• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-02 08:50
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg surround vanaf m'n PCH A-110 niet werkend via m'n versterker. Ik heb mijn boxje via HDMI aangesloten op m'n receiver, die op zijn beurt ook met HDMI naar m'n TV gaat. Beeld heb ik perfect, geluid via de TV ook... maar zodra ik switch naar Surround blijft alles stil.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd/gechecked:

- In PCH setup heb ik 'Video Output' op 1080p 60 hz staan onder de cat. HDMI. Na het te hebben gegoogled kwam ik er achter dat dit probleem zich vaak voordoet bij mensen die een output kiezen onder het kopje 'Component'. Dat is dus niet het geval.

- 'HDMI Audio' staat op 'On', met 'Surround Mode' op 5.1

- Meerdere formats geprobeerd... MP3, MKV, Xvid.

- Heb onder het rijtje DTS, Dolby Digital, AAC, WMA PRO alle mogelijke combinaties geprobeerd tussen Digital en Analog.

- Meerdere 'Video Output' settings geprobeerd (1080i, verschillende Hz's etc)

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het aan de kabel zou kunnen liggen. Dit is namelijk de goedkoopst beschikbare van de Media Markt (omdat er vrijwel geen afstand tussen de componenten zit). Maar aangezien m'n beeld perfect is en het geluid via de TV wel werkt lijkt dit me sterk.

Iemand suggesties?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke televisie en versterker gebruik je? Blijft een beetje giswerk zo ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• yinx84
Michael Knight schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:29:
Welke televisie en versterker gebruik je? Blijft een beetje giswerk zo ;)
TV is een Sony 40EX521, de receiver is een Pioneer VSX-420.

Hoop dat iemand me kan helpen!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Ik zie op het plaatje van de Pioneer specifieke ingangsbronnen genoemd zijn de HDMI ingangen.Gebruik je dit ook zo?

Daarnaast is het nog wel eens zo dat je moet kiezen in de receiver. Je geeft HDMI audio gewoon door via de HDMI-out naar bijv de TV. Hierdoor krijg je audio op je TV en niet uit je receiver of je laat de HDMI audio door je Receiver afhandelen en hoor je dus geluid uit je losse speakers en niet meer uit je TV.
Deze optie heb ik in mijn Rotel receiver zitten.

• yinx84
Athome schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:24:
Ik zie op het plaatje van de Pioneer specifieke ingangsbronnen genoemd zijn de HDMI ingangen.Gebruik je dit ook zo?
Daar heb je wel een puntje te pakken. Ik heb m'n A110 nu in het bovenste slot (BD/TV in) zitten. Ik ben er vanuit gegaan dat deze ingangen benoemd zijn puur om de juiste output modus te identificeren op je receiver zelf en dat het niet uit maakt welke je hem nou inprikt. Ze hadden het net zo goed dus 1 en 2 kunnen noemen.

Klopt mijn redenatie, of zit er daadwerkelijk verschil in deze twee poorten kwa communicatie?

• Athome
De ingangen corresponderen volgens mij de input selectie aan de voorkant (of op de AB) van de Receiver.
Sluit je de A110 aan op de BD-ingang, dan zou je ook Blu-Ray moeten selecteren op je receiver. Met een andere ingang zou je dus geen audio/beeld moeten krijgen.
Ik weet niet zeker, het blijft dus een gok

• yinx84
Athome schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:08:
De ingangen corresponderen volgens mij de input selectie aan de voorkant (of op de AB) van de Receiver.
Sluit je de A110 aan op de BD-ingang, dan zou je ook Blu-Ray moeten selecteren op je receiver. Met een andere ingang zou je dus geen audio/beeld moeten krijgen.
Ik weet niet zeker, het blijft dus een gok
Dat bedoel ik dus ook. Ik moet de juiste input selecteren, anders heb ik sowieso geen beeld. Beeld heb ik dus wel, maar geen geluid via de receiver.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 12:22
Heb je de kabels al verwisseld om deze uit te sluiten? Misschien een andere ingang op je receiver proberen? Heb je wel geluid als je de a110 rechtstreeks op de tv aansluit?

• Athome
yinx84 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:28:
[...]

Dat bedoel ik dus ook. Ik moet de juiste input selecteren, anders heb ik sowieso geen beeld. Beeld heb ik dus wel, maar geen geluid via de receiver.
Dan begreep ik je niet goed genoeg. Sorry.
De optie PassThrough/Process is dat soms iets wat de Pioneer kent.
Pagina: 1