Geluidskaart aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dillenv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-02-2024
Goedenmiddag!

Ik ga binnenkort mijn studio wat verbeteren dmv nieuwe speakers en daarbij een geluidskaart met misschien een klein mixertje. Maar ik heb een aantal adviezen ontvangen over de verschillende soorten geluidskaarten en uitgangen e.d. Maar ben er nu nog niet uit wat ik moet nemen :)

Speakerset: http://www.bax-shop.nl/dj...pads/product-details.html

Geluidskaart mogelijkheden:
- http://www.informatique.n...er-x-fi-titanium-bul.html
- http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html
- iets anders?

qua simpel mixertje denk ik hieraan: http://www.bax-shop.nl/12...ixer/product-details.html

Budget ligt onder de 100 euro voor de geluidskaart. Moet te doen zijn volgens mij..

Maybe some advice? :D

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Ik wist niet dat die audophile nog steeds verkocht werd! Ik heb hem jaren geleden aangeschaft en het is een erg fijne kaart waar je zeker geen spijt van zult hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb zelf destijds de X-Fi Xtreme Music aangeschaft (eerste generatie X-Fi's). Klinkt zalig weg, zelfs wanneer de Crystalizer af staat.
Later heb ik de I/O Console die bij de Elite Pro hoort aangeschaft om mijn piano (zowel MIDI als RCA/TRS) & bas (Enkel TS) aan te sluiten voor opnames, en jammer genoeg zit er een delay van een paar tientallen milliseconden op. Nu weet ik niet of het aan de I/O console ligt of aan de geluidskaart zelf, dat heb ik nog niet getest. Maar op zich is dat geen probleem, ik schakel het geluid van mijn PC even uit.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Simpele mixertje is wel een beetje erg simpel vrees ik.... En het is behringer.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik zou rond dat budget voor een asus gaan. deze hebben toch nog wat betere geluidschips hier zijn zat reviews over te vinden.
pricewatch: Asus Xonar D2X/XDT

[ Voor 27% gewijzigd door dezejongeman op 31-01-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
De Creative X-Fi Titanium is wel goed maar de Titanium HD (PCI-E) is een betere keuze. Ik raad je wel aan om de third party drivers van PAX te nemen. Deze halen een hogere kwaliteit uit de kaartjes van Creative. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dillenv
Wow snelle reacties! thanks guys,
Ik heb gehoord dat MiniJack minder goed is voor muziek productie, maar beter voor gamen.. In hoeverre zit hier verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat houdt dat muziek produceren en mixen eigenlijk in voor jou? Welke eisen stel jij aan jouw producties? Met hetgeen jij voorstelt hier kun je in ieder geval niet fatsoenlijk masteren, of laat je dat doen? De audiophile is in ieder geval een goede start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dillenv
Ik ben vooral aan het experimenteren nog.. Masteren is nog niet echt van hoog belang, ik wil eerst de rest goed kunnen voordat ik veel tijd daaraan ga besteden ;). Maar alright, ik denk dat ik ook maar voor een wat betere mixer ga.. Toekomst gericht beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua geluidskaarten voor productie kun je ook eens kijken in deze selectie: http://www.bax-shop.nl/in...n_stock&prijsklasse=0-200

Ik zou overigens niet weten welke geluidskaart voor jouw toepassing het beste is ;). Verder kun je ook nog zoeken in dit subforum Audio en HiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook de mixer (mengpaneel) kunnen laten schieten voor nu en zoeken naar een externe audio interface met genoeg inputs. Dan het mixen via een DAW (ableton,cubase,reason6.......) uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 10:58
De Emu 0404 staat ook heel goed bekend en is nog te krijgen voor onder de €100 ook:
http://www.thomann.de/nl/emu_0404_pci_express.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
dezejongeman schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:47:
ik zou rond dat budget voor een asus gaan. deze hebben toch nog wat betere geluidschips hier zijn zat reviews over te vinden.
pricewatch: Asus Xonar D2X/XDT
Heb ik ook erg goede ervaringen mee. Drivers werken tenminste fatsoenlijk, iets wat bij Creative over het algemeen een groot tranendal is. Verder klinkt het naar mijn mening echt uitstekend (goed, dat is subjectief, maar ik vind het beter klinken dan de X-Fi XtremeMusic die ik gehad heb). De Audigy 2 ZS van m'n vrouw is niet zo gek lang geleden ook vervangen door nóg een Xonar D2/PM :p

Kortom: deze Asus-kaartjes kan ik zeker aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Esi Juli@ gaan.
http://www.bax-shop.nl/in...face/product-details.html

Deze vind ik persoonlijk beter en zuiverder klinken dan Creative en Asus kaarten.
Met andere geluidskaarten heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
dillenv schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:07:
Wow snelle reacties! thanks guys,
Ik heb gehoord dat MiniJack minder goed is voor muziek productie, maar beter voor gamen.. In hoeverre zit hier verschil in?
Geen verschil in geluid alleen zijn de normale jacks wat steviger dan de mini's waardoor je er wat ruiger mee om kunt gaan. Ideaal voor stage & studio dus. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, er horen alleen zaken thuis die nergens anders op GoT besproken worden.

Geluidskaarten zijn audiodevices, soms zelfs met HiFi-pretenties. Die horen dus thuis in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Big Womly schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:40:
Ik heb zelf destijds de X-Fi Xtreme Music aangeschaft (eerste generatie X-Fi's). Klinkt zalig weg, zelfs wanneer de Crystalizer af staat.
Later heb ik de I/O Console die bij de Elite Pro hoort aangeschaft om mijn piano (zowel MIDI als RCA/TRS) & bas (Enkel TS) aan te sluiten voor opnames, en jammer genoeg zit er een delay van een paar tientallen milliseconden op. Nu weet ik niet of het aan de I/O console ligt of aan de geluidskaart zelf, dat heb ik nog niet getest. Maar op zich is dat geen probleem, ik schakel het geluid van mijn PC even uit.
De Xtreme Music is geen echte X-fi.. helaas, is gewoon een gepimpte Audigy 2/4 als ik me niet vergis.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou bij Creative en E-Mu uit de buurt blijven. De E-mu 0404 pci-e die genoemd werd is hardwarematig érg sterk. Helaas is mijn ervaring met software ondersteuning net als bij Creative (is hetzelfde bedrijf) érg érg slecht.
M-audio daarentegen is zover ik weet erg goed met het bijwerken van hun software.
Als het echt om een audio studio gaat zou ik voor een 'professioneel'merk als M-audio gaan vanwege de stabiliteit, compactheid van de drivers en compatibaliteit met mix software.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
Ik weet niet of de TS er al uit is, maar ik sluit me bij bartvl aan. Creative zijn kaarten gamers en bieden geen enkel voordeel voor gebruik in de studio. Ik heb zelf een E-Mu 1212m PCI-e, deze heeft gebalanceerde uitgangen, heel veel mogelijkheden en is niet duur. Echter is E-Mu odnerdeel van Creative en is de softwaresupport net zo brak als bij gewone Creative kaarten, volgens mij hebben ze pas sinds een paar maanden officiële stable drivers voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Visgek24 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:25:
[...]

De Xtreme Music is geen echte X-fi.. helaas, is gewoon een gepimpte Audigy 2/4 als ik me niet vergis.
Is de Xtreme audio...

[ Voor 20% gewijzigd door acst op 04-02-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squatsj
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb dezelfde luidsprekers, alleen in het zwart. Zeker aan te raden.

De volume regeling zit op de achterkant van de speakers, en alhoewel je het volume natuurlijk vanuit Windows kunt regelen, zou ik een externe geluidskaart met volumeknop adviseren, zoals bv. de Steinberg CI1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:25:
[...]

Bron?
Ik heb deze http://nl.creative.com/pr...ategory=669&product=14066 kaart ook, niets anders dan plezier van. En ik ben toch echt een audiofanaat.
Misschien in de war met de xtreme audio??
Pagina: 1