

Ik ga naar SIP overstappen. De laatste keer dat ik erop gezocht heb waren ATA's duur of je had ze in je router zitten. De voor de hand liggende optie, een wifi-voip telefoon (waarom DECT als je ook al wifi in je huis hebt?) was nauwelijks verkrijgbaar - is dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik vind het wel opvallend dat er ineens overal telefoontariefwijzigingen zijn. Prijsafspraken lijken zo logisch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Hiet met Ziggo hetzelfde. Vaste telefoon heb ik voor 3 dingen:
- 0900 nummers
- omdat je 2x zo snel internet krijgt voor bijna niks extra
- kan er een fax aan hangen

Voor de rest gebruik ik uitsluitend mijn mobiele telefoon met abonnement dat nooit op raakt. Ik gooi elke maand minuten weg, dus waarom de vaste telefoon gebruiken als je toch al hebt betaald voor minuten met je mobiele telefoon. Zoals bovenstaand gezegd, ik gebruik de vaste telefoon alleen als er servicenummers gebeld moeten worden, want die vallen mobiel buiten je belbundel, met bijbehorende extreem hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel achterbaks van Caiway.

Eerst de mensen allemaal lokken naar telefonie met de Caiway combi...

En dan opeens de tarieven verhogen met honderden procenten tegelijk.

Ik vind dat verre van respect tonen voor je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 13:59
Nou dan ga ik maar snel m'n asteriks PBX optuigen. Met een ATA boxje en een UMTS en BT dongles. Ik heb geen zin om met m'n mobiel dor het hele huis te sjouwen, de rest van het huishouden ook niet. Op zolder hoor ik hem niet.

inkomende lijnen:
Caiway -> ATA -> PBX -> Huistelefoon
UMTS (T-Mobile Familiy) -> chan_umts -> PBX -> Huistelefoon
Mobiel(en) -> Bluetooth -> chan_bluetooth -> PBX -> Huistelefoon

uitgaand:
Huistelefoon -> PBX -> chan_umts->UMTS (T-Mobile Familiy)

ATA boxje http://tweakers.net/pricewatch/139934/linksys-spa-3102.html
:( Grrr, Duurer geworden.... Hoe zou dat nu komen.....
Pagina: 1