Laptop geeft slechts geluid op één van de kanalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort gebruik ik de Logitech z2300 weer. Echter nadat ik deze inplugde in mijn laptops audiopoort (die al 3 jaar werkt) Werkte oppeens mijn linkerspeaker niet meer. Dit zelfde probleem heb ik als ik oordopjes aansluit op mijn laptop. Na alle poorten gebruikt te hebben werkte een andere poort wel gewoon. Echter af en toe verplaats ik mijn laptop en nadat ik de kabel vanmorgen had verplaatst doet de linkerspeaker het niet meer op de andere poort. Ik heb de driver veranderd maar dat mocht ook niet baten.

Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken? Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn audiokaart in mijn laptop nagenoeg dood is. Het is een onboard geluidskaart voor zover ik weet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Kleine titelfix gedaan aangezien het niet specifiek aan de Z-2300 ligt, en het probleem dus meer in de laptop/drivers zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exacte model van de laptop noemen. Ik heb vaker laptops gezien waar inwendig audio gerelateerde kabels beschadigingen/breuken hadden die uitval van één of beide kanalen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb een custom build bij BTO, namelijk de X-BOOK 17M27 met een onboard 5 speaker realtek kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 11:24

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Probeer eens een Linux-livecd'tje om te checken of het probleem softwarematig is of hardwarematig. Als je wel geluid hebt in Linux, ligt het probleem ergens in Windows (instellingen, drivers). Zo niet, dan is het een hardwarematig probleem en kan je gaan zoeken naar een loszittend contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Fair enough, ik zal dat wel even doen. Eerst wel even een live cd vinden in de puinhoopkast.

edit: cd verbazingwekkend snel gevonden, nu even reboot.

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 31-01-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Net getest onder ubuntu en daar reageert het geluid hetzelfde.

Edit:

net nu even snel test gedaad met headset. Op de eerste port (headset port) is er inderdaad maar in 1 uitgang geluid. maar op de tweede port is er wel gewoon in beide geluid.

Test met ipod op boxen laat ze beiden werken.

[ Voor 68% gewijzigd door Ircghost op 31-01-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dan is dus de connector in je laptop waarschijnlijk kapot. Zitten er van die veertjes in die je terug kan buigen, zodat ze weer op de plug (van de Z-2300) klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dan zou ik hem moeten openmaken. Daar wacht ik liever dan tot na morgen mee.. Morgen namelijk nieuwe pc binnen, wil liever niet dat dan net me laptop iets raar doet. (heb het niet zo op laptops open maken). Maar ik zal daar naar kijken zodra ik klaar ben met bestanden overzetten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als het goed is kan je die veertjes zien als je (zonder de laptop te openen) in de plug kijkt.

Het zou trouwens ook kunnen dat een soldeerverbinding tussen de plug en de printplaat niet meer lekker is.
Pagina: 1