Backup situatie, welke NAS is hiervoor geschikt

Pagina: 1
Acties:

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
Met 2 familie leden wil ik graag een backup netwerk inrichten zodat we alle drie gesynchroniseerde externe backups kunnen maken.

Hierbij hebben we de volgende wensen:
- Op 3 locaties komt er een NAS te staan, de NAS is in het lokale netwerk beschikbaar als netwerkdrive.
- s'Nachts zal er gesynced worden tussen de 3 NASsen.
- Hierbij graag dat de data van 1 locatie, geencrypteerd en eventueel gecomprimeerd, opgeslagen wordt op locatie 2 en 3. (en idem voor locatie 2, naar locatie 1 en 3, en voor locatie 3 naar locatie 1 en 2.)

Helaas kan ik echter alleen NAS apparaten vinden welke:
- Of onderling syncen, maar de bestanden op elke locatie beschikbaar maken.
- Of alleen syncen met een cloud service, welke niet mijn voorkeur geniet.

Heeft iemand een idee of ervaring met de situatie en kan mij vertellen welke NAS het beste aan de wensen voldoet?

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

een doe het zelf NAS met windows i.c.m. Syncback over een VPN of FTP verbinding. Of Linux met sync. Je wilt eigenlijk over het internet syncen met de NAS'sen bij je familieleden. Je kunt ook goedkopere NAS systemen kopen en extra routers om een site-to-site verbinding te maken. Dan is syncen vrij makkelijk.

Let wel op of je vaste internetverbinding een datalimiet heeft. het zal tegenwoordig niet meer zo vaak voorkomen maar mocht dit nog zo zijn dan zou ik dit niet aangaan.