Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opeens een Bios Wachtwoord @ Amilo Pa 2510 ?

Pagina: 1
Acties:

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Vanuit het niets heb ik opeens op mijn bios een wachtwoord zitten. Ik heb een Fujitsu Siemens Pa 2510 die ik al een aantal jaren gebruik, naar alle tevredenheid. Tijdens het opstarten werd mij opeens om een wachtwoord gevraagd (die ik uiteraard niet wist, omdat ik deze niet heb ingesteld!).

Als ik drie keer het wachtwoord verkeerd invoer dan krijg ik de volgende melding: System Disabled 65534

Via uren googlen ben ik er achter gekomen dat er op ieder bios een standaard wachtwoord moet zijn, waarmee je toch kan 'inloggen'. Weet iemand toevallig dit wachtwoord? In de laptop zit een Phoenix moederbord.

Alvast bedankt voor mijn redder in (hoge) nood! ;-)

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:25
meestal zijn bij phoenix borden dit de passwords phoenix; "PHOENIX, CMOS, BIOS"
maar kan ook zo zijn dat ze het niet doen dat heb ik soms...

• H3iN
jeroenm17 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:16:
meestal zijn bij phoenix borden dit de passwords phoenix; "PHOENIX, CMOS, BIOS"
maar kan ook zo zijn dat ze het niet doen dat heb ik soms...
Die werken (helaas) allen niet.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 11:47
http://dogber1.blogspot.com/
Misschien helpt deze informatie je goed op weg, alleen moet je de bios voor je eigen type laptop opzoeken....

• H3iN
Erwinvz1 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:31:
http://dogber1.blogspot.com/
Misschien helpt deze informatie je goed op weg, alleen moet je de bios voor je eigen type laptop opzoeken....
Klinkt goed! Nu eens kijken waar ik een usb-diskette-drive vandaag kan toveren..

• nierninwa86
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-08-2018
Een simpele CMOS reset door even de batterij van je moederbord te halen kan ook wonderen doen :)
Pagina: 1