Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN wil geluidskwalteit smartphonegesprekken verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 15:19
Een van de users merkte op dat het gaat om het activeren van de AMR-WB codec op het netwerk. Ik heb n.a.v. deze toevoeging twee opmerkingen.

1) Vette info! Tweakers-waardig! Waarom zetten jullie dat soort technische details er niet bij?
2) Alle Android telefoons hebben de AMR-WB codec ingebouwd, dus de tabel met geschikte telefoons is verre van compleet. Kan dit aangepast worden met bovenstaande opmerking?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De AMR-WB-codecs zitten dan wellicht wel in Android, maar ook het toestel (de gebruikte chips en de Radio) moet het ook ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 31-01-2012 11:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Daar komt bij dat we niet zeker weten of KPN de AMR-WB-codec gebruikt, het zou ook om een andere codec kunnen gaan. KPN geeft geen antwoord op de vraag. Als iemand bevestiging kan geven dat het AMR-WB gaat, zie ik dat graag :)

Edit: hmmz, G722 zit ook in de iPhone en KPN zegt dat iPhones niet worden ondersteund. Ik durf het wel aan en ga het artikel bewerken :)

[ Voor 23% gewijzigd door arnoudwokke op 31-01-2012 13:15 ]