Toon posts:

netwerkdetectie

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een schone instalatie gedaan van windows 7 ultimate.
Nu weet ik dat ik netwerkdetectie aan moet zetten om bestands en printer delen ook aan te zetten.
Ik weet dus ook waar dit te vinden maar het probleem is dat het er bij deze pc helemaal niet staat dus kan netwerkdetectie helemaal niet aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings

Of bedoel je dat niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alstu, inclusief een screenshot:
http://windows.microsoft....disable-network-discovery

-edit:
Zojuist last ik de volgende reactie:
In order to enable the Network Discovery settings, you may make sure the following services are enabled and running.

- DNS Client
- Function Discovery Resource Publication
- SSDP Discovery
- UPnP Device Host
En weer iemand anders had hetzelfde probleem, en daar bleek zijn firewall het probleem te zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je
Ja ik weet waar het te vinden is maar dat gedeelte staat er niet bij wat er normaal wel hoort te staan.
Heb een laptop waar ook win 7 ultimate opstaat daar is het wel gewoon zichtbaar zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al die 4 services zijn gestart.
Firewall aan of uit geen verschil.
Had ook al iets gelezen over 2 homegroup services.
1 hiervan is gestart en als ik de ander (homegroup listener-service) aan wil zetten krijg ik de melding "fout 1075 Afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd"

Het gtedeelte wat ik niet zie is het gedeelte in de afbeelding waar het vierkant om staat.

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g69/aszen/Untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel 1 van de netwerken open geklapt ? (thuis/werk/openbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep als je daar geen 1 vaan aanklikt zie je de rest ook niet dus ja heb ik gedaan. ;)

Nog even voor de duidelijkheid.
Ik weet hoe ik het allemaal moet doen aangezien ik het al vaker gedaan heb.
Het probleem is gewoon dat het bovenste gedeelte (wat dus in het vierkant staat) gewoon niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En aangezien wij niet kunnen raden/ruiken welke vinkjes wel/niet aanstaan in Windows Features of aanverwante zaken, blijft het een beetje bij jou om effort te doen ons te informeren waarom/wat er op de ene laptop wel geinstalleerd is vanaf de Windows CD en op de andere laptop niet waardoor je nu dit probleem tegenkomt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar volgens mij geef ik antwoord op de vragen.
Zet er verder niks neer (zover ik weet) wat iritatie op zou moeten wekken.
Geef alleen maar aan hoe ik in dat gedeelte normaal te werk moet gaan om het te laten werken.
Bijde zijn op de nowmale manier geinstaleerd met de dvd en geen dingen verwijderd of wat dan ook.

mvg Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je in het vervolg ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.